Jump to content

STO - Stolt Offshore


Baltasar

Recommended Posts

9 aksjetips

 

Forvalter Truls Evensen vurderer ni av aksjene på Oslo Børs.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (5.1.05 07:09)

 

 

Relaterte artikler

- Freddy kan selge - - Kjøp Telenor

- Aksjer du bør selge - Meglerhus: - Tradingmuligheter

 

 

 

 

Storebrand-forvalter Truls Evensen er undervektet i Statoil og Hydro, men satser knallhardt på oljeservice. Yara er førstevalget på litt sikt, skriver Finansavisen.

- Vi tror på oljeservice fremfor olje. Amerikanerne er ofte så utålmodige at de måker ut oljeservice også når oljeprisen faller. Vi mener at oljeselskapene vil lete etter olje selv om oljeprisen faller litt. Samtidig er tilbudssiden begrenset. Antallet rigger og subsea-fartøyer er ganske konstant. Derfor vil vi være undervektet i Statoil og Hydro, mens vi spisser porteføljene med oljeservice-selskaper med høy giring. Det betyr at de står foran kraftig resultatvekst selv om ikke omsetningen skulle øke tilsvarende. Jeg tenker typisk på selskaper som Stolt Offshore og Siem Offshore. Vi tror også mer på Fred. Olsen Energy enn Smedvig. Det skyldes at Smedvig har bundet opp riggkapasitet lenger enn det Fred. Olsen har gjort, sier Evensen.

 

Forvalteren tror Frontline vil følge oljeaksjene nedover. Dessuten er Storebrand positive til Telenor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Finansavisen brakte før helgen en oversikt over analytikernes holdninger til en rekke aksjer, blant annet innen offshore- og shipping-sektoren.

 

Anbefalingene (positive, nøytrale og negative i parentes):

 

Prosafe (8, 0, 1)

PGS (7, 0, 2)

Aker Kværner (7, 0, 0)

Stolt Offshore (6, 3, 1)

TGS-Nopec (6, 2, 0)

Frontline (6, 1, 4)

Wilh. Wilhelmsen (6, 0, 0)

Smedvig (5, 1, 1)

Fred. Olsen Energy (5, 0, 1)

Farstad Shipping (4, 3, 0)

Solstad Offshore (4, 1, 1)

DOF (4, 0, 0)

Odfjell (3, 3, 0)

Aker Yards (3, 1, 0)

Siem Offshore (3, 0, 2)

Golar LNG (2, 5, 0)

Ocean Rig (1, 2, 2)

 

 

 

Det er vist flere ennn oss som er positive til salget.

Link to comment
Share on other sites

- Den heteste oppkjøpskandidaten

 

Meglerhus tror Stolt Offshore-aksjen kan stige nærmere 80 prosent det neste året.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (10.1.05 12:59)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Tre aksjetips - Oppkjøpsrally

- DnB Nors 7 aksjetips - Overrasket analytiker

- STO

 

 

 

 

Stolt-Nielsen (SNI) vil selge sine 42 prosent av Stolt Offshore. Aksjen stiger seks prosent til 187 kroner på meldingen. Stolt Offshore faller derimot 4,2 prosent til 38,50 kroner.

Carnegie er ifølge TDN Finans noe overrasket over at salget skjer så tidlig i sykelen til oljeservice-sektoren. Ifølge meglerhuset kan transaksjonen hemme Stolt Offshore-aksjen på kort sikt, men på lang anses salget som positivt for aksjen.

 

Meglerhuset mener Stolt Offshore etter nedsalget kan bli den heteste oppkjøpskandidaten i sektoren.

 

"Vi beholder vår sterke tro på selskapet, og ser fortsatt et potensial på 8,2 dollar pr aksje (51,50 kroner, red. anm.)på tre til seks måneders sikt og 10-11 dollar (63-69 kroner, red. anm)på 12 måneders sikt", skriver Carnegie i oppdateringen.

 

 

 

For ordens skyld

Dette viste vel både Hammers og alle andre, incl meg ca1sec ETTER nyheten :P

Link to comment
Share on other sites

SNI meldte fredag at de vil selge sine 41,7 prosent av STO.

