Jump to content

Traders pit - Episode 191 - 2. Juledag 26.12.2004


Klinsmann

Recommended Posts

Jusjtsjenko mot seier i Ukraina!POSITIVT FOR BLOM!!KONTRAKTER PÅ CA 400MILL I UKRAINA KAN VENTES!

 

Mot storseier for Jusjtsjenko?

 

Opposisjonsleder Viktor Jusjtsjenko ligger an til storseier ved presidentvalget 2. juledag.

 

Opposisjonsleder Viktor Jusjtsjenko ligger an til storseier ved presidentvalget i Ukraina 2. juledag, viser en meningsmåling som ble offentliggjort 1. juledag. Ifølge målingen ligger Jusjtsjenko an til å få 51 prosent av stemmene.

 

37 prosent støtter sittende statsminister Viktor Janukovitsj, mens 12 prosent svarer at de vil boikotte valget eller stemme mot begge kandidatene.

 

Janukovitsj vant valget knepent i november, men høyesterett annullerte resultatet på grunn av valgfusk.

 

Dagens måling bekrefter at Jusjtsjenko leder klart i den vestlige delen av Ukraina der 88 prosent av velgerne svarer at de vil stemme på ham. I de sentrale områdene av landet har opposisjonslederen støtte fra 73 prosent. I de nordligste delene av landet vil 70 prosent stemme på ham. I hovedstaden Kiev svarer 68 prosent at de støtter Jusjtsjenko.

 

Janukovitsj har også bred tilslutning blant sine egne. På Krim-halvøya svarer 80 prosent at de vil stemme på ham. I de russisk-talende østlige områdene leder Janukovitsj med støtte fra 66 prosent av velgerne. Han leder også så vidt langs svartehavskysten der vel 50 prosent av velgerne stiller seg bak hans kandidatur. (©NTB)

 

 

Positiv nyhet for Blom. Opposisjonen vil ha demokratisiering, og dette trygger kontrakten som Blom vil få på litt over 30mill i Ukraina i løpet av vinteren. Og det er svært sannsynlig at Blom vil få ytterliggere provinser i løpet av våren siden de får den første provinsen, og kartmåling også skal skje i de andre provinsene. Samlet kan Blom få kontrakter i Ukraina til fort 400mill i løpet av svært kort tid. Blom leverte det beste anbudet på det siste. Det betyr at de får kontrakten med 99% sannsynlighet, hvis det ikke er en formell feil. Og det er gunstig at ikke for mange ulike aktører tar de ulike provinsene. Derfor vil Blom nok karre inn masse kontrakter. Og Blom leverer fort det beste tilbudet for de andre provinsene også.Også fordi Blom ha god erfaring fra oppdrag i Øst-Europa.

 

 

På enkelte kontrakter får Blom marginer på opptil 20%. Kontrakter på 400mill, vil da fort føre til et pluss på 80mill. I tillegg til mange andre kontrakter. Januar er kontraktssesong NO.1 i denne bransjen. Blom vil få en meget sterk vekst i 2005!Og er vannvittig lavt priset!

 

Videre stigning er ventet. Bryter fort 8kr på mandag.9kr før nyttår er fullt mulig.Flere og flere seriøse aktører vil oppdage Blom.Og også utenlandske hus begynner å snuse på Blom.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Unge Klinsmann.. har du tenkt over et par ting:

 

BLO har steget snart 100% etter at BLO betalte CAR 500000 for å skrive en analyse om dem...er ikke det litt merkelig..?

 

Videre.. BLO har tjent 12mil etter skatt i år, altså 4mil i Qet.. og jeg antar de da vil tjene ca 4mil i Q4 også,da jeg ikke kan skjønne at kartmarkedet er spesielt sesongrelatert.. Videre er neppe elektronisk kart et vanvittig vekstområde..

 

BLO er idag priset til en P/E på over 13. Ift det tekniske er den sterk.. så kan fort gå i 9 kr, Klinsmann..men jeg tror en er fullpriset nå, og vil falle tilbake påsikt dersom de ikek øker resultatene videre i 2005..

