Jump to content

Episode 1207 - Mandag 12. Januar 2009


Pirelli

Recommended Posts

Dette kaller jeg "Grøtvarsel"

 

 

Søndagens aksjetipsRSI har brutt 50-nivået og undertonen er positiv både på kort og lang sikt. Her vil det ikke blir farlig før RSI eventuelt faller tilbake gjennom 50-nivået og den stigtende trendlinja, som i så fall også vil bli brutt. Men det bør man også ha i bakhodet, for et fall tilbake vil fort kunne gi ny testing av både 225- og 210-nivået.

 

Et brudd på 225 vil bryte den stigende trendlinje i hovedchartet. Det vil være et svakhetstegn, men ikke veldig dramatisk. Det som vil være verre er om også 210-nivået rykter. Da vil også 45- dagers glidende gjennomsnitt bli brutt, og det vil være et større svakhetstegn. Da kan vi ikke utelukke nytt fall tilbake til 188 - 190 heller.

 

Holder derimot den stigende trendlinjen i RSI- og i hovedchartet, og disse snur opp igjen, vil det være klare positivt tegn. Det vil i så fall bekrefte den positive undertonen på kort sikt og bidra til at Hovedindeksen bryter tilbake opp gjennom 240-nivået, og gjør et nytt forsøk på 250-nivået.

 

Hva som er den mest sannsynlige utviklingen kommende uke er ikke mulig å se. Det er derfor viktig å holde øye med utviklingen og hva som skjer når de kritiske nivåene blir utfordret.

Link to comment
Share on other sites

Dette kaller jeg "Grøtvarsel"

Godeste Stein Ove Haugen hos Hegnar har endret litt stil etter at han var veldig tidlig ute med å melde fallet fra 500 ned til 250. Har han kost seg godt på nedturen men han har vel som flere eksperter blitt redd å mene ting for bestemt. Konklusjonen hans er jo at det enten går opp eller ned.

 

Jeg pleier å lese søndagens aksjetips. Den gir noen tips om når en bør følge ekstra med.

Link to comment
Share on other sites

Mye AKSO-sitting her, vi får håpe på jubel.

 

Sitter med 50/50 AKSO og NHY.

 

God morgen! AKSO holder seg egentlig merkelig bra ift den svake oljeprisen/peers?? Noen som aner hvorfor? Han raringen som ligger åpent :rolleyes: / trikser med ca 25000 aksjer på beste bid er jo en av grunnene da...

Link to comment
Share on other sites

Ser at mine AKSO er ute på SL, vurderer fortløpende ny inngang

 

Jeg tror jeg vet hvor de har(?) havnet  :wink: !   Holdt da akkurat på å flytte budet fra 42,75 opp til 43 når det plutselig smalt ned...  Sålangt har taktikken din(SL) vært mye mer suksessrik enn min, men jeg gir meg ikke  :biggrin: og fortsetter å trade ned inngangen.

 

 

Oljeprisen må vel stoppe å falle nå snart :unsure:  

 

Der solgte jeg endel  AKSO på 43,2....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...