 

Selv om vi knaskje får en urolig tid rundt prisingen av STO når så mange aksjer skal ut på markedet, er det vel stor sannsynlighet for at STO nå er i posisjon for å bli oppkjøpt? I såfall er det vel lurt å være i posisjon når/hvis rektylen oppover kommer? Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

• ·Stolt Offshore har i løpet av 2. halvår blitt tildelt en rekke nye

kontrakter som legger godt grunnlag for god omsetnings- og

resultatutvikling i 2005 og 2006.·

• Vi er generelt positiv til oljeservice-sektoren fremover med basis i

forventninger om økt aktivitet i de fleste sektorer. Innen Stolt

Offshore's segment er det høy anbudsaktivitet og vi forventer at

selskapet vil annonsere nye kontrakter i tiden fremover.·

• Selskapet meldte i en nylig oppdatering at selskapet har avsluttet

sine problemprosjekter slik at det nå kun vil ha "friske" prosjekter i sin

portefølje.·

• Selskapet har hatt en god kursutvikling den siste tiden, blant annet

pga at den inngår i OSEBX-indeksen fra 3. januar. Vi tror de gode

fundamentale forholdene for selskapet vil bidra til videre kursoppgang

og anbefaler Kjøp av aksjen med et kursmål på kr 45 pr aksje.

 

DnBNOR

 

 

 

Jeg har sett an trenden, og siden DnBNOR ikke har giddet å legge opp et tidsperspektiv på sitt kursmål(alle kan vel forutse en kurs så lenge tiden det tar ikke blir nevt), av begynnelsen av februrar har Stolt nådd målet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke usannsynlig at de som shorter STO (se også aksjekonkurransen) kan "tjene" litt på kort sikt, men på lengre er STO en klar oppkjøpskandidat. Da ser vi kanskje en dobling? Ikke glem milliard-kontraktene ifm. Ormel Lange/Hydro og andre (intensjons)avtaler. Her er det nok mange som er interessert i å posisjonere seg.

 

Tenk om det kommer et tilbud på alle aksjene som SNI eier?

 

Jeg har sendt ut en del følere for å finne ut hvem som evt. vil være interesert i å kjøpe opp STO - ikke minst pga. den synergieffekten det vil ha.

Link to comment
Share on other sites

Dette må være bra for kursen i STO.

 

Stolt-Nielsen har tidligere annonsert at de ønsker å selge seg ned i Stolt Offshore. Allerede torsdag ble det klart at avtalen var gjennomført.

 

Stolt-Nielsen solgte ut 79,4 millioner aksjer til kurs 39,25 kroner. Dette er omtrent rundt nivået for børskursen, noe som normalt vil ansees som et bra nivå for aksjonærene.

 

Stolt-Nielsen solgte til børskurs

Link to comment
Share on other sites

Fra nå av kommer det kun til å gå EN VEI med STO - og det er OPP !

 

FEM meget gode grunner til KJØP:

1. 80 mill aksjer gikk "som hakka møkk" ved plasseringen.

Dette vitner om en ENORM interesse - og et salg som gikk over all forventning ! Lurer det et oppkjøp i kulissene ?

 

2." ligger nede på 39,25 ! Det er mao i "alles" interesse at kursen stiger !!!!

 

3. STO ligger fullstendig åpen for hugg fra en av de STORE amerikanske aktørene !

 

4. i dag.

ALLER ØVERST lå Lehman Brothers - som var en av TRE tilretteleggere for salget fra SNI.

PARETO - en annen tilrettelegger - lå også HØYT oppe. Tror dere virkelig ikke at disse vet "hvor landet ligger" :D ????

 

5. I skrivende stund har det dannet seg et meget interessant teknisk signal på SOSA i USA (+ 3,7 %).

Kursen har "hoppet bukk" over en fallende motstandslinje i en liten triangelformasjon som dannet seg i fbm uroen som har vært.

NÅR den forrige toppen brytes (ca $6,70 - mot nåværende $ 6,65) er det et "eventyrlig" teknisk signal som blir utløst. Får bare håpe at SOSA holder dampen oppe resten av dagen.

 

 

Videre:

Alle som IKKE tror at dagen i morgen vil representere toppen, bør utvilsomt vurdere å flytte penger fra bankkonto med 1-2 % rente til STO. Avkastningen ligger an til å bli meget god det kommende året. Dvs - de kommende 2-3 mnd kan allerede vise seg å bli "gull" for dagens aksjonærer! :winner:

 

Store kontrakter har strømmet på den siste mnd - og det ryktes om enda en stor i januar.

Videre er offshore "på alles lepper" når det gjelder 2005 ! Joda - STO er ett av mine to langsiktige investeringer for 2005

(kjøpt den 30. des) - og jeg føler meg SVÆRT komfortabel med situasjonen !

Link to comment
Share on other sites

Har du fått satt deg et kursmål for slutten av 2005 Hammers?

 

Skal vi si mellom 80-100`? :-D

 

 

LBI gjorde akkurat en overføring (g) på ikke mindre enn 1 milliard,/26 millioner aksjer..

