Jump to content

SUO - SuperOffice


Macaroni

Recommended Posts

Etter en god Q4 raport fra SUO, begynte nedturen med noen små innsider salg (som dessverre skremte bort den stigende trenden..), og har så forsøkt å gå opp mot den samme toppen et par ganger, før den nå har totalt kollapset grunnet Nasdaq/generell markedsnedgang. Dette synest jeg er dirkete skremmende, at man ikke ser forskjell på de IT-aksjene som fortsatt er i utviklingsfasen/fortsatt har underskudd i drift (og som dermed innebærer stor risiko og godt mulig er overpriset) og en aksje som SUO, som om de minst holder samme resultat som i Q4 2003 vil ha P/E på rundt 8 ved kurs 23,20. Da skal den ikke gå ned som en av de verste, men heller holde stand som "verdi aksje", men er jo typisk markedet da, men ASC og FO har sopt opp nærmere 130.000 aksjer tilsammen i dag (uten salg), så noen ser jo hvor underpriset den nå er..... (mens jeg dessverre kuttet min gjennomsnittpris allerede i går, skulle nok ha ventet til i dag ja, men får tro den kan holde seg nå.....)

 

Macaroni (startet ny SUO topic, da jeg synest den gamle hadde feilaktig tittel, og var noe utdatert.....)

Link to comment
Share on other sites

Dagen endte til slutt "spiselig", bare irriterende at jeg i går gikk inn med 110% økning av totalinvestering i den for å kutte snittprisen, ville gjort seg å vente til i dag :oops:

Om Nasdaq ender minst like fin og grønn som den er nå, er jeg spent på hva som skjer med denne i morgen, da mange nett-/småtradere virker å ha vært på selgeren i dag og FO (Fondsfinans) og ASC (ABG Sundal Collier) var storkjøpere med hhv 100.000 og 80.000 (ingen salg) av totalomsetning på 371 117 :eek:

Vel, i skrivende stund er Nasdaq i grønt, måtte det bare vare :blankstare:

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ikke påtagende interesse for SUO her på forumet, og har selv lenge vært ute av den etter at jeg tok solid tap forrige gang.... men etter kraftig stigning i forbindelse med Q1, har den nå falt totalt sammen, og duppet nedom 20,00 i dag, og hvem andre enn Orion (kunder) snappet inn bl.a. 2 x 15000 på 20,10..... Orion har vært og er fortsatt særdeles positive til SUO, og det har vel stort sett bare komt positive kommentarer om selskapet generelt, og det må da være en solid sjans for at en langsiktig investering i SUO nå må være gullkantet.....??

 

Macaroni :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da er jeg inne i SUO. Noen andre som følger aksjen?

 

ORS kjøper en del og anbefaler den ipåvente av Q2. Om NASDAQ vender opp idag..kan denne bli bra.

 

Noen som har noen tall(forventinger)ang Q2 og kursmål?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Anbefaling fra CAR i dag....

 

- Vi har foreløpig hatt 35 kroner i kursmål basert på den utviklingen vi har ventet i selskapet. Det er levert over forventning samtidig som markedet har vært svakt så målet står.

 

- SuperOffice er i våre øyne en perle som har druknet litt i olje i løpet av sommeren. Vi gleder oss ihvertfall til deres tredje kvartalstall og råder investorer til å ta plass allerede nå, skriver CAR.

 

Dette kan bli en fin høst :D

Link to comment
Share on other sites

Superoffice er en aksje jeg har et godt forhold til, da det er den aksjen jeg har tjent mest penger på :)

 

solgte meg ut på 25 og har vært ute siden. Aksjen har nærmest ligget i dvale siden kvartalresultatet som forøvrig var kjempebra.

 

Det ser ut til at noen posisjonerer seg før res.fremleggelsen, men vær obs på AB. De sitter med mange aksjer, og starter de salg kan dette bremse oppgang.

 

Det er AB som stort sett har styrt aksjen, og vær også obs hvis de starter å hamstre. Spretter fort opp et par kroner da.

 

Aksjen bør ha en del motstand rundt 25, da den har snudd ned 2 ganger tidligere fra dette nivået.

 

Et brudd på 25 burde gi kjøpssignal.

