Jump to content

Photocure - Nye produkter


Medisinmannen

Recommended Posts

Photocure sin strategi er å fokusere mer på dermatologi. Det er nylig offentliggjort et studie fra Italia med bakgrunn u daglig praksis med MAL-PDT der effektivitet, sikkerhet m.m. er testet.

 

Acne viste som vanlig store effekt, men det vet vi.

 

Konklusjonen er to mulige nye områder for MAL.

 

"Conclusions. Real life utilization of MAL-PDT has demonstrated a potential therapeutic role for the treatment of granulomatous dermal disorders and follicular inflammatory diseases due to its effectiveness, safety and favorable cosmetic result."

 

http://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2012/pp/c2pp25124h

 

Samme teknologi, nye produkter og markeder. Billig utvikling og stor oppside.

 

 

Nå ser det ut som Photocure samarbeider med Oslo University Hospital der de undersøker "Female Genital Erosive Lichen Planus(GELP) With Hexaminolevulinate PDT". Ikke akkurat kursdrivende, men strategien med å la andre jobbe for seg er fin. Studiet er nylig oppdatert.

 

 

http://clinicaltrials.gov/beta/show/NCT01282515?term=Photocure&rank=21

Link to comment
Share on other sites

Guest Snøffelen

Morsomt at du har funnet GELP-studien, for jeg tenkte for ca 1 time siden at jeg skulle sjekke hva Photocure har gående i clinicaltrials.gov, og fikk 21 treff på "Photocure", hvorav 21 var denne.

 

Så langt jeg kan se så brukes HAL til å kurere utslett, som det iflg wikipedia http://en.wikipedia....i/Lichen_planus "Currently there is no cure for lichen planus but there are certain types of medicines used to reduce the effects of the inflammation".

 

Det som er det interessante er at studiet ser ut til å være i fase III (eller??), og at (slik jeg har forstått det) det er er Photocure som eier virkestoffet/APIen/DSet.

Dernest at studiet skal være ferdig i april 2013. Har vi i så fall et produkt til...

Link to comment
Share on other sites

Sorry at det ble "gjest_Snøffelen_*", men surra litt med loginen her. Tror likevel du skjønner at det ikke er noen andre som utgir seg for å være meg. Og tenkte meg at du kanskje var her inne, siden du ikke har postet noe på HO-forumet.

 

Sjekka ut "Changes to NCT01282515 on 2012_08_23" og ser at det som er forandret er navnet på studien (uvesntlig), men også at det er lag til sudie-ID, samarbeidspartner (Photocure) og studieansvarlig (Anne Lise Helgesen). Og dessuten at studie-løpet er forkortet til 8 mnd (2012-08 til 2013-04) fra 15 mnd (2011-01 til 2012-06....). Og at status har gått fra "Not yet recriuting" til "Active, not recriuting". (selv om det litt forvirrende står at studiet startet i august 2011 i hovedoppsettet (current).

 

Det står i hovedoppsettet at det etsimert 48 personer i inklusjonen.

 

Kan ikke huske at jeg har lagt merke til dette studiet før når jeg har søkt på "Photocure" i clinicaltrials.gov, og nå er det plutselig i fase III... Men sikkert greit at PHO er involvert nå. Hva er din mening om dette Medisinmannen? Lurer litt her; burde PHO børsmeldt/sagt noe om dette, og har jeg forstått det rett når jeg tror dette er i fase III og at det er ferdig april 2013?

 

Ser forøvrig at Cevira i clinicaltrials.gov er forventet avsluttet i november.

Link to comment
Share on other sites

Veldig, veldig kjekt at du fant veien hit! :) Ønsket ikke å flagge at jeg skulle hit...... Jeg ble lei hele HO og alt det tullet som ble skrevet, løgner og vas ble dominerende og admin godtar løgner. Photocuretrådene har endret seg kraftig det siste året. Når du og de få andre med innsikt og fornuft ser ut til å forsvinne da sitter jeg igjen med å bruke tid på å skrive og med null fornuft tilbake. Jeg diskuterer og ønsker også noe tilbake. Nok om HO!! :D

 

 

 

Det kan virke som Photocure nå identifiserer flere produkter innen dermatologi. I det Italienske studiet er MAL forsøkt mot nevnte lidelse og på Oslo universitetssykehus skal de nå forsøke HAL.

 

Det er nok et tidlgi studie, men det er greit å se at det jobbes i kulissene. Nå får en snart en samenligningsgrunnlag mellom MAL og HAL og så går de vel i gang med flere forsøk.

 

Jeg håper det snart dukker opp PDD kandidater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...