Jump to content

Episode 1000 - Onsdag 12. mars 2008


Zoonic

Recommended Posts

Dra med glede i gang pit-episode nr. 1000...! :smile:

 

Og slik det ligger ann nå, kan det bli RÆLLY!

 

___

 

Men, vi vet jo aldri dette helt, det må tas med, men som sagt, utsiktene er mildt sagt bra for en meget pen oppgang!

 

 

Lykke til!

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Volatilitet gir fantastiske muligheter, Citigroup er opp over 9% i USA. Kjipern for de som satt short og ventet på konkursen....

 

Jeg tror det blir en heidundranes fest i Aisa i natt, og på OSE i morgen. Hvem bryr seg om torsdagen??

Link to comment
Share on other sites

Er ennå bearish når det gjelder markedet generelt,

men, morgendagen ser ut til å gå i motsatt retning. :cool:

Ikke at jeg kommer til å kjøpe oksederivater av den grunn :laugh: .

 

Muligheten for en psykologisk kalddusj blir ikke mindre - dess flere dollar som pumpes ut - selv om argumentasjonen er "likviditet".

 

Når det gjelder "pissing" - enten det er i buksa eller på fingrene for å holde varmen, så husk at væske transporterer varme omlag 30 ganger hurtigere enn luft.

Om en ikke kommer seg innendørs kjapt etterpå - og en har nok "ved" til å fyre med, kan det fort vise seg å bli veldig mye kaldere enn en regnet med.

 

Tiden fremover til - og etter - påske ligger an til å fortsette i volatilitetens tegn.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

I dag er dagen for å finne en shorterkandidat før Påske, jeg reiser til Dubai og får begrenset tid til å følge med, men har mest tro på at OSE er lengre nede etter Påske, enn før.

 

Hallu hadde helt rett da han skrev dette i går.

 

For et par år siden så skrev her jeg her i pitten. "Gi vollvik et par år i markedet og han vil tape hele formuen." Vollevik har gått tungt inn i blant annet NSG og REC og med dagens flaggemelding i Dyna kan det tyde på at pengene begynner å ta slutt...

 

Da han kjøpte 70% av dynapel og mangedobblet kursen opp til 30 kroner lagde han historie.

I min øyne er han er tidenes børsklovn...

 

Re. dagens HO http://www.hegnar.no/bors/article259363.ece

Link to comment
Share on other sites

Jeg har benyttet morgenen til å toppe opp med MHG, og er tilnærmet fullinvestert.

Uansett utviklingen så akter jeg ikke å bli sittende lenge, da jeg er redd for at børsene skal vende nesa nedover på kort sikt.

Slik jeg ser det er markedet altfor turbulent til å innta langsiktige posisjoner for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ut av Orkla, og avventer markedet utover dagen.

Et alternativ er ny inngang i bjørnederivatene, de har blitt straks billigere fra i går :cool:

Vi får se i ettermiddag.

 

Edit: Gikk inn med en post i Bjørnene - går ytterligere inn om markedet utvikler seg i den retning i ettermiddag.

 

Nå er det snart lunsj :happy:

Link to comment
Share on other sites

Under sterk tvil blir jeg sittende videre i MHG, selv om det fristet å ta gevinsten nå mot slutten.

Om det var lurt eller ikke er jeg usikker på, men time will show :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe RÆLLY idag, men oppgangen er grei nok og det viktigste er jo om nå retningen og trenden skal tilsi en mer stabil oppgang fremover.

 

Vi får se, vanskelig å spå i disse jojotider, men jeg er BULLISH...! :smile:

 

_____

 

Ellers er TOM inne i en sterk trend nå og var oppe i 40 for første gang siden okt/07 og volumet siste dagene er flere ganger høyere enn snittet de siste ukene. Vi skal ikke lenger tilbake enn 20 januar for å se at TOMRA var på 29-tallet, mao. en oppgang på rundt 35% på under 2mnd... :smile:

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Blir med over natta med NSG, det kommer uten tvil en kuttpakke - hvis ikke kommer selskapet til å gå nedenom. Det store spørsmålet, som sikkert får mye plass i mediene i kveld, er hvorvidt Follum blir vedtatt redusert.

 

XLBB-Norske_Skog__a_135391a.jpg

 

Det må nok nye tanker inn i skogen, kanskje selskapets beste hadde vært i bedre hender med Spetalen og Stordalen?

Link to comment
Share on other sites

Dollar faller kraftig og oljen har såvidt luktet på $110. Aksjer i USA faller, dels gevinstsikring fra gårsdagens recovery... Eller gårsdagens suckers rally som Enga ville kalt det, dersom han ikke hadde hatt sitt selvpåførte skrivesølibat.

 

Kanskje det er håp for OSE under 400 denne uken likevel, dagens tradings sesjon på OSE innga ikke noe inntrykk av ett permanent stemnings skifte i hvert fall.

 

Håper NSG's børsmelding angående kuttplanene vil love gull og grønne skoger... Det er lov å håpe, tro er noe annet... ;-)

 

En positiv ting om rød OSE er i hvert fall at aktiviteten på AF øker :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Blir med over natta med NSG, det kommer uten tvil en kuttpakke - hvis ikke kommer selskapet til å gå nedenom. Det store spørsmålet, som sikkert får mye plass i mediene i kveld, er hvorvidt Follum blir vedtatt redusert.

 

XLBB-Norske_Skog__a_135391a.jpg

 

Det må nok nye tanker inn i skogen, kanskje selskapets beste hadde vært i bedre hender med Spetalen og Stordalen?

 

Hei

 

S&S snakker KUN om gjelda; de snakker lite om å få opp lønnsomheten. Det er dette som er viktig. Når en har en høy omsetning, som Skogen, ja så gir en 5 pst. prisøkning SVÆRT stor positiv effekt, og motsatt som nå.

 

Det viktigste en kan gjøre for å få opp prisene er å få ned tilbudet. Som en av de større aktørene så må Skogen gå foran å kutte. Følger de andre opp, ja da kan dette bli hyggelig. S&S plan står ikke til troendes. Dersom de ikke har skjønt at kapasiteten må ned, ja så har de "glemt noe" viktig. Det verste er at Stordalen stiller spørsmål ved om de vil komme til å revurdere nedstengelsen av en maskin på Follum... Hva tror dere konkurrentene gjør da...? Venter, og alle taper med penger...

 

Posistive triggere:

Selvfølgelig bud på selskapet

Konkurrentene følger etter Skogen de og og kutter kapasistet

Forlengede lån

M.m.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...