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har hatt ned og oppturer i denne aksjen. Gikk inn på 32 og aksjen steg et par kroner før den gikk rett i bunn. Tok tapet og anså meg ferdig med aksjen. Men bestefar ville inn igjen, og vi har siste året tradet litt i aksjen og tapet er tjent inn igjen og vel så det. Nå har faktisk SUO klart å utvikle et CRM program som i flere bransjetidsskrifter er kåret som det ledende innen CRM. Selv om Siebel og Software Innovation forsøker å ta sin del av markedet har SUO klart seg overraskende godt og de store kontraktene har gått til SUO. Med flere brukere blir det mere lisensinntekter og dermed synker forholdsmessig vedlikeholdskost pr bruker. Det er dog et aber med aksjen, og det er at den er lite likvid, i internasjonal målestokk er selskapet lite, og det er for lite kapital tilgjengelig til å drive oppkjøp. Her er UNE en ulempe fordi han har for lite kapital til å delta i en storemisjon uten å bli utvannet. Disse forholdene tatt i betraktning utelukker en betydelig kursstigning. Aksjen gir greit utbytte og for den tålmodige og langsiktige er dette et attraktivt kjøp, en glimrende aksje for forsikringsfondene. For den risikoaverse burde dette også være et godt alternativ. For kortsiktig trading er den lite egnet. Likviditeten er altfor lav. Ønsker alle aksjonærer lykke til. Jeg blir sittende og selger ikke på dagens kurser.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

SuperOffice gjør oppkjøp

 

SuperOffice kjøper et sveitsisk selskap. - Kjøpet styrker umiddelbart vår posisjon, sier Une Amundsen.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (21.1.05 08:09)

 

SuperOffice ASA kjøper 100 prosent av aksjene i det sveitsiske CRM selskapet Team Brendel AG, i henhold til aksjekjøpsavtale inngått med dagens eier av Team Brendel AG i går kveld.

Selskapet er den ledende CRM-leverandøren i Sveits og har også en solid posisjon i det tyske SMB-markedet. Team Brendel oppnådde i 2004 en omsetning på CHF 4,0 millioner med et positiv resultat. Omsetningen er fordelt med omtrent 60 prosent i Sveits og resten i Tyskland.

 

Med oppkjøpet av Team Brendel styrker SuperOffice sin posisjon i Tyskland og blir samtidig den ledende CRM aktøren i Sveits, heter det i en melding.

 

SuperOffice har tatt forbehold om endelig due diligence av Team Brendel. SuperOffice har avtalt å betale CHF 3,0-4,0 millioner kontant for 100 prosent av aksjene i Team Brendel AG, avhengig av justeringer for arbeidskapital og ett `earn- out` element for årene 2005, 2006 og 2007.

 

- Kjøpet av Team Brendel styrker umiddelbart vår posisjon og markedsandel i Tyskland, samtidig som vi blir den ledende CRM-leverandøren i Sveits. Team Brendel har en lang historie og er en solid merkevare og vi er glade for å kunne ønske Team Brendels kunder og ansatte velkommen i SuperOffice familien, sier Une Amundsen, konsernsjef i SuperOffice ASA.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

SuperOffice [sUO], kurs 27.40

 

SUO150205.gif

 

SuperOffice ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har også brutt gjennom taket ved 27.14 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre oppgang til 28.23 kr eller mer. Aksjen har støtte ved ca 23.00 kr. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ny OEM-avtale til SuperOffice !

 

 

Onsdag 16. mars 2005 kl. 08:23

Skrevet av: iMarkedet - iMarkedet

SuperOffice har fått på plass en ny OEM-avtale gjennom sitt danske datterselskap.

 

OEM-avtalen er inngått med det danske softwareselskapet C&B Systemer.

 

- Selskapet er markedsledende i Danmark innenfor systemutvikling med fokus på salg, rådgivning og markedsføring av fast eiendom, melder SuperOffice.

 

Avtalen innebærer at C&B Systemer vil markedsføre, selge og levere SuperOffice CRM applikasjonen som en del av sin samlede løsning til eiendomsmeglere. Løsningen vil bli 100 prosent integrert i C&B´s øvrige løsninger og vil bli markedsført under navnet `C&B SalgsstyringsSystem`.

 

Løsningen vil bli tilbudt med en månedlig leie per brukerlisens enten som hosted løsning eller implementert i kundens eget IT miljø.

 

C&B Systemer har i dag over 1.000 installasjoner i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

3 x kjøp

 

Tre analytikere rykker ut med kjøpsanbefaling på SuperOffice-aksjen.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (12.4.05 15:21)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Anbefaler 12 aksjer - Seks aksjetips

- En god aksje? - Anbefaler 15 aksjer

- SUO

 

 

 

 

Tre analtyikere Reuters har vært i kontakt med anbefaler kjøp av SuperOffice-aksjen i forkant av tallene. De slippes torsdag 14. april. To øvrige analytikere oppgir ikke sin anbefaling.

 

SuperOffice er i snitt ventet å presentere et resultat før skatt på 13 millioner kroner i første kvartal. Omsetningen er ventet å vise 60,8 millioner kroner, ni prosent mer enn i samme periode i fjor.

 

SuperOffice-aksjen faller 0,34 prosent til 29,40 kroner i ettermiddag. Det er omsatt aksjer for 0,9 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Her var det lenge siden noen hadde skrevet....

Men...

Da har jeg etter lang tankevirksomhet blitt eier av noen poster i denne.

Noe har jeg lest og satt meg inn i.

Men er det noen som har noen inspill i forhold til Superoffice og fremtiden?

Oppkjøpskandidat?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...