Jump to content

Ukekonkuranse 52


Mølleren

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

God julekveld alle sammen! :)

 

Her er dagens resultater, noe sent på kvelden. Grunnen til at det er sent er vel rimelig opplagt med julaften imorgen og alt! Man blir jo litt busy, men det har alikevel vært interessant å oppdatere aksjekonkurransen i årets siste uke, se på det som min lille julegave til alle som deltar aktivt i konkurransen på forumet :)

 

Her er ukens og årets aller siste resultater.

 

 

--- MED FORDBEHOLD OM FEIL ---

Quicken 17,30

FiskePinna 11,19

Pirelli 10,48

Laphroaig 9,25

Dellamorte 7,49

satsen 7,29

Filosofen 6,88

Ivers 6,33

ola 6,33

Carlos 5,88

Mølleren 5,69

Mata 5,49

thomas 4,00

OLEX 3,88

hallu 3,71

Rune1 3,23

OSEAX 3,00

coban 2,27

Bushwacker 2,05

Sankho 2,00

joaand 1,97

Montus 1,82

Pantera 0,91

AOC -0,12

amatøren -0,61

baard.p -1,06

dogfeet55 -1,78

harley -1,78

Siphlonorus -1,78

Tekniker'n -1,78

Hammers -4,38

Hoffa -10,00

ares -13,65

 

--- MED FORBEHOLD OM FEIL ---

 

Gratulerer Quicken som vinner av ukens aksjekonkurranse! PSI var tydeligvis et godt valg.

I andre enden som "julejumbo" finner vi dessverre ares, som shortet samme aksje, pluss en GOGL short, det resulterte dessverre i en formidabel nedgang. Hoffa på nest siste plass hadde også GOGL short, -10%! Hvem hadde trodd denne aksjen skulle gjøre det så heidundrande bra... Ikke jeg.

Forøvrig vil jeg trekke frem satsen som klarte en formidabel avkastning med tre aksjer, PSI, TOM og INM.

 

Når det forøvrig gjelder INM vil jeg på siden komme med et råd til Ivers og andre på forumet som har sittet med denne aksjen. Nå som vi har sittet med denne aksjen i minus, måned på måned på måned, så må vi ikke bli fristet til å selge den nå som den endelig har snudd. Gjør deg selv en stor tjeneste og ikke selg alt med ørliten gevinst. Har man først vært med ned over 50 øre i minus som meg selv, så kan man saktens tørre å sitte 50 øre opp også, og ikke skynde seg ut så snart man er i pluss. Å lette seg litt er jo såklart lov ;)

 

Mens jeg først er inne på råd her på kvelden, lille julaften, vil jeg til slutt bare si en liten ting... Jeg ser på TV og i aviser at vi bruker 100.000 kroner i _sekundet_ på å dra kortet på lille julaften. Det er 6 millioner kroner på 1 minutt! Folk tegner samtidig forbrukslån som aldri før, og jeg trodde ikke folk hadde råd til slikt etter å ha tapt millioner av kroner i øst og vest på pyramide ditt og pyramide datt. Moralen i historien er... ikke spill på børsen mer enn du har råd til å tape. :(

 

Vil helt til sist bare ønske alle dere på forumet og deres nærmeste en riktig god jul! Måtte deres neste børsår bli deres beste så langt!

 

God jul hilsen Thomas

 

:-D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er feil på Hammers denne dagen, han shortet JIN på 17,00, den sluttet på 17,70 i dag.

:( Det ble en trist nisse på meg, ubegripelig som GOGL går, men trøsten er at jeg slapp unna jumboplassen. :P En smilenisse for det.

 

Så får dere ha GOD JUL alle formumsvenner. :P :P

Link to comment
Share on other sites

Nå må du GI DEG, Hoff@. :D

 

Det er JUL, og her springer du rundt som Mr Scrooge og ødelegger ALL julestemning for meg !

 

Jeg synes at Thomas har løst dette til "mitt" aller beste denne uka ! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen

 

Enten er jeg full på juleakevitten dagen før dagen, eller så var nå virkelig JIN 16,00 forrige fredags sluttkurs, og 16,70 sluttkurs idag. Ikke 17,00 og 17,70 altså. Både jeg og Hammers hadde JIN, bortsett fra at jeg gikk long og han short. Jeg hadde han listet som long igjen, går i surr i excel når du kopierer for mange formler. Nå tror jeg tallene stemmer...

Hvem tar seg av konken neste uke da?

 

Fortsatt god julekveld :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...