Jump to content

Episode 1210 - Torsdag 15.januar 2009


ola

Recommended Posts

USA og olje opp noe siden OSE stengte.

 

Håpet på en noe bedre avslutning, men får heller satse på grønne futter og fortsatt stigende olje i morgen!

Brent ser kanskje ikke så ille ut, men Crude balanserer på kanten av stupet - ca. $36 - rett over laveste nivå på lenge...

Ser ikke helt noen grunn til overdrevet godt humør eller unødvendig dristighet på long-siden i dag. :sad:

Ellers påfyll av PPI og arbeidsmarkedsdata fra USA kl. 14:30 og tall fra Intel etter stengetid.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :sad:

 

I dag blir det ikke smilefjes, ikke fra starten iallefall.

 

Jeg sitter med endel AKSO som ikke ble solgt på SL i går, det er noe en opplever av og til at kursen raser så fort at SL ikke blir utløst.

Så da er det vel likegodt å "stå an av" med resten tror jeg, selv om kursen kan falle endel til.

Er enig i ganymedes at 14,30 er ett klokkeslett og merke seg, men jeg har en følelse av at vi ikke skal helt ned igjen denne gang, og vi har sett før at det snur fort. :happy:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har lest endel på Liberatorium på HO, og hører at han treffer meget bra. Jeg har ingen erfaring med Teknisk analyse, og håper noen kan være behjelpelige med å tolke innlegget hans i dag.

 

Innlegg av: liberatorium (15.01.09 07:46 ), lest 68 gangerTicker: tna

RE^1: bunn i dag?

divergens mellom tna og spx:

http://bildr.no/view/325422

http://bildr.no/view/325423

http://bildr.no/view/325424

 

På forhånd takk! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til tallene som kommer 1430. Med tanke på andre tall vi har sett i det siste så tviler jeg på at disse blir bra. Eneste som kan skje er at konsensus er mye høyere enn hva som faktisk tikker inn, og at tallene derfor blir en positiv sak. Så jo at det skjedde for ikke så lenge siden. Husker ikke hvilken tall det var, men den var ikke sååå ille som analytikerne hadde ventet og ble derfor en positiv ting.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til tallene som kommer 1430. Med tanke på andre tall vi har sett i det siste så tviler jeg på at disse blir bra. Eneste som kan skje er at konsensus er mye høyere enn hva som faktisk tikker inn, og at tallene derfor blir en positiv sak. Så jo at det skjedde for ikke så lenge siden. Husker ikke hvilken tall det var, men den var ikke sååå ille som analytikerne hadde ventet og ble derfor en positiv ting.

 

Det var arbeidsledighetstallene for desember i usa.

 

Men det som kan sies om den dagen, og reaksjonen, var at vi steg 'kraftig', veldig raskt da tallene kom, men gikk ned like fort noen minutter senere.

Ut i fra grafen tror jeg det var sist fredag vi fikk tallene. Ta en titt, så skjønner du hva jeg mener. Alt i alt en liiiten oppgang etter at tallene ble lagt fram, men for den som kjøper på bunn og selger på topp, så er det jo gull. Raske kroner hvis man treffer.

Link to comment
Share on other sites

Første gang du bommer på lang tid. :(

 

Du kom deg sikkert fort ut, og ble med på oppturen i tide.

Velvel, dagen er ikke over enda. Oljeprisen peker ned akkurat for øyeblikket... :wink: Men veldig kortsiktig så kan du vel si det. Umulig å treffe 100% hver gang da så er imponert over treffprosenten til DeLaVega i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...