Jump to content

Episode 863 - Fredag 24.08.07


TechOne

Recommended Posts

Hei, på tide å starte tråden, og den blir mer "normal" sett i forhold til de siste ukene... Vi skal nedover igjen.

 

USA er rødt, Asia er rødt (untatt Kina og India), og vi har gått en del opp i det siste til tross for lavere oljepris. Kan godt komme en brukbar reaksjon ned i dag. Tipper i underkant av 2%.

 

Lykke til alle sammen! :cool:

Link to comment
Share on other sites

AKY faller sikkert mer ja felis.

Dårlig resultat og nedjustert guiding er en heller dårlig kombinasjon :dry:

 

Ellers tror jeg TechOne er overdrevet pessimistisk.

USA flatt i går, olje opp, OSX opp, Asia blandet +/- 0,5%.

 

Jeg tipper vi åpner svakt i rødt, (og håper at jeg får rett :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke allerede tatt øyde for denne "dårlige" Q2 rapporten ifm det kraftige fallet som kom i etterkant av den nedjusterte guidingen. Gjenspeiler ikke disse forventningene, som det henvises til, forventninger som var før PW'en som kom 6/7

Link to comment
Share on other sites

Er det jeg som tolker feil eller har TOM brutt ut av den fallende trendkanalen, slik at videre oppgang indikeres?

 

 

Jeg tror du har rett i det. Jeg har ikke fått tid til å se nærmere på denne aksjen de siste par dagene, men Thorvaldsen hadde et innlegg her på forumet i går (eller var det i forgårs?) der han påviser at aksjen indikerer oppgang.

 

Joe

Link to comment
Share on other sites

Litt synsing om AKY:

Tror noe av grunnen til dårligere tall fra dem er flere, men ett par grunner kan kanskje være:

*Stålprisene har vel ikke blitt lavere i det siste. Det er kraftig etterspørsel for tiden på alle typer metaller. Både lang leveringstid og høyere priser blir resultat.

*Skipsindustrien må også konkurere om arbeidskraften. Denne har nok blitt mye dyrere en tidligere. Leveransene blir dermed vaskeligere å holde uten å bruke mye overtid på folk. Det skrikes etter alle typer fagfolg i mekanisk industri noe som selvfølgelig presser lønn opp. Ingeniører kan velge og vrake i jobbtilbud, og oljeindustrien har vel tradisjonelt betalt bedre enn skipsindusrien, og det samme gjelder vel til dels for sveisere, rørleggere, platearbeidere og mekanikere.

Link to comment
Share on other sites

Ble skjelven i buksa i går og solgte alt..kjøpte litt naur igjen nå på 26,80 - men nå ser jeg pareto har begynt å lempe ut etter sin åpenbart vel optimistiske og haussende melding - ihvertfall det som angår kurs om 5 år..så nå sitter jeg klar med salgsknappen hvis vi går under emisjonskursen..

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at jeg var i overkant pessimistisk i dag morges, men vi har nå falt en del da. Futtene gir ikke noen klar retning enn så lenge, så det kan bikke begge veier de neste timene.

 

Fikk kjøpt en liten andel EMS-T i går på 0,09 som jeg solgte ut på 0,14 i dag. Bare synd det ikke var en større post :biggrin:

 

Ellers er det godt å se at KOG-aksjene har passert gamle ATH på 267 med god margin. Håper den skal nå 290 snart. Da selger jeg dem med en særs god fortjenste med noen måneders eienskap :laugh:

 

REC er iferd med å hente seg inn igjen, også på rød dager. Imponerende. Fremdeles en god long-aksje ser det ut til.

 

Jaja, jeg har lagt inn mine salgs- og kjøpsordre for i dag, så jeg tar helg. Det er strålende sol og noen varmegrader her i Longyearbyen! :cool:

 

God helg! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gledelig å se FUNCOM opp i dag etter positiv, absolutt fortjent etter særdeles ufortjent nedgang etter utsettelsen av Conan. Med to seire i baklomma for Conan (mest lovende nordiske spill og nå beste MMORPG på Game Convention i Tyskland) kan jeg ikke se noen grunn til at FUNCOM ikke skal stige bra frem mot lansering i mars.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som vi kan ta frem piggskoene for ett aldri så lite mandagsrally også :laugh: :laugh:

 

Dow +119.74 +0.90% 13,355.62

NASDAQ +30.07 +1.18% 2,571.77

S&P +14.86 +1.02%

OIX 737 + 2,16%

 

Det er vel det vi kaller for en knallblå avslutning :rolleyes: av uken

 

God helg

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkt å holde igjen med videre tomrakjøp til kursen nærmet seg bunnen av gap-down etter q2, men etter siste dagers signaler i det tekniske bildet, klarte jeg ikke dy meg. Fylte opp med resten til 42,80.

 

Nå er det full tank - igjen. . . :laugh:

 

Ut fra dagens USA tall , ser det ut til at det kanskje ikke var så dumt . . .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...