Jump to content

Episode 1236- Fredag 20. februar 2009


Per Tore

Recommended Posts

Blir nok ikke noen fresdag er jeg redd Per Tore! :mellow:

 

Dow Jones lavest på nesten 6,5 år. Nikkeiindeksen i Japan falt faktisk til det laveste siden 1984. Og noen sier at bare man er langsiktig vil man alltid tjene på aksjer. 25 år må da sies å være langsiktig? :laugh:

 

Oljeprisen spratt i været i går kveld, men er på vei ned igjen. Det blir nok en rød dag her hjemme likevel. Ihvertfall starter det i solidt rødt. Så får vi se senere på dagen.

 

Lykke til idag! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hva er et gullmedlem?

Hva bygger egentlig det på? Er det moderatorer? Er det ved et visst post-count? Join-date? Eller kvalitetsstempel?

 

jeg har forsøkt å spørre andre steder i forumet, men det virker som om traders pit er det eneste steder folk er så jeg ser meg nødt til å spørre her. :) Håper det går i orden.

Link to comment
Share on other sites

Hva er et gullmedlem?

Hva bygger egentlig det på? Er det moderatorer? Er det ved et visst post-count? Join-date? Eller kvalitetsstempel?

 

jeg har forsøkt å spørre andre steder i forumet, men det virker som om traders pit er det eneste steder folk er så jeg ser meg nødt til å spørre her. :) Håper det går i orden.

 

Se her:

 

http://www.aksjeforumet.no/forum/index.php?showtopic=1697

 

 

Forøvrig er det merkelig stille her tross dramatikken på børsene. Igår falt DOW Jones til sitt laveste på over 6 år. Idag følger både indeksene i Frankrike og Tyskland opp med sine laveste noteringer på mange år. Også i England er indeksen FTSE100 nesten på sitt laveste.

 

Her hjemme klarer vi oss bedre av en eller annen grunn,. men det dog er vi bare ca 16 % over bunnnivået fra ihøst. Er glad at jeg har fulgt magefølelsen min og sittet på gjerdet. Fortsetter nok med det litt til.

Link to comment
Share on other sites

Får ikke åpnet linken du sendte meg. "An error occured"

 

Kanskje fordi så mange har trukket seg ut inntil videre. I så fall skjønner jeg dem godt... Markedet er jo ikke mye å skryte av om dagen, og gamle markedsregler og analysemetoder er jo ikke verdt noe om dagen... Frykten råder.

Link to comment
Share on other sites

Godt å ikke være i markedet til en forandring :)

 

Kom meg ikke inn i GOGL som planlagt, og er skeptisk til utviklinga på torsdag. Alt stuper jo på resultatene uavhengig av mengden negative nyheter som har blitt sendt ut i forkant.

 

Har dog inne et bud på 3.82, så får vi se om det går inn eller ei.

 

Kjøpte nettopp REC til 51. Drøyt lavt prisa, og har falt i flere dager, så har god tro på en opptur til uka.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

Hva er et gullmedlem?

Hva bygger egentlig det på? Er det moderatorer? Er det ved et visst post-count? Join-date? Eller kvalitetsstempel?

 

jeg har forsøkt å spørre andre steder i forumet, men det virker som om traders pit er det eneste steder folk er så jeg ser meg nødt til å spørre her. :) Håper det går i orden.

 

 

Gullmedlem er noe som de mest aktive her på forumet blir. Man må ha 2.000 innlegg får å bli oppgradert.

 

Her er noen av tingene som forandres da:

 

- Mulighet til å laste opp bilder og dokumenter direkte på forumet.

- Ubegrenset plass i din innboks

- All reklame fjernes

- Mulighet til å benytte HTML i innlegg

- Tilgang til et lukket diskusjonsområde

 

Det skal sies at gullmedlemskapet er på stedet hvil akkurat nå, men planen er med tiden å få til en ordentlig betalingstjeneste her på forumet, med noen gode tekniske tjenester. Men, det blir nok ikke med det første.

Link to comment
Share on other sites

Det er jammen litt av noen børstider! :ohmy:

 

Personlig er jeg tilnærmet helt inaktiv for tiden, (noe som sikkert er like greit :dry: ).

Jeg har travle tider på jobb, og føler ikke jeg får fulgt markedet tett nok til å ville handle.

Når det er sagt, så skal jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg har tapt en god slump på børsen i fjor/år, så risikoviljen (og kapitalen) er ikke helt på topp for tiden.

 

Jeg har noen AKSO i skuffen, og de blir nok liggende der en god stund vil jeg tro.

På dagens nivåer i aksjemarkedet frister det litt å handle mer i diverse selskaper for å slenge dem i samme skuffen.

For det kan vel ikke være tvil om at oppsiden etter hvert er betraktelig større enn nedsiden gitt et mellomlangt perspektiv.

Seleksjonen vil i så tilfelle bestå av selskaper med god cash flow, og lav gjeldsbelastning.

Dette er definitivt ikke tiden til å kjøpe spekulative, overbelånte selskaper...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...