Jump to content

PHO hva er Photocure verdt? Utgangspunkt i fondsfinans sin 4Q11e analyse


Snøffelen

Recommended Posts

Det har vært mye bra mtp dokumentasjon rundt Hexvix/Cysview de siste årene og nå får vi se om Hestdal klarer å få til en kommersiell suksess rundt dette. Til nå har han skuffet og det er hovedgrunnen til at Photocurekursen ikke er høyere. Photocure fikk massiv oppmerksomhet rundt Metvix og Hexvix, men kommersielt så er dette fortsatt fiaskoer og det kan vi ikke leve med.

 

Lykke til med flere kjøp Snøffelen. Anbefaler deg å ta en kikk på Navamedic.

Link to comment
Share on other sites

Sitter "litt fast" fast i PCIB og PHO, og har egentlig intet ønske om å gå ut. Snittet mitt i PCIB er 41 kroner, og om jeg kunne solgt halvparten av det for 41 kroner så hadde jeg definitivt satt det i NAVA. Men Photocure så sitter jeg bestemt (selv om jeg kunne solgt litt nå med litt fortjeneste, snitt 32 kroner).

 

Ellers føler jeg at våre prediksjoner i biotekbransjen har vært ganske gode og valgene også. Diagenic har gått åt skogen, Clavis var jeg bare skeptisk til, men mer på nivået at jeg ikke ville satset egne penger.

Men har som sagt valgt PCIB for leveringsteknologi fremfor Clavis.

 

Planen nå er å småhamstre i Photocure, men skulle jeg kunne komme til en litt større sum penger, som ville gitt en meningsfull post i et selskap er mitt neste valg helt klart NAVA

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner deg igjen på stilen og de gode konklusjonene.

 

Jeg tror også PCI Biotech er et knallgodt alternativ, men i følge min egetutviklede strateg som er å satse på biotekselskaper som er i ferd med å gå i break even på driften. Her passer ikke PCI biotech helt inn enda, men snart? Sannsynligheten for å gå glipp av en stor opptur er stor, men samtidig så er risikoen langt lavere.

 

Jeg prøver nå å følge med på Algeta og hva som skjer der når produktet skal lanseres. Jeg "håper" og tror på en kommersiell nedtur når salget tar lengre tid å få i gang enn forventet og da skal jeg være der. Hvis kursen går til himmels ved søknad og FDA godkjenning og det ikke skjer så har jeg bommet, men det er en kalkulert bom og slik er livet. Jeg har gjort en vurdering og er den feil så er det greit. Det som ikke er bra er å ikke gjøre en vurdering og så handle.....

 

Nå er det Photocure og Navamedic for alt og om et til to års tid så kan det være duket for Algeta eller PCI Biotech og da kjøper jeg med utbyttene fra Photocure OG Navamedic.

 

En optimistisk hilsen fra en innlogget Medisinmann

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I fjor så bunner kursen ut 23. november på 26,70 kroner, får satse på at det samme skjer i år. Ikke nivåmessig, men tidsmessig :o)

 

Synes ordrebildet ser "rart" ut nå. Vanligvis så trekker jo kjøpere og selgere de fleste ordre ved dagens slutt, og "starter" igjen dagen derpå. Og slik er det også for kjøperne i dag, kun 170 aksjer på kjøp over natta. Men salgssiden ser jo helt massiv ut; 25 800 aksjer til salgs! Og man kan få hele 8000 for 35,20...

 

Ser jo ut som folk er desperate på å komme seg ut!

 

Selv tror jeg at dette er en sperre som er lagt for å hindre aksjen i å begynne å stige. Høres kanskje litt naivt og "konspiratorisk" ut, men det er uhyre vanskelig å forestille seg at vi skal noe særlig lengre ned nå.

 

FOF har kursmål 67 kroner, og det er med en NPV for Cevira på 16 kroner. Og normale "stats" skulle tilsi 40 kroner i NPV for Cevira ved suksess i fase IIb og dermed bør det vel tilsi kursmål 91 kroner for en vellykket fase IIb. Og det er etter mine begreper gode muligheter for. I tillegg så kommer jo effekten av en eventuell avtale. Og det er jo etter selskapets utsagn mange beilere.

 

Kan ikke skjønne annet enn at vi veldig snart skal opp nå.

Blir det gode nyheter stiger selvsagt aksjen, men lite trolig så mye som en slik melding skulle tilsi.

