Jump to content

Episode 1010 - Mandag 31.03.2008


vidar

Recommended Posts

God morgen.

 

Oslo har steget de siste fire handelsdager, mens USA har falt de siste tre.

I dag åpner vi nok i rødt når dette tas inn av markedet, hjulpet av svekket oljepris og fall i Asia.

 

Uansett, lykke til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke så mange grunner til å tro at OSE skal snu opp i løpet av dagen heller, det skal trolig bli værre før det eventuellt blir bedre... Ikke noe troverdig brudd av 410 for OSEBX, så er vi plutselig i grumsete teknisk terreng igjen. Last opp short og bjørner, slik at vi får ett skikkelig suckers rally på onsdag ;-)

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg blir en svært svingete uke, både ned og opp. Sansynligvis innenfor intervallet 400-410 de første dagene, og et eventuelt brudd på en av disse vil vise videre retning. Rent teknisk sett, overordnet, er det fare for en reaksjon ned til 375 ifølge Investtech. Når det eventuelt skal skje, er dog usikkert, men jeg tror ikke det skjer denne uka uten at det kommer nyheter av spesiell negativ karakter.

Link to comment
Share on other sites

Det virker ikke som det etterlengtede løften i NSG kommer i dag heller, ja ja det er ikke meg i mot at SS går på en smell.

 

Løftet i NSG kommer, selskapet er med rette mobbet ned i avgrunnen og det er ett bra utgangspunkt for en turnaround case. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vil prøve seg på en forklaring på børsens uforklarlige(?) oppgang den siste timen?

 

Stigende US futures gjør kanskje at markedet håper at USA skal ende i blått i kveld. Ser ut som om OSE følger futures ganske slavisk.

 

For min egen del, så shorta jeg REC og YAR på fredag. REC oppfører seg som ventet, mens YAR virker uforskammet sterk.

Link to comment
Share on other sites

Dette har du rett i, Tyger.

 

Stigende US futures gjør kanskje at markedet håper at USA skal ende i blått i kveld. Ser ut som om OSE følger futures ganske slavisk.

 

Har forøvrig tro på at USA skal opp idag, mer statistisk da siden det gikk ned 4 dager på rad. Vi for nå se, men mitt tips er at USA vender klart opp idag.

 

_____

 

Og RoRu, vi ser nok 435 iløpet av april...

 

Sansynligvis et siste desperat forsøk på å bryte 410 før der raser nedover utover i april...

 

______

Link to comment
Share on other sites

Så så Pirelli.

 

Det er litt tidlig å innkassere brudd av hode-skulder formasjonen ennå. Nedgangen vil bli bratt. Om den kommer iløpet av inneværende uke er jeg usikker på, men Chicago PMI tallene 15:45 idag og ISM-indeksen imorgen vil påvirke en del.

 

Jeg tror på nivå 375 iløpet av april, og at fallet blir brattere og brattere utover i måneden.

 

Uka vi er inne i er jeg mer usikker på, men det kan fort hende at vi får en del PW'er mot slutten av uka.

 

Uansett: Går det oppover håper jeg NSG blir dratt med opp, og går det nedover håper jeg Yara ikke blir oppfattet som safe heaven.

Link to comment
Share on other sites

Så så Pirelli.

 

Det er litt tidlig å innkassere brudd av hode-skulder formasjonen ennå. Nedgangen vil bli bratt. Om den kommer iløpet av inneværende uke er jeg usikker på, men Chicago PMI tallene 15:45 idag og ISM-indeksen imorgen vil påvirke en del.

 

 

plothistory.php?paper=OSEBX&exchange=OSE

 

Jeg står nå fremdeles på at den lillie bjørneungen som potensiellt var på vei inn i chartet begynner å få en sterkt deformert høyreskulder. Men når det gjelder nektiske analyser er jeg på forholdsvis tynn is.

 

Hvordan gikk det med Chicago PMI tallene? Kan ikke finne dem noe sted.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...