Jump to content

Episode 1102 - Mandag 9. august 2008


vidar

Recommended Posts

Mornings,

 

Rally i statene fredag og Asia-rally i dag.

Oljeprisen stiger noe etter kraftig fall fredag.

Summa summarum så åpner vi nok godt opp idag.

 

Jeg solgte bjørnene mine fredag (heldigvis) med 3 kroner i gevinst :smile:

 

Ellers sitter jeg med Revus, som bør få en fin oppgang i dag etter denne gladmeldingen:

 

Oslo (TDN Finans): Operatøren BG Norge og Revus Energy har funnet olje i undersøkelsesbrønnen 34/3-1S i den nordlige delen av Nordsjøen, nordøst for Snorrefeltet. Brønnen påviste olje i bergarter av Jura alder. Det opplyses i en pressemelding fra Oljedirektoratet mandag. Et omfattende datainnsamlingsprogram er utført, og brønnen er produksjonstestet. Ressurspotensialet skal vurderes nærmere gjennom å bore en sidestegsbrønn, opplyses det. Etter sidesteget skal brønnen plugges og forlates.

Revus Energy har 20 prosent andel i lisensen, mens BG har 45 prosent. RWE Dea Norge og Idemitsu Petroleum Norge har henholdsvis 10 og 25 prosent.

 

I en separat melding opplyses Revus Energy at BG Norge har testet brønnen på Jordbær-prospektet en gjennomsnittlig oljerate på rundt 7.500 pr dag.

-Dette funnet er av stor betydning for Revus Energy. Det er for tidlig å si noe sikkert om hvor mye olje Jordbær inneholder, men, som en følge av dette funnet, mener vi det er relativt stor sannsynlighet for at det kan være nok olje og gass i dette området til å doble Revus Energys nåværende ressursbase, sier administrerende direktør Harald Vabø i Revus Energy i en kommentar.

Link to comment
Share on other sites

FIRST denne uken:

 

Denne uken gjør vi en endring; Orkla kommer inn og tar plassen til PetroMena. Vår portefølje er da som følger:

 

 

ORK TEL STL REVUS YAR DNBNOR

 

 

__________

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Grattis Vidar med REVUS :rolleyes: jeg hadde tenkt å fylle opp endel jeg også, men glemte rett og slett hele greia :sad:

 

Ellers er det ikke lett å finne retningen nå, jeg frykter at vi skal ski litt nedover i løpet av ettermiddagen

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ACY-handelen TorValdsen :smile:

 

Selv plukket jeg nettopp NHY til 57,10

 

Takker vidar.

Var litt heldig med inngangen, i og med at den kom på "skambud", men kan jo ikke klage,

Nå gjelder det å finne en ny inngang, i et eller annet med potensiell oppside.

 

Jeg syns NHY virker for litt for "skummel" :unsure:

Og, I hvertfall er funcom "skummel", DEEC.

Link to comment
Share on other sites

Tok meg litt REC til 153,50 også.

Jeg solgte tidligere i dag på 153.75, men gikk inn igjen i sluttauksjonen på 151.00. Lykke til dersom du også sitter over natta! Morgendagen blir meget spennende. Jeg har tro på en viss reprising dersom de dårlige nyhetene glimrer med sitt fravær. I motsatt fall kan det lett komme en skrell. Uansett forventer jeg en volatil dag på høyt volum... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Rally på USA-børsene i kjølvannet av ytterligere fall i oljeprisen. Det er ikke mange som fortsatt tviler på at oppgangen mot $150 var spekulasjonsdrevet. For noen uker siden kunne opprørere i Nigeria sende oljeprisen opp $5 ved å avføre to rødfis, mens åpen krig i Gerorgia nå i "beste" fall forhindrer ytterligere svekkelse. Oljepris under $100 i løpet av høsten virker nå uunngåelig. For Oslo Børs' skyld får vi håpe at dette skjer gradvis... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Rally på USA-børsene i kjølvannet av ytterligere fall i oljeprisen. Det er ikke mange som fortsatt tviler på at oppgangen mot $150 var spekulasjonsdrevet. For noen uker siden kunne opprørere i Nigeria sende oljeprisen opp $5 ved å avføre to rødfis, mens åpen krig i Gerorgia nå i "beste" fall forhindrer ytterligere svekkelse. Oljepris under $100 i løpet av høsten virker nå uunngåelig. For Oslo Børs' skyld får vi håpe at dette skjer gradvis... :ph34r:

 

Hei

 

Godt poeng. Spør du meg så forsøker analytikerne å "finne på forklaringer" når oljeprisen går opp/ned uten at de i det hele tatt prøver å sansynliggjøre og kvantifisere effektene. Dette tilsvarende børskommentarene i diverse avviser. De er alltid bakoverskuende og "svært lite analytiske". Med en metafor: Det blir nesten som om de forteller oss hvilket vær vi har hatt, og også "finner på" lite troverdige grunner til dette.

 

Jeg tror hedgefondene har sendt oljeprisen opp (og det skulle vært interessant å kjenne deres posisjoner - og omsatte volumer gjort av finansielle aktører (dvs. ikke f.eks. flyselskaper som har sikret leveringer) i deres søken etter alternative plasseringer. Nå skal de alle samtidig flytte sine posisjoner. De er som resten av markedet: De løper i flokk...

 

Men, dette er ikke jobben min...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...