Har "en million ganger" sagt at det er ikke nissene som selger småposter på vei ned som vil sitte med skjegget i postkassen, men de som selger ut store volumer på 46, 53, 63 og 70 kroner på gode nyheter.

 

Og bare litt fart på Cysview salget vil jo alene kunne forsvare 35 kroner.

 

Dette spillet er bare mulig fordi Photocure er borte fra radaren for veldig mange. Dessuten tilsier psykologien i aksjen at folk ikke kjøper når den teknisk er på vei ned, og de fleste har et snitt på sine aksjer som er høyere enn dagens kurs.

For det er noe merkelig med at folk flest føler det mest komfortabelt med å øke snittkursen sin når de ønsker å øke sin aksjebeholdning. Selv er jeg mest komfortable med å snitte ned, og fikk gjort det i riktig monn i fjor på disse tider. Har selvsagt kjøpt litt aksjer siste månedene over snittet mitt, men kan ikke alltid tenke som DuIgjen; han skulle kjøpe på 22 kroner i fjor, jeg nøyde meg med "alt under 30". I høst nøyer jeg med kurser i 35 til 37 kroners nivået. Hadde jeg hatt mer penger nå skulle jeg bøttet inn.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

På grunn av den senere tids kursutvikling og forsinket resultat så er jeg forberedt på en negativ Cevira melding. Det er normalt med et forventningsrally i den fasen Photocure er i nå og her skjer det stikk motsatte. Ingen av de "vanlige" kjøper og kursen selges ned. Riktignok er volumene meget små, men det er vanskelig å selge volum uten å massakrere kursen.

 

Å selge Photocure er mer eller mindre umulig og jeg tror nok Photocure kan forsvare dagens kurs uten Cevira hvis de får fart på Cysviewsalget. Derfor sitter jeg.

 

Andre med tanker rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Liten bevegelse om dagen ja. Her sitter vi "stuck" inntil et resultat foreligger. Virker som markedet har forsonet seg med at dette er riktig kurs i påvente av Cevira fase IIb studiet. Så vennligst ikke legg aksjene dine ut for salg på best MM.... da tror jeg nattesøvnen min forsvinner :)

 

På meg virker det ikke som noen "vet mer" enn resten av markedet, til det er kursbevegelsene og volumene for små. Tror også vi skal være forsiktige med å tolke noe som helst om tidsperspektivet her. Noen analytikere bommet stygt når de tolket Clavis og at "det dro ut i tid" før resultat forelå - de tok det som et positivt signal at resultatene lot vente på seg..... fasiten viste noe helt annet.

 

Når det gjelder Cysview - noen som vet hvor mange nye KS enheter totalt (ikke bare for året 2012) som er progonsert/potensiale for US markedet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å selge Photocure enda, men jeg forventer en endring i selskapet. Etter min mening så fortjener ikke ledelsen det vanvittige opsjonsregnet som de får hvert eneste år. Frem til nå så har denne ledelsen underprestert noe vanvittig og denne ukulturen må en få bukt med. Det virker som de selskapet sover og ikke gidder å utføre de enkleste oppgaver. Interessen for Cysview og Hexvix er fortsatt minimal til tross for den enorme dokumentasjonen selskapet sitter på og det er de EKSTERNE forskerne som fronter produktet. De ansatte i selskapet er ikke i stand til å oppdatere hvilken Cysview senter som er operativ i USA!!

 

Teknologien og produktene er bra, men ledelsen er en katastrofe når det kommer til kommersialisering og etter min mening må Hestdal bort raskest mulig da jeg tror han er en vanvittig brems.

 

Jeg tror heller ikke et Ceviraresultat vil gi noen spesiell kursoppgang før en evt. lisensavtale kommer. Ganske enkelt fordi markedet ikke ha tillit til at Photocure lykkes med et produkt.

 

Antall D-light i USA totalt er det ikke kommet noen tall på. Den mest detaljerte informasjonen ang. Cysview strategi og marked finner du her:

 

http://webtv.hegnar.no/webcast.php?id=33388

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Takk for linken.

 

Under Q&A sier Kathleen Deardorff at potensialet i US er ca. 800-900 D-light fra KS. Omtrent det samme som i europa.

 

Hun sier også at potensialet for Hexvix/Cysview er ca. 100 mill euro, fordelt omtrent 50/50 mellom US og europa - men potensialet vil øke etterhvert som de ekspanderer utover i "follow-up" markedet.

Edited by Torotoro
Link to comment
Share on other sites

Det var et svært forvirrende opplegg og nok en gang så virket ledelsen i Photocure forvirret og usikker.

