Jump to content

Episode 1215 - Torsdag 22. Januar 2009


AndersBB

Recommended Posts

Jepp, bordet er dekket for en fin start på dagen i morgen :biggrin:

 

Positiv avslutning på dagen i USA:

 

DJIA +3,51%

XLF +14,73%

XOI +5,32%

 

Alle disse avsluttet dagen omtrent på topp (95% range eller bedre).

 

Apple med gode resultater, bedre enn forventingene og bedre enn samme periode i fjor: EPS $1,78 mot $1,76 i fjor. Estimert ca. $1,40.

Guidance er svakere enn forventet: $0,90 - $1,00. Estimert ca. $1,13.

Aksjen har blitt handlet for opptil $92,69 (+ 11,90%) after hours.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Denne dagen vil starte med friske fraspark og stigning, men det er noen skyer på himmelen :ohmy:

 

Jeg registrerte at noen her ville kjøpe Bull i dag, dette vil jeg advare litt mot.

Skulle jeg ha handlet derivater i dag hadde det definitivt blitt Bear, for jeg tror at vi starter opp for så å flate ut. Får vi ikke nye positive signaler er jeg redd for at vi skal kraftig tilbake.

Bare se på eksporttallene fra Japan, det var hysterisk dårlige om det går an å bruke ett slikt utrykk :ph34r:

 

Men jeg har sagt det før, alle er selv ansvarlige for sine handler, så om en vil Bulle, ønsker jeg lykke til.

Jeg er knapt nok online i dag, så jeg blir neppe på kjøperen.

 

men lykke til :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Enig. Jeg tenker å selge mine AKSO aksjer gansje tidlig på dagen (TA på denne aksjen vitner om generell nedgang inntil videre), håper å få med gevist, men yara beholder jeg inntil videre. Melding om gjenåpning av fabrikk + negativt avvik ift nyse børsen sier i alle fall meg at jeg bør holde videre på det. Yar er i tillegg en generelt sterk og populær aksje også i disse tider, bl a fordi folk vet at mat er noe folk alltid vil eterspørre, pluss at størrelsen på selskapet i seg selv er en trygghetsfaktor.

 

Lykke til videre i dag folkens! :)

Link to comment
Share on other sites

God middag! :biggrin:

 

Legger ved siste innlegg fra Liberatorium, ellers så er jeg nok enig med Hoff@ om at vi kan falle tilbake utover dagen. Selger mine poster i DNBNOR og TAA nå.

 

Innlegg av: liberatorium (21.01.09 22:40 ), lest 543 ganger Ticker: 21.jan Endret: 21.01.09 23:15

RE^1: 30% rally mulig

spx uke med høygaffel:

http://bildr.no/view/330064

 

vix 63 er 50% tilbake mot toppen:

http://bildr.no/view/330069

 

.................................

 

~enig med fantomas.. hvis obx stenger over

200 i morgen, ser jeg 241 som et minimum.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg kommet meg godt ut av det de siste dagene. Tjener på yar og kom meg pent ut av akso.

 

Klarer ikke å tolke noen verdens ting ut i fra markedet nå... Planlegger ingen investeriner videre i dag. Det vil i så fall bli totalt impulskjøp.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? Kan du gi en begrunnelse?

 

Edit: Ser nå også at USA futures stuper. Tror det kan være smart å posisjonere seg defensivt i.f.t. morgendagen. Det blir nok røde tall da. Vi får se hvordan finansaksjene utviker seg. tror personlig at vi ser nytt stup i usa i dag, fulgt av norsk fall innen sektoren i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? Kan du gi en begrunnelse?

 

Edit: Ser nå også at USA futures stuper. Tror det kan være smart å posisjonere seg defensivt i.f.t. morgendagen. Det blir nok røde tall da. Vi får se hvordan finansaksjene utviker seg. tror personlig at vi ser nytt stup i usa i dag, fulgt av norsk fall innen sektoren i morgen.

 

Begrunnelse: Se linken jeg har vedlagt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...