Jump to content

Episode 1007 - Onsdag 26.03.08


RoRu

Recommended Posts

Ikke bitter Zoonic, men mer forundret (og tildels frustrert) over at de samme feilene blir gjort med noen års mellomrom, og blir da oppgitt over at markedet ikke ser det men bare turer frem og overser stupet. Men som det så riktig skrives har markedet denne gang fått et hyperaktivt medlem: FED.

 

Om det er riktig eller ikke av FED å gjøre dette skal jeg ikke prøve på å gjette engang, da hensikten åpenbart er av godartethet, men om FED klarer å støtte markedet og unngå det uungåelige, eller om de bare forlenger prosessen, gjenstår egentlig bare å se.

 

Jeg så kredittproblemet allerede høsten 2006, når jeg samtidig gjorde blemma om å spå OSE til 200 iløpet av oktober 2007, men det var ganske enkelt at jeg så det voksende kredittproblemet lenge før markedet så det. Man kan ikke låne seg rik, for før eller siden skal det betales. Visste jo ikke dengang at det var et ord som subprime som ville komme, men at det ville komme en kredittkrise forutså jeg. Ille nok for min del, trodde jeg at også markedet ville oppdage dette tidligere, så jeg tapte en del på shorting før markedet endelig våknet og så det.

 

Mulig jeg også denne gang er tidlig ute, men den som ikke ser at inntjeningsestimatene skal få seg en rundans av negativ art hos analytikerne de neste månedene, vil sansynligvis få seg en smell på lik linje med de som satt long i januar og måtte realisere tap.

 

Jeg har long-posisjoner også, så jeg sitter ikke 100% short/put. En trader må beherske både long og short for å utnytte et marked som vi har nå. Ethvert marked byr på muligheter.

 

Så jeg vil heller si at jeg er en smule oppgitt og frustrert over å se at de samme feilene blir begått enn at jeg er bitter. Jeg er klar over risikoen jeg tar ved å gå short, så det skal jeg nok takle hvis oksen er rett om hjørnet som du håper på. Men inntil videre står det nok skrevet med stor svart sprit-tusj "BEAR" i pannen min ja.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...