Jump to content

Episode 1119 - Onsdag 3. September 2008


EHL

Recommended Posts

Mulig jeg har baller av stål, men mest av alt mangler jeg vel hjerne :laugh:

 

Det ble en jækla dyr dag med møter :dry:

 

Kommer ikke til å tjene noe penger på aksjer i år heller.

 

Apropos, Christle sin kommentar tidligere. Du beskrev nettopp Skagen sin UUU-formel. De har gått solid i minus det siste året, de òg...

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har baller av stål, men mest av alt mangler jeg vel hjerne :laugh:

 

Det ble en jækla dyr dag med møter :dry:

 

Kommer ikke til å tjene noe penger på aksjer i år heller.

 

Apropos, Christle sin kommentar tidligere. Du beskrev nettopp Skagen sin UUU-formel. De har gått solid i minus det siste året, de òg...

 

Hei

 

Alle kan tape penger.

 

Det viktige er imidlertid å gjøre gode vurderinger i forkant av investeringer. Jeg ser på det fundamentale og "trader" i liten grad.

 

Det er imidlertid sånn at jeg kan mene at porteføljen er bra. Så synker/stiger noen aksjer mer enn andre, og noen "bets" blir dårligere/bedre enn andre. Det kan da bli tid for ommøblering.

 

I dag solgte jeg noe NOF.

Handlet inn noe i TOM og PDR - sistnevnte har utviklet seg svært svakt i forhold til NOF. I tillegg kan det bli emisjon i NOF... Tror og noen er satt til å "dumpe" PDR da Jack eier 25 pst. av PDR og eierskapet nå skal gjøres opp i Jack (et kinesisk selskap kjøpte AWO som jo eier en betydelig post i Jack).

 

Mao. PDR ble en bedre "bet" enn NOF i dag. TOM kommer til å handle tilbake egne aksjer... Tok derfor litt ekstra i Tom,

 

Mvh

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Av det jeg har fulgt med på TOM har de tilbakekjøpene som har skjedd det siste året aldri gitt aksjen noe løft. Jeg ville ikke basert kjøp på en slik taktikk.

 

Poenget er bare at det utrolig vanskelig å tjene penger i dagens marked, med mindre man går ut og inn. Det fører til at mange går ut og inn og skaper igjen stor volativitet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...