Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 1


Hammers

Recommended Posts

Da er sluttstreken satt for denne uka.

I dag regner jeg ikke med at resultatlista er klar før ca kl 1900.

Link to comment
Share on other sites

:D ....det er det neppe noen på forumet som kan svare deg på. Det er forresten fullt mulig å legge inn sitt bidrag lørdag/søndag, eller legge inn en automatisk melding med påminnelse på mobiltelefonen

Link to comment
Share on other sites

Runde 1 er nå over, og børsstudier har tydeligvis stått høyt oppe på gjøremålslista i løpet av nyttårshelga.

 

Klinsmann m/BLO har stukket litt fra de øvrige i et svært jevnt felt - som videre anføres av Pirelli og Mitch.

 

Quicken valgte denne uka å kjøpe NOI - til alle andres forbauselse - og han ble straks straffet med KLAR sisteplass og eneste deltaker i minus! Montus går i NULL med COR, mens jeg har "gitt" ARES noen smuler i form av "beste kjøper" i IMSK - der det ikke var omsetning i dag.

 

 

:cheers:

Klinsmann 7,22

Pirelli 5,90

Mitch 5,57

Thomas 5,06

Ivers 4,35

Hammers 4,34

Laphroaig 4,15

Pantera 4,09

Devil 3,85

Vegard 3,52

Dellamorte 3,20

Mølleren 3,08

Bushwacker 3,04

baard.p 2,70

Amatøren 2,66

Filosofen 2,63

Hallu 2,30

AOC 2,01

OLEX 2,01

Carlos 1,96

Rune 1 1,83

Hoff@ 1,82

Ares 0,32

Montus 0,00

 

:confused5:

Quicken -3,28

 

 

Send meg en PM dersom dere finner noe ved egne resultater som ikke stemmer.

 

Lykke til i morgen ! :thumbright:

Link to comment
Share on other sites

Runde 2 er over, og de fleste deltakerne har etter hvert fått bena godt plantet på bakken igjen.

 

Dvs, Klinsmann flyr stadig høyere med BLO, selv om MITCH er "farlig nær" - primært pga Røkke og KVI !

Pirelli holder 3. foran den trofaste Mølleren som til det kjedsommelige bedriver synkronsvømming med STP !

 

I bunnen har Pantera skilt seg klart ut ved å svømme motstrøms i AXX.

Slikt tar fort på kreftene, spesielt når strømmen er sterk som i dag !

Quicken er enda dårligere enn i går og Amatøren lever virkelig opp til navnet sitt.

Hoff@ avsluttet 2004 med seier, med det ser nå ut som om han gjør det bedre på Traders Pit enn i konk'en !

 

Lykke til i morgen - alle sammen !

 

 

 

 

:cheers:

Klinsmann 9,95

Mitch 8,43

Pirelli 6,61

Mølleren 4,62

Hallu 4,45

Ivers 4,35

Devil 3,81

Dellamorte 3,09

Montus 2,69

Hammers 2,04

Laphroaig 1,83

Thomas 1,66

Vegard 1,62

baard.p 1,20

AOC 1,20

Bushwacker 1,11

Filosofen 0,97

Ares 0,32

Carlos 0,29

OLEX 0,20

 

:confused5:

Rune 1 -0,64

Hoff@ -2,42

Amatøren -3,13

Quicken -5,47

Pantera -9,09

Link to comment
Share on other sites

Hei Gullpinnen.

Dette er en ukeskonkurranse med inntil 3 aksjer der siste frist for deltakelse var mandag kl 0800 (se reglene i den første meldingen på denne tråden).

 

Til helga blir det lagt ut en ny konkurranse som du da kan delta på.

 

mvh

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Runde 3 er over, og for de aller fleste ble dette en dag i sosialismens farger – både med virkelige investeringer og i konk’en.

 

Likevel, unntak finnes – og spesielt i form av Hallu - som shortet NOI og GOGL - og som dermed spratt til topps !

Klinsmann fikk seg en kilevink i morgentimene. Han tok liggende telling, men godt understøttet av heiagjengen fra CAR – som var ute med nye rosenrøde analyser i BLO – hadde han kommet seg på beina igjen da ringdommeren talte til ÅTTE !