 

Dvs. Cysview potensialet er 380 mill. i USA?

 

Det utføres årlig 230 000 TURB i USA der det brukes hvitt lys. Blåttlys kan med fordel erstatte dette og noen ledende urologer i Tyskland har anbefalt standard bruk av Hexvix det være seg CIS eller ikke. Ved bruk av cysview under alle TURB så er "potensialet" i USA 950 mill. Noen av de ledende urologene i USA bruker Cysview også til etterkontroll, utenom TURB, og en av de ledende urologene i USA har gått ut og fortalt han var skeptisk til Cysview, men bruker det nå som standard. Da er potensialet enda større.

 

Photocure sin strategi i dag er å først å få klinikkene som dekker 25% av TURB markedet operativt og det kan gi et salg på ca. 250 mill. per år. Når Photocure når denne markedsandelen så vil Cysview alene forsvare en kurs på kr. 91.

 

Det er ledelsen sitt ansvar å få ut potensialet til Cysview og med dagens tafatte regime tror jeg vi Photocure vil komme i nærheten en gang. En liten sjekk på www.cysview.net så står der fortsatt 12 cysview senter i USA. Hvorfor er det ingen i dette selskapet som evner å oppdatere dette så pasienter kan finne ut hvor de kan få utført TURB med blått lys? En gåte og nok et eksempel på tafatt og mangelfull ledelse som får utdelt en drøss opsjoner totalt ufortjent.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Enig i at ledelsen virket usikker og noe fomlende. Dette er første webcasten jeg har sett med Photocure og en mer karismatisk og dynamisk lederskikkelse hadde nok gjort seg, "Sjefen sjøl" virker som en tørrpinn, og lite komfortabel med å stå i front..

 

Uansett blir det spennende å følge utviklingen av Cysview salget fremover og hvor kjapt US markedet tar den nye teknikken i bruk. Som Kathleen sier så er det en stor forskjell mellom de europeiske landene - over en 5 års periode hadde de oppnådd en markedsandel på ca 60% i Danmark, mens rundt 20% (?) i andre land. Får håpe US er mer som våre danske venner smile.png

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de fleste deler ditt syn på Photocureledelsen. Man blir ikke veldig engasjert av Hestdal og Photocure etter å ha hørt på han, men han er nok seriøs og grundig mtp medisinsk utvikling.

 

USA skal være likt Danmark mtp få senter der de fleste urologiske inngrepene blir tatt. Vi er et godt stykke unna 20% markedsandel i Europa selv om man i Tyskland har lykkes bra.

Link to comment
Share on other sites

"Jeg tror heller ikke et Ceviraresultat vil gi noen spesiell kursoppgang før en evt. lisensavtale kommer. Ganske enkelt fordi markedet ikke ha tillit til at Photocure lykkes med et produkt."

 

Det er mulig det, men det er her jeg er vesentlig mer optimistisk en "resten av markedet".

 

For det første så tror jeg virkelig at det er flere oppriktig interesserte partnere til Cevira, dernest så tror jeg at sannsynligheten for suksess er vesentlig høyere en det markedet setter. Følgende link virker meget etterrettelig på tall for suksessrate for overgangen mellom forskjellige kliniske faser, og det er egne tall for onkologiske produkter.

 

http://www.biotech-n...rets-of-success

 

Som man ser så er det bare 6,7% (0,64*0,28*0,45*0,82 =0,0661) sjanse for at et onkologisk produkt i fase 1 til slutt kommer gjennom alle kliniske faser og ender opp med markedsføringstilatelse. Mot nesten det dobbelt (12,1%) for ikke-onkologiske produkter.

 

Og forklaringen er: "The gold standard is the overall survival endpoint, but it is rare to get solid data for survival in Phase II. Typically Phase IIs are run for progression-free survival (PFS) or response rates (overall, complete, and partial response rates). This is very different from infectious disease or lipid lowering drugs, where the Phase endpoint is well defined and translated into the Phase III design"

 

Med andre ord så det vanskeligere å designe et godt klinisk forsøksoppsett i onkologiske studier.

 

Jeg tror at Cevira spesielt (og Photocures produkter spesielt) regnes som onkologiske produkter når man skal anta sannsynligheter for suksess. Men etter min mening er teknolgien ganske spesiell. Og å se på Photocure sine produkter i en onkolgisk sammenheng når man skal vurdere sannsynligheter for å lykkes er til dels feil innfallsvinkel.

