Jump to content

Episode 1226 - Fredag 6. februar 2009


felis

Recommended Posts

Så igår at "gamlingene" på forumet var etterlyst så jeg starter dagens tråd. :biggrin:

 

Idag kan det fort bli litt fresdagtilstander. Neppe det helt store, men vi startet nok solidt i blått.

 

Selv har jeg vært temmelig passiv etter nyttår. I motsetning til ihøst er det blitt vanskligere å trade okser/bjørnederivater synes jeg. Det hele er litt sidelengs og det er vanskelig å forutsi retningen på kort sikt. Sannsynligvis fortsetter det slik og da forblir jeg nok passiv. Får klare meg med de som jeg sitter long i (NEC, SEVAN, KIT og DIAG) og følge med på disse før man går sterkere inn senere iår.

 

Lykke til idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Du har virkelig baller av stål hvis du klarer å sitte long i sevan. Personlig mistet jeg nattesøvnen av det. har heldigvis solgt de nå... vurderer å kjøpe meg inn i telenor. kursen er på 42 nå. hva tror dere om det?

 

 

He-he. Det er ikke snakk om noen kjempesum i SEVAN. Det er vel derfor jeg er så rolig. Vil gjerne være inne dersom det kommer melding om at finansiering er iorden. For da kommer den til å gå grusomt. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har verken studert tallene eller reaksjonen, men har vel noe med forventningen i forkant å gjøre.

 

Ser dere på linken jeg har lagt ut under, så finner dere foventninger(konsensus) og sist presenterte tall..

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan skal man tolke den reaksjonen på 14:30 tallene? :blink: Tallene var i følge HO absolutt ikke bra - ikke mot forventningene heller, men her spretter vi fra et prosents fall til en prosent over utgangspunktet i løpet av minutter. Ikke lett å bli klok på dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ALDRI bruke stop loss igjen! :mad:

 

Jeg har ved 8 av 10 tilfeller endt opp med treffe bunnen hver gang jeg setter en stop loss. Denne gangen skjedde det med GOGL. Satte en stop loss rett før 14:30. Traff bunnen elegant.

 

Da har jeg realisert noen solide tap i begynnelsen av året, så nå kan jeg tjene så mye som aldri før uten å tenke på skatt :sad:

Link to comment
Share on other sites

Dette var et typisk eksempel på den berømte ketchupflasken (for PROD altså). Christle er du fortsatt med eller??? En av "gamlingene" vi ikke har sett på ganske lenge... Burde kanskje gevinstsikret nå, men tør ikke. Blir bare sittende og ser hva som skjer. Ikke så lenge til de legger frem tall nå, er vel på onsdag. Morro!! :smile:

 

Nei, jeg skjønner ingenting av at børsen går som den gjør nå jeg heller. Kan heller ikke se noen grunn til at PROD hopper akkurat nå, men det bryr jeg meg heller ikke om :laugh: Bare håper det ikke er raske opp raskt ned. Har sett den for PROD før... :dry:

Link to comment
Share on other sites

tech one:

 

c25fb49f5cbb9c895c79b27915f783a1.gif

 

Snakker du om den dippen der? Oi... Forstår irritasjonen din... Leit!! :(

 

Flink til sånt, solgte på 6,55 - det var det laveste i dag... SL er ikke noe for meg. Enten får jeg følge med, eller så får jeg bare la det skure og gå.

Link to comment
Share on other sites

Katastrofetall, oljeprisen stuper nesten 5% og OSE stiger snart 3%??????????

 

Jeg forstår ingenting lenger, er fristet til å doble i bjørner :ohmy:

 

Solgte meg ut av SDRL også. Kjøpt DNB Nor bjørner til 69, så får vi se hva som skjer...

Link to comment
Share on other sites

Katastrofetall, oljeprisen stuper nesten 5% og OSE stiger snart 3%??????????

 

Jeg forstår ingenting lenger, er fristet til å doble i bjørner :ohmy:

 

 

 

Velkommen etter! Kjøpte mer på 110+109,55Det er godt å sitte i samme båt som deg men vet ikke om det lover så bra for lommeboka di, Hoffa :wink: ? Jeg har tapt så mye i år at...Bruk SL på denne!  :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vel, så langt kan jeg bare konkludere med at jeg har hatt en veldig fin handelsdag. Har opplevd veldig pen oppgang i oksene mine, i tillegg til yara aksjene. Har i tillegg lagt til telenor i porteføljen min med inngang på 42. Hører mye snakk om stygg utvikling i tiden som kommer, så jeg vurderer om jeg skal forsikre meg litt bedre mot nedgang ved å selge oksene mine nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...