 

de skal nå gå for 1 milliard til... regner med kurs 45 i neste uke

 

 

lurer på når neste avtale kommer, jeg sendte brev til Stolt,, og de var ikke oppmersom på den avtalen som var beskrevet på offshore.no

 

..men men.,,, regner med at det kommer en ihvertfall innnen 25

 

tar jeg ikke feil, så bryter vi 43 i dag,

 

Blir deilig å se når USA starter.. de slakket litt opp for noen dager siden når OSe lå foran, spørs om ikke de overtar stafettpinnen nå

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter aldri konkrete LANGSIKTIGE kursmål, men ser an det tekniske bildet ! Likevel, et par "knagger" har jeg !

 

1. I des kom det et utbrudd fra en OHS med halslinje på 37,-. Potensialet i denne er til kr 50 - som samsvarer med et motstandsnivå fra sommeren 2002. Jeg er i tvil om hvilken verdi denne motstanden skal tillegges.

 

2. Etter 50 er det et litt kraftigere motstandsbelte mellom 60 og 80 - der 80 virker til å være et kraftig motstandsnivå.

 

3. Point & Figure er et system som IKKE har noen tidsskala - og jeg kan følgelig ikke si noe om når dette evt vil skje.

 

Dessuten er det mange forhold av fundamental art som vil spille inn resten av året - og som vil påvirke kursutviklingen og chartet ! Slikt ser man ikke før "ting" skjer.

 

50 + 80 er 2 viktige nivåer framover !

Link to comment
Share on other sites

Hammers, spørs om ikke Stolt blir kjøpt opp før vi får se hva som egentlig ville ha skjedd i 2005 for stolt.

 

Hvis Stolt skal bli kjøpt opp, bør det skje engang før mars.

 

 

motstandsnivåer kommer og går. Det å se på nivået oppover til 50 ect er for langt frem i tid. Før alt dette kaoset var nivået for stolt opp til 45 klar bane. Nå er det sperrer på nesten hver krone.

 

MEN... uten tvil STOLT VIL BRYTE 50 FØR FEBRURAR :D

 

 

 

de har begynte å knaske på 42,7.. stor post dette gitt. 150+..

haha, lite bra... noen skjønte det ikke var vits i å ha en sperre der.. pltselig forsvat 120 000 på 42,7... sikkert TERRA.. de dustene :evil:

 

 

Det er tydelig at FE venter med å kjøpe til postene er store nok. Hvert øyeblikk nå..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg limer inn et innlegg jeg skrev på HO for et par timer siden. Det som har skjedd videre er at vi nå HAR fått

en markering på kr 44, og mye tyder nå på en svakere utvikling i selskapet (i hvert fall kortsiktig).

De neste støttenivåene ligger på kr 42,50 og 39,50 !

 

Her er innlegget fra HO:

Jeg solgte mine STO i går siden jeg ikke ønsket å sitte over resultatet. Ut fra tekniske forhold tror jeg at det kan være lurt å vente litt med inngang og heller avvente situasjonen litt.

 

Teknisk sett (P&F) ligger kursen nå temmelig nær den tekniske støtten på 44,50 - og støtten testes i dag for tredje gang på kort tid !

 

Ved et evt brudd på dette nivået kan vi fort ramle noen kroner til (worst case i den stigende trenden er ca 40,-).

 

De glidende snittene indikerer allerede svakhetstegn, og det kan trolig være lurt å vente å se hvilken reaksjon amerikanerne har til dagens (noe) skuffende tall.

 

Den "trading range" som gjelder for STO er 46,50 til 44,50. Ved brudd på ett av disse nivåene (notering 47,- eller 44,-) får vi den første tekniske indikasjonen på veien videre !

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha gitt salgssignal umiddelbart etter resultatslippet har kursen nå bråsnudd - og gått direkte til et STERKT KJØP ved markering 47,- i P&F.

 

Utbruddet er fra en trippel topp - noe som er et knallsterkt signal. Volumet har tatt seg opp, og jeg blir ikke forundret om jeg ser 50-tallet i løpet av neste uke !

 

Det noe usikre 2004 er nå historie, og investors begynner å posisjonere seg for 2005 - som etter alle solemerker kommer til å bli knallsterkt for STO, og for resten av bransjen.

 

Hilsen

Hammers....som har STO som langsiktig investering i 2005, og som en av tre aksjer i årskonken.

Link to comment
Share on other sites

Stolt Offshore [sTO], kurs 47.00

 

STO240205.gif

 

Stolt Offshore ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner tilbake er det støtte mot gulvet i trendkanalen. Har også brutt motstanden ved 45.79 kr i en rektangelformasjon, noe som signaliserer videre oppgang. Aksjen har støtte ved ca 37.50 kr. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig trendbrudd ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Takk Pantera.

Det er sjeldent at man får to SÅ herlige syn på en gang - chartet til høyre og kvinnen til venstre !

 

Mitt chart viser "på sett og vis" det samme som ditt - selv om jeg primært benytter "steinaldermetoden" m/Point & Figure (like pålitelig, mye morsommere å lage diagrammet selv og man får en mye bedre "feeling" for hva som skjer i aksjen).