Han henger godt med på 2. plass, men var sjeleglad da klokka ringte ! På tredje finner vi Mitch – som stadig lurer i vannskorpa…..foran Pirelli og Bushwhacker .......som steg hele 11. plasser, men som ellers ikke har så mye å slå i bordet med.

 

 

I bunnen er det stadig flere med røde tall !

Pantera startet med litt "morgengymnastikk" og klarte å hente noen prosenter på det. Surfing er langt mer behagelig enn svømming, så hun gav etter hvert opp og havnet rundt utgangspunktet igjen. Quicken har trolig kastet anker på nest siste, mens Montus gikk på en liten smell i COR. Det resulterte i et fall på 14 plasser, og er med det verre enn Amatøren.

 

Lykke til i morgen, alle sammen.

Det er SVÆRT jevnt mellom Buskmannen på 5. og Montus på 3. siste - så her kan det svinge fortere enn noen aner....

 

 

:king:

Hallu 10,00

 

:cheers:

Klinsmann 8,86

Mitch 7,86

Pirelli 6,07

Bushwacker 3,30

Dellamorte 3,05

Devil 2,31

Thomas 1,47

Hammers 1,28

Vegard 1,09

baard.p 0,90

AOC 0,90

Ivers 0,87

Ares 0,32

Mølleren 0,00

 

:confused5:

Laphroaig -0,28

Carlos -1,55

Hoff@ -1,82

OLEX -2,19

Filosofen -2,35

Rune 1 -2,61

Amatøren -2,88

Montus -2,99

Quicken -6,57

Pantera -8,64

Link to comment
Share on other sites

Oi,oi,oi – for en dag !

Hele 5 av deltakeraksjene befant seg i dag på børsens vinnerliste og for noen ble utslagene kraftige.

 

Vår kjære venn Mølleren, som har vandret rundt med ryggsekken full av STP-aksjer i åresvis, :walk:

kom i dag fram fra skyggenes dal – og labbet likeså godt HELT til topps. Hvor han kom fra, og hvordan han fant veien helt opp er det ingen som vet, men som vi alle kan se - han ER der !

 

 

Mitch, som jeg har advart mot et par ganger, hadde nok en sterk dag med KVI og KIT, mens TOM som vanlig bremset på farten. Han er trolig den eneste som nå kan vippe lederen av pinnen.

Kvi har forresten steget hele 37 %, så her er det bare å gratulere med valget ditt :thumbup: !

 

Klinsmann "tålte ikke" livet på topp, og har de siste dagene tydeligvis slått seg "på flaska". :absolute:

Ikke uventet har dette ført til stadig svakere prestasjoner, og i et svakt øyeblikk inviterer han (på Traders Pit) et SVÆRT LITE utvalg deltaker (e) "over" for å drikke billig Opera. Surt skvip lokker trolig ingen - og du har tydeligvis tatt steget fra tronen (m/ekte champis) og ned til "folket". Likevel - du ligger på tredje - foran en lang rekke brukbare spekulanter - men utviklingen går i gal retning.... !

 

I bunnskiktet tror jeg faktisk nå at Pantera kan være i ferd med å utføre en historisk bragd ! Jeg HAR hørt heroiske fortellinger om den første kvinnen over Nordpolen, i verdensrommet, på Mount Everest, osv, men ALDRI om den første under 20 % på EN uke. Morgendagen blir utvilsomt svært spennende for deg - og for oss andre - og VG er allerede tipset !!

Du vet hvor du havner når du har mindre enn 10 % (he, he, så "søt" du er der du sitter for deg selv), så nå må du skjerpe deg !

 

Quicken ligger fortsatt godt forankret nest sist, mens OLEX i dag har tatt på seg oppgaven med å beskytte Amatøren fra den 3. siste plass !

 

Morgendagen blir trolig spennende - med gode "poenger" både i topp og bunn ! Uansett......lykke til - alle sammen !

