Jump to content

Hvilken Internet Megler/handling Strategi Er Best Etter De Nye Reglene I Oslobørs?


LuKi

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har hittil brukt Skandianbanken til å kjøpe og selge aksjer. Det har fungert bra, lav kurstasje. Bare kr. 69 uansett handelsbeløp, som for min del er på rundt 200-400k NOK per handel med et par handler per uke. Greie belåningsbetingelser for kortsiktig giring er også tilstede.

 

Men, nå har Oslo børs innført nye regler som favorisere automatiske "High Frequency Trading" ved å krever at skult volum blir økt fra fem børsposter til ca 500k NOK og at børsposten er satt til 1 aksje. Før kan jeg legge inn en stor ordre med skult volum, slik at ordreboken ikke blir vesentlig endret. Nå derimot, kan dataprogrammene til market-makers og andre storbanker sniffer opp de store ordrene og kjapp endrer på ordreboken med mindre ordrer og på den måten suger litt ekstra penger av markedet, les meg. Spreaden ved kjøp og salg blir effektivt høyere!

 

Så jeg lurer på om noen av dere har funnet noen Internet megler med en kurtasje modell som delvis motvirker fordelen HFT har fått? Eller handelsstategier som favoriserer oss manuelle-tradere.

 

Vennlig hilsen,

LuKi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...