 

Vanlige onkolgiske produkter handler i stor grad om kjemi og biokjemi, mens feks Cevira også har fysikken for å sikre virkningen.

 

Feks så er Clavis sin lipid vektor teknologi (LVT) bygget på at en LVT knyttet til et cytostatika skal gjøre jobben. Litt banalt sagt; man "blander cytostatika og LVT, injiserer det og satser på at biokjemien skal gjøre jobbe". Og jeg kan forsikre om at prosesser som skjer på biokjemisk nivå er kompliserte og uoversiktlige. Dvs det er utrolig vanskelig å vite hva som EGENTLIG skjer.

 

For Photocure, og Cevira så har man benyttet seg av fysikk i tillegg. Ikke bare selve lyset som skal sette i gang den biokjemiske reaksjonen, men også Sangentia-enheten.

 

Dette er egentlig banalt, og er selvagt min personlig mening, men jeg føler meg ganske sikker på argumentasjonen min. Det er en vesentlig forskjell her!

 

Hvis man bruker Fondsfinans sine p-verdier, så tror jeg egentlig at Hans Peter Bøhn er enig med meg, men hans p-verdier preges av denne tenkningen; Photocure sine produkter er onkologiske. Og det er selvsagt korrekt...., men Photocure sin Teknologi er spesiell. Og selv om det ikke er noe er direkte bevis for mine ovenstående påstander, så er det i alle fall en meget god indikasjon at Photocure allerede har lykkes (klinisk og regulatorisk) med 2 produkter, Metvix og Hexvix.

 

Og feks så sier Hans Peter Bøhn om Visonac i sin 2Q12-preview-rapport at:

 

"We believe there is only a 50% chance that Visonac will ever reach the market. And this assumption

is high for pharmaceuticals in general, and our probability estimate was raised from 33% after the Phase II results."

 

Og det synes jeg at, i alle fall i forhold til linken om suksessrater (45% for onkologisk mot 64% for ikke-onkologisk), at virker som Visonac vurderes vel strengt, etter min målestokk for suksess.

 

Når det gjelder Cevira så lener jeg meg mer på min "fysikk-tenkning", og da understøttet av feasibility-studiet (som etter mine begreper ikke er hensyntatt i markedet i det hele tatt).

 

Jeg tror markedet anser sannsynligheten mer som disse 28% ene som gitt i linken, eller kanskje enda lavere, fordi biotek er vanskelig å forstå, og man kan risikere å tape alt. Clavis-fadesen var jo en god bekreftelse på akkurat det...

 

Når det gjelder Fondsfinans isn analyse så setter jo den en total p-verdi for FoU-porteføljen på 0,28, og når man vet at:

1) Visonac har en p-verdi på 0,50

2) Lumacan kan regnes som i fase 1 men også i fase 2

3) Suksessrate fra PI til PII er ca 65% uavhengig av onkologisk eller ei.

 

Så kan man slutte 2 ting ut av det:

 

Lumacan bør vel ha minst 80% sjanse for å komme i fase 2 (er jo i fase I/II)

 

Og det betyr at også Fondsfinans setter en p-verdi på Cevira på under 0,30, og jeg vil gjette på 0,25.

 

Med andre ord så setter også Fondsfinans en ganske lav verdi, selv om 25% fra IIb til marked (FOF) er vesentlig mer optimistisk enn 28% fra fase II til fase III (tall i link). Og det er vel fordi Hans Peter Bøhn kjenner produktene til Photocure ganske godt.

 

Selv er jeg vesentlig mer optimistisk mhp Cevira-suksess.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Jeg svarte vel egentlig ikke på

"Jeg tror heller ikke et Ceviraresultat vil gi noen spesiell kursoppgang før en evt. lisensavtale kommer. Ganske enkelt fordi markedet ikke ha tillit til at Photocure lykkes med et produkt."

Men føler vel heller at det er enda et argument for å kjøpe aksjer nå!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er to forhold som kan løfte kursen (da ser jeg bort fra en investorinngang og andre forhold).

 

1) Kommersiell suksess med Hexvix/Cysview

 

2) En god lisensavtale for Cevira

 

 

 

Track recorden til Photocure er rett og slett elendig. Selskapet har hatt tre produkter i markedet og alle tre har vært kommersielle fiaskoer når en tar guiding og potensialene i betraktning.

 

Metvix. Levulan er et produkt innen det samme området og Metvix er regnet for å ha noen fordeler foran Levulan. Til tross for dette så fikk aldri Photocure noen suksess med dette produktet og det ble solgt til Galderma for noen hundrede mill.