 

Gratulerer med en tilsynelatende fantastisk gevinst, iallefall %messig i BLO. God jul! :?:

 

God natt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke alene som ikke har ståltro på IT i 2005.

Jeg klipper inn fra Wiborg i Odin.

 

Selg IT

Om du ikke har frie midler, mener Wiborg du bør kvitte deg med IT-fond.

 

- Denne sektoren er fortsatt relativt høyt vurdert, og det er der man har høyest risiko, legger hun til.

Link to comment
Share on other sites

Innlegg av: Klinsmann (26.12.04 13:32), lest 17 ganger

 

RE^1: Jusjtsjenko mot seier i Ukraina!POSITIVT FOR BLOM!!KONTRAKTER PÅ CA 400MILL I UKRAINA KAN VENTES!

 

skammelig mye fakta feil i det siste innlegget!Her bør du sjekke resultatene.Vanlig å regne P/E på vekst fremover. Blom har en omsetning inne allerede på minumum på 250mill. Altså ca 30mill i overskudd. Her er det ikke mange som har satt seg inn i selskapet.

 

Blom betalte 100.000, og det er meget vanlig å betale hus for å lage analyser av selskaper.Holen er en meget respektert mann, tidligere jobbet i Carnegie.

 

Klinsi

 

Men herlig med baissere, for liker aldri å være i aksjer som alle er positive til. Skyhøyt potensiale i Blom.

 

 

 

 

 

 

Innlegg av: Gjest (26.12.04 13:33), lest 13 ganger

 

RE^1: Jusjtsjenko mot seier i Ukraina!POSITIVT FOR BLOM!!KONTRAKTER PÅ CA 400MILL I UKRAINA KAN VENTES!

 

 

 

Innlegg av: alextiger (26.12.04 13:25), lest 9 ganger

 

RE^1: Eg kjøpte BLOM i dag, var det feil....?

 

Baisseren er KOMISK. Kanskje den dårligste baissemeldingen jeg har lest NOEN GANG. Og jeg har lest endel pepper om Blom fra jeg gikk inn i selskapet på 3 kr. Allerede da var den visstnok altfor høyt priset. Var med på Canargo fra 0,3 øre også da mente mange at CNR hadde gått altfor høyt. Den gikk helt i 8 kr. Blom vil kunne få en like god kursutvikling da selskapet tjener ca 25 mill kr i året. Samtidg forventer ledelsen sterk vekst. Dermed en P/E på ca 7. Klinsmann er ikke ung, feil nr 10. Blom er i en bransje som ikke er spesielt konjunktur avhengig, slik at det er et safe bet, samtidig som veksten er og blir formidabel. Jeg er av den oppfatning at Blom vil bli den solide vinner i 2005. Momentum er meget godt og selskapet prises møkkabillig som Sissener sier. Det er tull å laste opp porteføljen med gårsdagens tapere. Stay with the winners: BLOM.

 

 

 

 

 

 

Innlegg av: alextiger (26.12.04 13:30), lest 5 ganger

 

RE^1: Eg kjøpte BLOM i dag, var det feil....?

 

En annen ting, BLOMs prosjekter blir støttet av Verdensbanken og IMF, dermed er avkastningskravet meget lavt, det gjør Blom enda rimeligere. Og for tiende gang, eksempelvis er Afrika kontrakt verdt minimum 8 milliarder kroner. Ukraina går mot ny og vestlig orientert ledelse som er hyggelig nytt for Blommere. Her kan man se kontrakter i 500 millioners klassen. Så kan man nevne emerging markets i Asia, EU utvidelse osv. Klart kart det er ingen vekst der, he he. Våkn opp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innlegg av: Klinsmann (26.12.04 13:37), lest 10 ganger

Endret 26.12.04 13:43

 

RE^1: Jusjtsjenko mot seier i Ukraina!POSITIVT FOR BLOM!!KONTRAKTER PÅ CA 400MILL I UKRAINA KAN VENTES!