 

Hjelpemidler: Ruteark, linjal, viskelær, en skarp blyant og et skarpt hode !

 

Kostnader: 27,50 første året - noe lavere de neste (innkjøp av nye blyanter/og et nytt viskelær hvert 5. år). :-D

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevet et par andre steder så solgte jeg meg ut før Q4. STO falt deretter med et par kroner. Akkurat det samme skjedde da SME kom med SITT resultat for en drøy uke siden, og deretter bråsnudde kursen til "kraftig pluss".

 

Etter at resultatet i STO var ute og aksjen igjen begynte å stige kjøpte jeg meg inn igjen - dagen etter.

 

Jeg tolker denne kursbevegelsen til at det er LYSENDE framtidsutsikter for dette segmentet i 2005 - og at investors kun ønsket å få Q4/2004 ut av verden. Det snakkes nå om sterke markeder de kommende 2-3 år pga den høye oljeprisen !

 

Hvis dette slår til er dette den enkleste måten i verden å bli meget rik på ! KJØP og SITT !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Knalltall fra Stolt

 

Stolt Offshore gjør det betraktelig bedre enn ventet.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (12.4.05 13:15)

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179270&cat=100

 

 

Stolt Offshore melder om et driftsresultat på 13,3 millioner dollar i sitt regnskapsmessige første kvartal i år, mot minus 11,0 millioner dollar i samme periode i fjor. Ifølge TDN Finans var det ventet et driftsresultat på syv millioner dollar.

Driftsinntektene endte på 371,3 millioner dollar, mot 276,4 millioner dollar året før.

 

Resultatet før skatt endte på 11,5 millioner dollar, mot minus 16 millioner dollar i første kvartal i fjor.

 

 

Q1 legges frem nå kl 16:00

 

LINK til webcast :

 

http://www.stoltoffshore.com/stoltoffshore...0256FE1002DDD21

Link to comment
Share on other sites

- Kjøp Stolt Offshore !

 

Meglerhus anbefler kjøp av Stolt Offshore etter gårsdagens nyheter.

 

DnB Nor Markets opprettholder sin kjøpsanbefaling på Stolt Offshore etter gårsdagens resultatfremleggelse. Kursmålet er på 60 kroner.

Stolt Offshore meldte om sterk omsetning i første kvartal.

 

- Dette er normalt det svakeste kvartalet og med en positiv EPS på 0,03 dollar har selskapet skaffet seg et solid utgangspunkt for resten av året, mener meglerhuset.

 

- I likhet med ledelsen er vi positive til markedsutsiktene fremover og opprettholder våre estimater, skriver DnB Nor Markets i dag.

 

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179388&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler offshore-aksje

 

Enskilda oppjusterer kursmålet på Stolt Offshore.

 

Enskilda Securities gjentar sin "accumulate"-anbefaling på Stolt Offshore etter gårsdagens tall fra selskapet, melder Reuters. Estimater og kursmål heves, sistnevnte fra 50 til 59 kroner.

 

Stolt Offshore stiger 0,5 prosent til 52,75 kroner.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179391&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Mange anbefaler STO, men når oljeprisen synker og USA har vedtatt ikke å øke lagrene når oljeprisen er over 40 dollar - vet jeg sannelig ikke.

Anbefaler offshore-aksje 

 

Enskilda oppjusterer kursmålet på Stolt Offshore.

 

Enskilda Securities gjentar sin "accumulate"-anbefaling på Stolt Offshore etter gårsdagens tall fra selskapet, melder Reuters. Estimater og kursmål heves, sistnevnte fra 50 til 59 kroner.

 

Stolt Offshore stiger 0,5 prosent til 52,75 kroner.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179391&cat=116

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler fem aksjer

 

Aksjemegler gir deg sine fem favorittaksjer. Her er listen.

 

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (13.4.05 15:57)

 

 

I den siste utgaven av ØR går aksjemegler Arne Wessel-Berg i Norse Securities ut med fem kjøpsanbefalinger.

 

 

 

Kjøpsanbefalingene:

 

Aker

Yara

Stolt Offshore

Tybring-Gjedde

Itera

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=179418&cat=116

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stolt Offshore(STO) KURS 46,50

 

Stolt Offshore har brutt ned gjennom gulvet i en stigende trendkanal. Dette indikerer i første omgang svakere stigningstakt, eller innledning av en mer horisontal utvikling. Ga salgssignal fra en hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet ned gjennom støtten ved 46.76 kr. Videre nedgang til 41.23 kr eller lavere er signalisert. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved ca 47.30 kr og videre nedgang er dermed signalisert. RSI er oversolgt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon opp snart bør komme. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en fallende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...