Jump to content

Episode 1010 - Mandag 31.03.2008


vidar

Recommended Posts

Fant Chicago PMI, gjemt bort i markedskommentarer hos marketwatch:

 

Weekly data started Monday with the release of the Chicago Purchasing Managers Index, which climbed to 48.2 in March from 44.5, with the better-than-expected reading coming ahead of the national Institute for Supply Management manufacturing survey scheduled for Tuesday.

 

Siden den var bedre enn ventet ble det ingen overskrifter i mediene...

 

Og i morgen altså; ISM, og en ny sjanse for mediene til å krisemaksimere - eller ikke.

 

 

fpDJIA-narrow.gqplus?163fpNASDAQ-narrow.gqplus?163

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig, Pirelli! :smile:

 

Oljeprisen er kraftig ned i kveld, noe som trolig vil sette ett lite preg på OSE i morgen - dersom det holder seg slik. Zoonic, Takk for presentasjonen fra Hermanrud.

 

Oljen er endel ned ja, men rigg/oljeservice og oljeaksjer i USA er nesten flatt, endel aksjer er sågar i +++.. :wink:

 

http://finance.yahoo.com/q/cp?s=^OXH

 

http://finance.yahoo.com/q/cp?s=^XOI

 

 

________

Link to comment
Share on other sites

Enig med RoRu her

Ingen tegn på at høyre skulder vil brytes til fordel for en tur opp annet enn for kortvariog gevinstsikring :cool:

 

All TA etter min mening tyder på at vi får en nedtur godt under 400 og enda mer etterhvert

 

Husk også at vi nærmer oss en psykoligsk barriere med Mai måned, sell in May and...

 

 

 

Så så Pirelli.

 

Det er litt tidlig å innkassere brudd av hode-skulder formasjonen ennå. Nedgangen vil bli bratt. Om den kommer iløpet av inneværende uke er jeg usikker på, men Chicago PMI tallene 15:45 idag og ISM-indeksen imorgen vil påvirke en del.

 

Jeg tror på nivå 375 iløpet av april, og at fallet blir brattere og brattere utover i måneden.

 

Uka vi er inne i er jeg mer usikker på, men det kan fort hende at vi får en del PW'er mot slutten av uka.

 

Uansett: Går det oppover håper jeg NSG blir dratt med opp, og går det nedover håper jeg Yara ikke blir oppfattet som safe heaven.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...