Jump to content

PGS


christiangu

Recommended Posts

Virker nesten som det er ubegrenset etterspørsel av olje-relaterte tjenester, og med en stadig stigende/høy oljepris fremstår vel (blant andre) PGS som relativt billig i dag? (En rekke gode case på supply-siden også, men de må leve med en usikkerhet i levering fra verft som PGS slipper..) I et marked med uro er det viktig og betryggende med selskaper med positiv kontantstrøm og sikre inntekter i mange år fremover, dette klarer PGS utvilsomt å oppfylle.

 

Jeg er ingen tøffing på markedet, men PGS fremstår pr dags dato som en trygg havn på osebx for meg.

 

Aksjen er også teknisk positiv og har motstand på 163 kr. Jeg selger hvertfall ikke før det nivået nærmer seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

var nok litt vel tøff i mitt utsagn å ikke selge før ~160, men står fortsatt inne for at pgs og andre olje-service aksjer (f.eks seadrill) har fortsatt gode tider i møte. seadrill får en del nytt utstyr i år, og fremstår som et selskap med hyper-moderne utstyr som olje-selskapene vet å verdsette.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter å ha lest deler av PGS sin årsrapport for 2007, er jeg blitt enda sterkere i troen på at PGS har startet et eventyrlig godt år.

1.kv. kan vise seg å bli et historisk godt førstekvartal.

 

Flåteutnyttelsen er rekordhøy og PGS hevder at inntjeningen faktisk blir vesentlig bedre enn 2007.

Riktignok opplever sektoren også en svært høy kostnadsvekst. Men stigningen i rater er fortsatt større enn kostnadsveksten.

 

Jeg tror dollaren har bunnet.

Det i seg selv er en mega-trigger for norsk oljeservice.

Jeg anser det viktigere om dollaren stopper nedturen enn at oljeprisen stiger.

 

Oljepris på 90 $ gir rikerslig inntjening til oljeselskapene, for å opprettholde investeringslysta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...