Jump to content

Trading på heltid?


Livermore

Recommended Posts

God kveld,

 

Ser at det er flere aktive medlemmer fra tidlig om morgenen til ut på eftermiddagen i traders pit, driver dere med trading på heltid(Det er vel ikke så populært hos sjefen, dersom dere er i annen jobb(så sant hun/han ikke er deg), å drive med dette i arbeidstiden..he he)?

 

Dersom svaret er ja, sitter dere i såfall hjemme, eller drar dere på et kontor slik at dere kan utveksle meninger med andre(dere gjør jo det her, men..)/føle at dere er på jobb? Det vil jo selvsagt være en jobb om man driver på med dette hele dagen - hjemme eller ei, men følelsen av "å dra på jobb" vil vel kanskje føre til at man er mer instilt på å gjøre det man skal?

 

Håper på seriøse svar, noe jeg tror jeg vil få her, i motsetning til på HO.

 

-Godseieren

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ny på aksjeforumet, så du er sikkert ikke så interessert i hvordan jeg gjør det, men.... Jeg er i full jobb og sjekker hvordan ståa er om morgenen, legger eventuelt inn kjøpsordre (eller salg dersom ting ser ut til å gå lukt til H.), sjekker igjen markedet i første pause på jobben, bruker lunsjpausen effektivt, og så skynder jeg meg hjem etter jobb for eventuelt å selge mellom 16.00 og 16.30 alt ettersom hvordan USA går.

 

Jeg taper sikkert terreng i forhold til de beinharde daytraderne, men har drøye 25% avkastning så langt i år. Jeg er fornøyd med dette. Å sitte hele dagen og trade aksjer hadde gitt meg dårlig nattesøvn og et elendig liv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er interessert i hvordan alle gjør det, uansett om man er en gammel travhest på forumet eller helt fersk :smile:

 

Jeg er fornøyd med dette. Å sitte hele dagen og trade aksjer hadde gitt meg dårlig nattesøvn og et elendig liv. ;)

 

Det dependerer(Nytt ord for kommer ann på) vel på avkastningen? hehe. Uansett så er jo 25% avkastning(så langt) på noe du gjør i pausen på jobben veldig bra! Men det går vel litt tid til research på forhånd, og?

 

-Godseieren

Link to comment
Share on other sites

Daytrader vil jeg nok ikke kalle meg. Er ikke gammel på markedet og har en heller beskjeden pengebinge. Følger litt med på børsen utover dagen, ser etter info og potensielle investeringer, men sitter vel noe long så mye kjøp/salg blir det ikke.

Er vel ikke så mange som virkelig lykkes godt med daytrading? Ikke det jeg har inntrykk av ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå i sommerferien daytrader jeg. Legger inn kjøpsordre i 2-3 aksjer (fra 60 000 og oppover alt ettersom på hver) som har åpnet opp. Jeg legger kjøpsordren noe lavere enn åpning. Når en del har tatt gevinst får jeg som oftest kjøpt, og så selger jeg igjen etter oppgangen. Jeg har laget meg en formel i Excel (som er blitt litt overflødig fordi jeg nå tar det i hodet) og har valgt bestemte aksjer som jeg trader relativt fast i. Jeg har en bestemt sum som er målet for hver dag etter at kurtasje er fratrukket. Jeg prøver å ikke bli grådig, for det er begynnelsen på ruinen. ;) Sitter dessuten long i 1-2 aksjer som regel. Har f.eks. kjøpt en del på bunn (forhåpentligvis!) i Crew Gold.

 

Er for øvrig oppe i 31% avkastning nå etter at kurtasje er fratrukket (skulle bli drøye 36% før kurtasje). Målet for året var på 40%, så med litt flaks og dyktighet er jeg der snart. :) Handler med "småpenger" i forhold til mange andre, men investerer aldri mer enn jeg har råd til å tape.

 

Og ja, jeg bruker mye tid på å lese analyser og sette meg inn i selskaper. F.eks. var jeg tidlig ute med å satse på PAR - før alle meglerhusene plutselig kom - og solgte da "alle" skulle ha dem. God kortsiktig fortjeneste. Har verken nerver eller tålmodighet til å ruge på aksjer over lengre tid - dette bruker jeg fond til (har 12 ulike fond også).

 

Rådet mitt er å sette seg klare mål (kortsiktige og langsiktige). Vil du være sikret er det også best å sitte i cash på slutten av hver dag. Men da må du tåle å tape på 1 av 3 aksjer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Denne uken har jeg testet litt omkring aksjehandel og mulighet for å tjene penge på dette. Jeg har lastet ned SaxoTrader 2 og kjørt demo handel mot Oslo Børs.

 

Første konklusjon er at det *ikke* er så enkelt å tjene penge som jeg først trodde, ser også at de som bruker mye tid på daytrading ligger på rundt 31% i fortjeneste.

 

1. Hvordan får man en realtime oversikt over alle aksjer på Oslo børs slik man kan følge med på de som stiger/faller mest ? Må disse legges inn manuelt i SaxoTrader eller lign. program ?

 

2. Har brukt Hegnar, DN og Oslo børs som informasjonskilde, men finnes det en enklere måte å innsamle informasjon som man kan bruke ?

 

3. Ser at man handle med CFD'er på Oslo børs, høyrisiko vil jeg mene men også muligheten for å tjene store penge hvis man valgt riktig aksje og litt flaks. Noen som har erfaringer med å handle med CFD'er ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har tradet litt i ferier o.l.. har også tjent gode penger, oppi 45000 er beste resultat på kort tid, har også endel firmaer med 10-20.000kr for dagen som en he tjent penger på, mulig d er flaks, men har sittet parat til børsen via nettbanken min og abononera på samtidskurser og ordrer og har handlet ved meget gode nyheter der en ser oppgangen starter umidelbart!

 

MEN dette har stor risiko, merk: ticker CNR for litt sida da morgonen vart det lagt inn nyhet om vellykka brønnstimulering for så aksjekursen gjekk i taket og høgaste va 6,80 omsette den dagen for så ny melding vart meldt børsen kl 15.45 da dei hadde problemer med vann i brønnen og dei visste ikkje kor denne kom ifra og dårlig oljerate 7% fekk dei ut av brønnen.. aksjen stupte til laveste 2,82 omsette, med andre ord.. du bør følge med og ikkje kjøpe aksjer og ta en tur på kjøpesenteret for så og komme tilbake 3 timer senere... Det kan vere fort mellom lykke og raka fant!

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd meg som daytrader i noen kortere perioder. Har tapt hver gang med de strategiene jeg har brukt. Har vel egentlig funnet ut at det er sant at aksjemarkedet på så kort sikt er et tilfeldig nullsumspill, og med kurtasjen er det tap..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...