 

 

:king:

Mølleren 16,15

Mitch 13,99

 

:cheers:

Klinsmann 7,08

Pirelli 6,82

Hallu 5,44

Thomas 4,92

Hoff@ 4,85

Ares 3,56

Ivers 3,48

Bushwacker 3,42

Devil 3,28

Dellamorte 2,49

Hammers 1,53

Montus 1,49

Vegard 1,07

baard.p 0,60

AOC 0,60

 

 

:confused5:

Laphroaig -0,52

Carlos -2,83

Rune 1 -3,10

Filosofen -4,01

Amatøren -4,17

OLEX -4,52

Quicken -6,93

 

:pottytrain5:

Pantera -16,82

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig som AXX har gått. Tror den der kontrakten med Nokia innebærer mer enn vi egentlig aner i kroner og øre. Virker som om noen har tolket det slik. Det verste av alt. Jeg tror ikke jeg klarer å ta dere igjen. Virker som om aksjen er inne i en stigende trend. Nå viser det seg at Japanske meglerhus har fattet interessen, da er det kanskje verdt å ta en titt på aksjen for de av dere som tør.

 

Å sitte med en aksje i 5 dager er for lenge for meg som er en trader.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag fikk egentlige ikke den nervepirrende sluttspurten som vi kanskje kunne håpe på, og det hele ebbet ut relativt udramatisk !

 

Jeg vil med dette utrope Mølleren som ukas vinner med sitt kjøp i STP. Dagen åpnet riktignok med et par solide ”glepptak”, og etter noen få minutter var hele forspranget oppspist - og vel så det.

Mølleren visste imidlertid råd, og han la straks om til "rødt klister" da han så hvilken vei det bar.

Deretter var han raskt på toppen igjen – og der ble han resten av dagen ! Well done ! :thumbup:

 

Mitch øynet nok sjansen da lederen bommet i starten, men det ble forståelig nok litt for tungt til slutt.

KVI hadde allerede steget 37 % - og det var for mye forlangt at den skulle øke ytterligere på ukas siste dag.

Siden det kun var KIT som var villig til å dra av de andre to, mens TOM :angered: ble "slept rundt i pulken" hele uka, var 2.plass en meget respektabel prestasjon.

 

På tredje klarte Pirelli så vidt å snyte Klinsmann for konfekten. Det hører med til historien at Pirre byttet bort KVI til fordel for AKVER i siste liten – og akkurat DEN manøveren kostet deg faktisk seieren !

 

Bak Klinsmann kom Thomas og Hoff@. Sistnevnte viste nok en gang gode "langdistanseegenskaper", siden han startet uka med å ligge fjerde sist. Den dagen Hoff@ også behersker startteknikk vil han bli en langt farligere konkurrent !

 

 

I bunnenfalle ?

Like før lunch var den magiske grensen på 20 % brutt, men da dommer'n blåste i fløyta hadde hun tatt seg noe inn igjen så det ble "bare 15,9". En soleklar jumboplass – og en sterk oppfordring om å gjøre hjemmeleksa LANGT bedre før neste uke !

 

I motsetning til Hoff@ - som er vanskelig å stoppe når han først kommer i siget - kan man trygt si det motsatt om OLEX og Filosofen. Ja, jeg tar like godt med Rune og Quicken også. Det eneste "siget" vi observerte hos disse var plasseringene på resultatlista. Nei, gutter dere har fortsatt mye å lære - t.o.m. av den eneste AMATØREN som deltar i konk'en !

 

Ha en god helg - alle sammen ! :occasion5:

 

:king:

Mølleren 15,00 :winner:

Mitch 13,98

 

:cheers:

Pirelli 8,73

Klinsmann 8,31

Thomas 6,83

Hoff@ 5,45

Montus 4,48

Ares 3,56

Dellamorte 3,34

Devil 3,24

Ivers 3,04

Hammers 2,55

Bushwacker 2,42

Vegard 1,43

Hallu 1,25

baard.p 0,30

AOC 0,30

 

 

:confused5:

Laphroaig -1,84

Carlos -2,48

Amatøren -2,57

Quicken -3,28

Rune 1 -4,25

Filosofen -4,34

OLEX -5,42

 

:pottytrain5:

Pantera -15,91

Link to comment
Share on other sites

:glasses5: :wav:

 

Dette må feires

 

Sikret faktisk en pen gevinst i STP på ordentlig i dag

Ikke misforstå,STP har mer å å gå på og således er jeg fortsatt "tungt inne" som noen så elegant velger å kalle det.

Har idag fått kapital til å handle litt igjen,ikveld er jeg for første gang på handletur i Amerika,nærmere bestemt oct listen,så får vi se hvordan det går!!

