Jump to content

APL - Nykommeren


RoRu

Recommended Posts

Du finner alt om selskapet på deres hjemmeside som er

 

APL

 

Omsetning i 2004 var på 595 MNOK og netto inntekt 29,6 MNOK. Selskapets omsetning er vokst de siste år. For 2004 ble det betalt et utbytte på kr. 1,90, men den går til de som var eiere i 2004 og blir således ikke gitt til de nye eierne etter børsintroduksjon.

Link to comment
Share on other sites

Fikk beskjed idag om jeg fikk bare 600 aksjer etter å ha bedt om 3800. Dette er rett og slett en vits, men det er ikke noe å gjøre med det.

 

Tror jeg ser om det er mulig å fylle opp over børsen de nærmeste dagene. Det blir dyrere, men jeg tror aksjen skal opp ennå fra dagens nivå på kr. 57.-.

 

Selskapet tjener penger og jeg antar at de ligger inne med en del positive nyheter nå når de har gått på børs. Spekulerer litt på om ikke de gjør klar for et positivt ras.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke foretatt noen analyse, men du får et godt innblikk i selskapet samt dets regnskap ved å lese det omfattende prospektet (185 sider) som ble lagt ut i forbindelse med børsintroduksjonen. Du finne det her;

 

APL prospekt

 

Jeg vurderer å kjøpe ytterligere aksjer dersom den ikke nå tar fullstendig av i de nærmeste dagene. Dersom den går over kr. 60.- så vil jeg nok selge det jeg har fått tildelt. Får jeg aksjene idag for mellom kr. 55 og kr. 56 så laster jeg opp mer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...