Jump to content

Episode 1051 - Torsdag 29. mai 2008


Ståle

Recommended Posts

Det kan bli en riktig bra åpning imorgen og er us-futures med oss, kan OSE være over 500 igjen allerede imorgen.

 

Tok inn litt STL jeg også, Ståle...

 

Høy olje, og litt høyere dollarkurs. Har tro på blå dag i morgen, med STL i spissen.
Link to comment
Share on other sites

Vi har en flott dag på børsen, også er det så stille her... ?

 

Selv så solgte jeg meg ut av STL noen minutter etter åpning. Gikk så inn i OBEXEDBEAR og markedet falt noe tilbake.

 

Så snudde markedet oppover igjen, og jeg hoppet av OBEXEDBEAR (litt sent) og inn i STL igjen på 197.20.

 

Den har tendenser til å komme seg opp på 200 igjen i løpet av dagen. Og hovedindeksen kommer til å bryte 500. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... ikke mye blått for REC aksjene som jeg kjøpte i går. Nedgradering fra Merrill Lynch og rykter om at en storaksjonær skal selge seg ut, er vel årsaken til den begredelige utviklingen. Ned for femte dag på rad i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... ikke mye blått for REC aksjene som jeg kjøpte i går. Nedgradering fra Merrill Lynch og rykter om at en storaksjonær skal selge seg ut, er vel årsaken til den begredelige utviklingen. Ned for femte dag på rad i dag.

Dette er taktikkeri de luxe for å presse ned kursen. Merrill Lynch gikk ut med salgsanbefaling før børs og solgte som gale fra start. Hva er motivet? Åpenbart ikke å få best mulig pris for aksjene... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nei, det lukter lang vei. Det mest fornuftige ville jo vært å selge ut i små poster over flere dager, og når en så var tom komme med en salgsanbefaling. For fem børsdager siden sto kursen i 180,50, nå er den 149,50 - en nedgang på 17%.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... ikke mye blått for REC aksjene som jeg kjøpte i går. Nedgradering fra Merrill Lynch og rykter om at en storaksjonær skal selge seg ut, er vel årsaken til den begredelige utviklingen. Ned for femte dag på rad i dag.

 

 

Pass dere for REC nå, hadde jeg vært hjemme hadde jeg shortet den forrige uke, det er store forsinkelser på nybygget i Kristiansand og desverre er det fluor som har ansvaret her også

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at usikkerheten rundt forsinkelser, rykter og nedgraderinger er innbakt i kursen, som har gått rett ned de siste dagene. Sannsynligheten for en rekyl er større enn videre nedgang. Men det er nå bare min subjektive mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at usikkerheten rundt forsinkelser, rykter og nedgraderinger er innbakt i kursen, som har gått rett ned de siste dagene. Sannsynligheten for en rekyl er større enn videre nedgang. Men det er nå bare min subjektive mening.

Denne typen spekulasjoner brukes selvsagt for alt det er verdt. Ved forrige ATH på Oslo Børs sto REC i 300...

Link to comment
Share on other sites

Ja, men du hadde kanskje dekket inn i dag? :biggrin:

 

Nei, jeg hadde ikke dekket inn for REC har ikke informert markedet ennå hvor alvorlig det er.

Viss du spør ledelsen sier de at det ikke er forsinkelser, snakker du med folkene som jobber der får du en helt annen historie.

Så slik jeg ser det vil kursen stupe når markedet får melding om forsinkelser.

Link to comment
Share on other sites

Hoff@: Da må du vel sporenstraks realisere alle dine posisjoner og putte hele din likviditet i å shorte REC helt ned til kistebunn....? :wink:

 

Det er ikke ofte det dukker opp en sure thing vet du.

Link to comment
Share on other sites

Hoff@: Da må du vel sporenstraks realisere alle dine posisjoner og putte hele din likviditet i å shorte REC helt ned til kistebunn....? :wink:

 

Det er ikke ofte det dukker opp en sure thing vet du.

 

 

Det har jeg gjort men ikke med alt jeg har :laugh:

 

Er klar over at ingen ting er sikkert, men sier bare at byggingen er kraftig forsinket i Kristiansand og dette har ikke REC informert markedet om, DET ER SIKKERT

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg gjort men ikke med alt jeg har :laugh:

 

Er klar over at ingen ting er sikkert, men sier bare at byggingen er kraftig forsinket i Kristiansand og dette har ikke REC informert markedet om, DET ER SIKKERT

Hvor mye mener du at denne forsinkelsen bør redusere selskapsverdien til REC fundamentalt sett? I øyeblikket er markedsverdien redusert med NOK 18 milliarder på fem dager. Skal vi være enige om at dette er mest psykologi? Det er mulig at 145 er "fair value" for REC, men da var den saftig overpriset forrige torsdag (180.50).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...