Takk for fine oppdateringer i konken Hammers,men jeg vil nå si: Hva var det jeg sa for 7 mnd siden,KORT SAGT:Stepstone reiste seg og nå går galskapen av seg selv snart,hæ

Jeg tok aldri feil,jeg var bare litt tidlig ute med mine konklusjoner

 

He he siste ord er ikke sagt om STEPSTONE

Fortsatt NIsse hilsen :D :D :P :P

Link to comment
Share on other sites

Ja. dette var jo en "god" start på året. Godt det ikke er min egentlige portefølje :)

 

Jeg kommer grusomt tilbake :twisted: Nest week belong to me! HAHAHAHAHA!!(skummel latter)

 

Men først må jeg bare se Skavland.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sjeleglad for at sluttstrek ble satt kl 16.00 i dag - og ikke like etterpå ! Hvis så hadde skjedd hadde jeg trolig havnet på potteplassen jeg også - med mine STO.

 

Jeg var en liten tur utfor husdøra for litt siden - og da jeg kom inn igjen hadde STO (SOSA i USA) ramlet 10 % "over there" pga at Stolt-Nielsen selger seg ut av selskapet (til et knippe håndplukkede investors)! Kursen tar seg litt inn igjen nå, men.......fan til ukeslutt dette !

 

STO er en av mine 2 "langsiktige" aksjer for 2005 !

Trøsta får være at eierstrukturen nå blir helt åpen - og på sikt kan hele selskapet bli slukt opp av noen som er langt større !

 

Jeg tror at jeg trøster meg med "en til"... :-(

Link to comment
Share on other sites

Moralen er grei - det viktigste er ikke å vinne men å bli omtalt av Hammers! Nå ble siste uke i tillegg svært lærerik - prøvde for første gang å selge noe før bjørnen var skutt - shorte heter det visst på fagspråket. Når kandidatvalget i tillegg var påvirket av noen forføreriske øyne som blinket i mot meg (hva i all verden er AXX for noe?), får jeg enda en gang beskjed om min egen begrensning: Jeg er og blir en amatør på alle områder!

Link to comment
Share on other sites

Amatøren.

 

Axxessit utvikler, produserer og markedsfører telekommunikasjonsutstyr for neste generasjons aksess- og metro-nettverk. Selskapet ble kjøpt ut fra Alcatel Telecom Norway i slutten av 1999 av eksisterende ledelse og styreformann. Selskapet kom med på Fondsmeglerforbundets unoterte-liste februar 2004 og har uttalt ambisjon om børsnotering.

 

Axxessit fikk i tredje kvartal driftsinntekter på 39,2 millioner kroner, en forbedring på 10,2 millioner fra samme periode i fjor.

 

Det salget av Axxessit egne produkter som står for økning, de økte fra 15,5 millioner kroner i tredje kvartal 2003 til 24,3 millioner i år.

 

Det har gitt en klar forbedring i resultatmarginen som endte på minus 17,3 prosent, opp fra minus 26,5 prosent i samme periode i fjor. Underskuddet før skatt endte på 6,8 millioner kroner, mot minus 10,6 millioner i fjor.

 

Selskapet varsler i rapproten fortsatt vekst i sine produktsegmenter, men gir ingen guiding på når selskapet håper å gå i breakeven.

 

Jeg shortet denne aksjen i konken ut fra den kraftige oppgangen, men her er det noen som vet mer hva denne kontrakten til Nokia innebærer i kroner og øre. Kanskje oppkjøp??????

 

Likviditeten i firmaet er dårlig, og etter en slik kraftig oppgang føre ofte til en korreksjon til ettertid. Dette har ikke skjedd. Bunnlinjen er brudd og aksjen er i en stigende trend. Ikke skjønner jeg hvorfor, men en korreksjon kan komme.

Link to comment
Share on other sites

Uten sammenligning for øvrig....:

 

Dette minner meg på mange måter om "historien om BIRD" !

 

* Liten omsetning

* Stort underskudd (i åresvis)

* Markedsverdi rundt 300 mill (som Bird)

* Snakk om emisjoner (kommer trolig snart, etter kursstigningen) for å fylle en tom kasse

* Kontrakter (intensjonsavtaler) med anerkjente selskaper (som aldri genererer salg av betydning)

* Fleicher i Gambak har kjempetro på dette - akkurat som han hadde i Bird - før Gambak havnet på BÅNN i fondsrankingen !

 

Ikke sikkert at det går slik, men likhetspunktene er mange. Når kommer emisjonen ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...