 

Hexvix: Produktet har vært 7 år i markedet og det vanlige er at peak sales er nådd i løpet av sju år. Det har ikke Photocure klart og med 800-900 D.light i Europa så er det en bragd å ikke ha nådd denne målsettingen. Ikke en gang i Norden har Hexvix vært en suksess utenom Danmark.

 

Cysview: FDA godkjent i mai 2010 og det skal bli spennende å se hvor stort salget er i mai 2013 tre år etter FDA godkjenningen. Er vi heldig så klarer Photocure å nå en Cysview omsetting på 10 mill. Q22013 og det er rett og slett talentløst

 

Allumera: En flott jobb av Photocure mtp produktutvikling. Markedsmessig så var det en fiasko selv om mange klinikker tok til seg produktet så det virker som at USA organisasjonen har gjort jobber sin og her burde Photocure brukt noen millioner på markedsføring når 100 klinikker var operativ. Men regner med en så forsiktig mann som Hestdal ikke er klar for slike tiltak.

 

 

Photocure og potensialet til Cevira vil bli vurdert ut fra tidligere kommersiell suksess og det er ikke mye å skryte av. Hvorfor skal Cevira være så mye bedre enn Hexvix/Cysview/ Allumera/ Metvix? Svaret for vi når en lisensavtale blir signert og ikke før. Jeg tror på ca. 10% varig kursløft hvis Cevira studiet er en suksess med lignende resultat som tidligere studier.

Link to comment
Share on other sites

Det har du nok sannsynligvis rett i Medisinmannen, og synes at Cevira må være siste sjanse for Hestdal til å bevise at han kan lykkes med det kommersielle. En dårlig avtale der, og han bør finne på noe annet å gjøre (men gjerne fortsatt i Photocure!)

Han kunne feks gått tilbake til sin gamle rolle som forskning- og utviklingssjef, for akkurat det har han jo lykkes vanvittig godt. Problemet er vel kanskje at han fortsatt fungerer som en forskning- og utviklingssjef.

 

Hestdal uttalte i starten av 2012 at 2012 skulle bli "a transformational year" og at Photocure skulle bli et "specialty pharma company". Akkurat nå vikre det som lite har skjedd annet enn at Allumera har mislykkes...

 

Mitt håp er uansett at et vellykket Cevira-resultat, med påfølgende avtale, middelmådig eller god, vil bringe aksjekursen opp på et nivå hvor vi får en stor utskiftning av aksjonærmassen.

Akkurat nå så sitter jo alle stille. For alle vet at Photocure burde hatt vesentlig større verdi. Satser på at mange vil realisere gevinst om vi kommer litt opp, og at vi vil få inn en aktiv eier med klare mål.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært suverent med en stor aktiv eier som stilte målbare krav til suksess før en fikk opsjoner. Nå er Photocure et selskap som utelukkende belønner direktørene til tross for at eierne ikke får noe igjen. Denne ukulturen må bort. Det er greit med opsjoner, men da bør resultatene også være gode.

 

Den eneste aksjonæren som rasler litt med sablene er KLP, men jeg håper FOF snart tar en aktiv rolle og engasjerer seg slik som f.eks. folketrygdfondet har gjort i en del saker. Det bør være i alle sin interesse å skape et sunt selskap som også leverer overskudd på driften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om folk på HO fortjener det, men har skrevet et innlegg på en ny PCIB-tråd "PCIB- Hallois Interessert", som delvis har noen av mine poenger fra denne tråden, men også noen andre interessante linker som kan være greie å se på for folk som følger Photocure. Bare sånn til info altsåblink.png

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver er veldig interessant og informativt. Så får vi håpe at Cevira klarer det vanskeligste steget, fase II --> fase III.

 

Jeg tror de aller fleste på HO er bra, men det er noen få som ødelegger vanvittig. Jeg tenker spesielt på en som nesten utelukkende farer med løgn. Et forumet er til for meningsutveksling der vi kan utveksle informasjon og meninger og på denne måten gjøre bedre beslutninger. På slutten gikk ble jeg "fanget" i situasjoner der jeg nesten utelukkende forsøkte å tilbakevise løgner som ble gjentatt til det kjedsommelige. Heldigvis innsåg jeg at det var mitt tap og sluttet å skrive der. Aksjeforumet er langt bedre. Mer struktur og når du er her og flere er innom en gang i blant så er dette HO uten galskapen! biggrin.png

 

Skulle hatt noen flere som bidrar og det er veldig kjekt at Torotoro er med!