 

Tro egentlig folk bør roe seg ned litt i kritikken av meg og alextiger. Er vi to som har fulgt Blom tettest. Vi oppdaget selskapet lenge før CAR. Er vi som har har fulgt selskapet forrige vinter. Vi lar oss ikke vippe a pinnen. Er svært få her inne som har vært på presentasjonene og GF som jeg og alex har.Vi har møtt ledelsen flere ganger i år og vet hva Blom vil være i stand til de neste årene. Og enkelte blir avslørt av deres tomme argumenter.

 

Alextiger og jeg vet hva Blom er god for. Derfor er vi begge inne på topp20. Og vi lar oss ikke så lett affisere.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være samme forfatter på HO ;)

 

Uansett er vel BLOM ett vekstcase uten at jeg har satt meg alt for grundig inn i sakene. Episoden med CAR ville jeg tatt med en forferdelig stor klype salt, sier mer om CAR enn om BLOM. Uavhengig av hva CAR sier må man vurdere selskapet selv, og det tror jeg de fleste gjør i forhold til hvilken som helst analyse.

 

Hold fokus på sak, og ikke gå på person. Ikke noe galt med innlegget her Ivers, men dersom du står bak innleggene på HO er det langt over mål.

Link to comment
Share on other sites

Kanksje sjalusi fra barna på HO. Du har jo fått mye kritikk selv du Hoff@. Vinnere får ofte kritikk Hoff@ så dette tåler jeg.

 

Uansett synes det hele var merkelig å stå opp til så mye kritikk. Pga at jeg skrev et innlegg om Ukraina i natt.

 

Men må si at jeg er skuffet over Ivers, som skjuler seg bak gjest på alle innleggene på HO, og kommer med håpløse innlegg om meg, som er så langt bak mål. Men men..

 

Ha en utmerket 2.juledag

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

La bare Ivers holde på om det er han da?

Det var en forferdelig katastrofe i Asia i natt, jeg har vært der nede og kjente meg faktisk igjen av bildene.

Det er derfor litt kynisk å starte en diskusjon om penger med en gang.

Men uansett er det interesant å belyse virkningene på en saklig måte.

Derfor oppfordrer jeg dere å komme med innspill og synspunkter på dette.

Link to comment
Share on other sites

Ivers får så hatten passer!!

 

Innlegg av: TØB1 (26.12.04 16:38), lest 12 ganger

 

RE^2: Jusjtsjenko mot seier i Ukraina!POSITIVT FOR BLOM!!KONTRAKTER PÅ CA 400MILL I UKRAINA KAN VENTES!

 

Gjest (26.12.04 11:58)

 

Absolutt alt du skriver er feil og det er jo imponerende i seg selv...

 

For det første er det snakk om 100000,- i betaling for analysen. Store meglerhus griper ikke tak i et lite børsnotert selskap som Blom. Da er man nødt til å finne utradisjonelle metoder. Dette for å synliggjøre Bloms snuoperasjon og deres fantastiske potensial... Dette er den berømte fjøra som blir til fem høns....

 

Det er så vidt meg bekjent 4 kvartaler i året og 12 mill. delt på 4 er 3 ikke 4.

 

Kanskje en ide og sette seg litt inn i materien før man er skråsikker...

 

Er overbevist om at Blom i 2005 kommer til å gå som en kule.....

Link to comment
Share on other sites

ja, fælt det borte i asia..men ikke stort man kunne gjøre.

 

 

men ellers folkens, hatt en bra jul så langt? :-D

 

 

lurer fælt på hva sto vil starte på mandag.. det gikk litt ned på slutten, men hadde vært rått hadde den brutt 40

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke utrolig hva vi klarer å sutre for.

 

I lokalavisen for juleaften er det en som

klager stort over at bussen kjørte 3 minutter

før oppgitt rutetid!!!!!

 

Jeg håper vedkommende får et annet syn på

livet etter dagens nyheter

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange er det som er døde? 10 000 ??

det er jo en katastrofe.. aldri hørt om noen slik "ulykke" så lenge jeg husker..

 

...tror jeg kan ha hørt at noen "profeter" forutse slike hendelser for en stund siden. Om at store og kraftige naturkatastrofer ville slå til, som aldri før.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...