Jump to content

Episode 1078 - Tirsdag 8. juli


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Siden OSE starter i rødt i dag kan jeg like godt starte pitten, for det bruker som regel å bli rødt når jeg starter, (overtroisk, nei da :laugh: ).

 

Men jeg er ikke så optimistisk resten av uken, det kommer endel makro fra USA og det er vel det som tynger børsene rundt omkring nå-

 

Tar med ett sitat fra - Shane Oliver i AMP Capital Investors i Sydney

Vi har ikke sett det verste ennå. Vi er fortsatt i et bear-marked og det er nå det gjelder å være forsiktig,

 

Var 1 øre fra å bli CREW eier på ettermarkedet i går, kansje likegodt å sitte litt på gjerdet i dag?

 

Lykke til traders :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Det er lite som er rasjonelt i markedet for tiden. Selskaper med historisk høy inntjening synker i verdi (FRO/STL). Det er utrolig vanskelig å finne gode trading muligheter i ett så ustabilt marked.

Link to comment
Share on other sites

Tok endel CREW på 5,14, men her gjelder det å være lett på foten :sad:

 

Som kortsiktig trader bør man alltid være lett på foten, men jeg greier ikke helt forstå at dette skulle være et dårlig bet på lang sikt.

 

Tradisjonelt har gullprisen sin beste periode fra september og litt utpå nyåret. Slik som gullprisen har gått siste mnd er det mulig at dette starter tidligere i år. Hvor høyt kan prisen da gå ?

 

I tillegg produserer Crew stadig større mengde gull.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du Hoff@, er det dumt å sitte i long poster nå?

 

 

Det vet vi ikke før fasiten kommer, men jeg er litt bekymret for at vi kan få en skikkelig skrell, viser til sitatet jeg startet pitten med i dag.

 

Vi har ikke sett det verste ennå. Vi er fortsatt i et bear-marked og det er nå det gjelder å være forsiktig,
Link to comment
Share on other sites

Som kortsiktig trader bør man alltid være lett på foten, men jeg greier ikke helt forstå at dette skulle være et dårlig bet på lang sikt.

 

Tradisjonelt har gullprisen sin beste periode fra september og litt utpå nyåret. Slik som gullprisen har gått siste mnd er det mulig at dette starter tidligere i år. Hvor høyt kan prisen da gå ?

 

I tillegg produserer Crew stadig større mengde gull.

 

 

Enig i det Bart, men jeg mente intradag.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har noen tanker om markedet fremover?

 

Det er mange variabler som trekker markedet nedover, og det er vanskelig å se lys i tunnelen. Hver gang jeg har sett det, så har det vært toget..

 

Personlig tror jeg Roger Berntsen's strategi virker sannsynlig. Han sier noe sånn som: Mye tyder på at veien videre blir positiv. Såfremt oljeprisen stabiliserer seg, evt faller litt tilbake, og rentekuttene i USA får de ønskede effekter, er det mye som tyder på at aksjemarkedene i verden vil løfte seg fra disse nivåene.

Link to comment
Share on other sites

Carl, av og til er det sunt å huske hvilket nivå vi ligger på og hvor vi kommer fra.

 

440 i OSEBX er et viktig støttenivå. Det kan godt være en god inngang, men bryter vi ned under dagens nivå, ville jeg gjort som Hoff@ - sitte lett på foten.

 

Går vi under ca 415 vil jeg nesten si "Tøm og Røm" :blink:

 

OSEBX.gif

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...