Link to comment
Share on other sites

Ja på HO er det hummer og kanari, og så at det allerede var en dott med tilintetsigende kommentar på tråden. Men heldigvis var det bare det, for det er 10 ganger så strevsomt med løgner.

 

Det hadde selvsagt vært litt mer alright med flere oppegående mennesker som kunne bidratt her på aksjeforumet, men å annonsere etter de på HO vil jo være å skyte seg i foten, bæsje på leggen, tråkke i salaten etc.

 

En annen sak; selv om man frykter at man ikke får noen eksplosiv kursoppgang ved gode Cevira-nyheter, så skal det likevel bli interessant å se, eventuelt, hvordan FOF håndterer det, og DNM. FOF har jo 8% nå, totalt, og kan jo som voi håper og tror kanskje være den eieren som blir villig til å ta på seg en mer ledende eierskapsrolle, og sette krav og kurs. Bare se på hvordan Allumera ble håndtert. Virket jo som et rent diktat fra FOF.

På en vellykket Cevira-melding så tipper jeg FOF raskt, stille og rolig vil komme seg over 10%. Og i sammenheng med en slik flagging vil det jo kanskje være naturlig å samtidig flagge en ny "lederskapsrolle"?

 

Og jeg er uansett ikke nervøs for å sitte godt lastet i PHO, til det har de gode produkter og pipeline, og cash til at det kan klappe sammen fra nivåene man nå er på.

Link to comment
Share on other sites

Vi får holde på her i det stille! biggrin.png

 

Ser vi fremover for Photocure hvis de lykkes med Cevira så ser det spennende ut. Skulle de også få fart på Hexvix og ikke minst Cysview i USA så blir det virkelig interessant.

 

2013 kan bli et godt år og er vi heldig så kan det se slik ut:

 

Hexvix/ Cysview gir driftsoverskudd

Cevira: Fase III

Visonac: Fase III

Lumacan: Fase II og heving av peak sales potensial pga godt oralt formular.

 

Skulle dette skje så kan kursen gi en hyggelig lesning på VPS kontoen!

Link to comment
Share on other sites

Dere er sikkert informert om at hovedkonkurrenten til Photocure innen PDT er Dusa Ph. Selskapet blir nå forsøkt oppkjøpt og i den forbindelse så blir oppkjøpet gransket da flere mener at prisen ikke gjenspeiler verdiene av Dusa som har hatt en vanvittig vekst de siste årene som igjen viser hvilken muligheter PDT har.

 

"its annual Revenue rose from $28.34 million in 2009 to $45.30 million in 2011 and its Net Loss of $2.76 million in 2099 turned into a Net income of $6.79 million in 2011. Shares of DUSA Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:DUSA) grew at an exceptional growth rate. NASDAQ:DUSA shares grew from as low as $1.03 per share in June 2009 to as high as $6.96 per share in October 2012."

 

Dette med et produkt Levulan som er konkurrent til Metvix.

 

http://empowerednews.net/nasdaqdusa-stockholder-alert-investigation-over-takeover-of-dusa-pharmaceuticals-inc/1829273/

Link to comment
Share on other sites

Dusa har jobbet med mange ulike produkter. De var tidlig ute med PDT for akne, et alternativ til Visonac, men resultatene var ikke bedre enn placebo og studiet ble avsluttet i 2008.

 

De har hatt noen små kliniske undersøkelser på ulike PDD blant annet som konkurrent til Hexvix. Nå har de noen kliniske undersøkelser av 5-ala som PDD på hjernesvulster.

 

Jeg håper Photocure snarest øker fokuset på PDD.

Link to comment
Share on other sites

De har også startet et nytt acne studie, men ikke konkurrerende til Visonac: "Reduced Side-Effects Of Photodynamic Therapy For The Treatment Of Moderate To Severe Acne (i-PDT)"

 

Levulan med blått lys brukes også mot akne, men uten refusjon da produktet ikke viste bedre effekt en lys og placebo. Dusa kjøpte også rettighetene til et annet akne produkt, ikke PDT, og det kan virke som det er trukket fra markedet.

 

Jeg håper Photocure snarest øker fokuset på PDD og når vi ser at Dusa er priset til 1,14 mrd. så er det ikke vanskelig å sette seg svært høye kursmål for Photocure riktignok om selskapet skulle få til et snev av kommersiell suksess.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...