Jump to content

Episode 1241 - Fresdag 27. februar 2009


Per Tore

Recommended Posts

Dette er egentlig et svar på innlegg fra torsdagspitten, men siden Ståle stengte den mens jeg skrev får den ligge her.

 

Vedrørende SDRL så er nettoresultatet temmelig irrelevant da det i hovedsak var et resultat av nedskrivninger som allerede var inndiskontert i aksjekursen.

 

Det burde heller fokuseres på at driftsresultatet havnet på 153 millioner dollar, som var 16,7% lavere enn middelsestimatet. Guidingen synes å være positiv/oppløftende, selv om jeg ikke har lest hele rapporten.

Alt i alt noe skuffende, men ikke noe som burde tilsi grusing i morgen slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Flytter denne over fra Torsdag. Når det gjeld SDRL så var det mange svar

 

Jeg har lyst til å posisjonere meg for oppgang i oljepris. Du tenker sikkert: oslo børs i seg selv er jo å posisjonere seg i oljepris. Jada, men for øyeblikket sitter jeg bare på tel og yar. har du noen andre gode investeringsobjekter? Noen "favoritter" du har litt peiling på? Spytt ut ! :)
Link to comment
Share on other sites

Eksponering for oljepris burde jo omfatte både oljeservice og oljeselskaper.

Av de førstnevnte er min favoritt AKSO, mens STL får min stemme blant oljeselskapene.

Alle(?) de mindre oljeselskapene på Oslo Børs har utfordringer slik jeg ser det, og et bet på dem er vel så mye et bet på andre ting enn oljeprisen.

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med axironline-reklamen over her egentlig? Virka jo ikke veldig seriøst hehe.. litt tidlig ute med annonsering ihvertfall :huh:

 

Tenkte nøyaktig det samme. Virket svært useriøst. Fant ingen selskapsnummer, og jeg skjekket opp adressen (bor i bergen)

 

Fant ingen Axironline-lokaler jeg i alle fall... :blink:

 

Uansett; jeg holder på bjørnene mine fra i går (121) litt til... Regner med ytterligere nedgang utover dagen.

Link to comment
Share on other sites

Bakdelen med Gullmedlem er at jeg ser ingen reklame. Bare den gule boksen fra Google på siden

PT

Vel Per-Tore, om det kan karakteriseres som en ulempe at man ikke ser reklamen kan nok diskuteres... :laugh:

 

Hvis du allikevel skulle ønske å se den kan du bare skifte fra 'Gullmedlem' til 'Vanlig' i 'skin selector' helt nederst til venstre i skjermbildet.

Link to comment
Share on other sites

Du har teft Anders. Jeg har holdt på bjørnene mine jeg og. Ose no -2,54

Mine Telenor får svi i dag. Det er jo bare å kjøpe flere

Uansett; jeg holder på bjørnene mine fra i går (121) litt til... Regner med ytterligere nedgang utover dagen.

Og til Vidar

Trur jeg holder på gullmedlem selv om jeg liker best å være på gulvet.

PT

 

edit.. der for mine Bear på 125.8 (120,2) Bare telenor igjen

Link to comment
Share on other sites

Oljeprisen omtrent uforandret siden igår ved lukking, men OSE ned 3,5 %. Det er en sjelden kombinasjon. Vil nesten ikke tenke på hvordan det ser ut hvis oljeprisen legger seg til ro under 40 for en periode.

 

Ellers har det vært en spennende dag for meg med Q4-presentasjon både fra NEC og SEVAN. Omtrent som forventet, men SEVAN stiger ihvertfall ganske pent idag. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Uansett; jeg holder på bjørnene mine fra i går (121) litt til... Regner med ytterligere nedgang utover dagen.

 

 

Solgte bjørnene mine nå. 121 -> 127,3

 

Traff godt denne gangen. Får vi se om det ikke går enda høyere utover dagen, men jeg er uansett fornøyd. Takk for skryt Per Tore :biggrin: , det er ikke alltid jeg treffer like godt som dette!

Link to comment
Share on other sites

Axir Online er under Axir asa, rådgivningsselskap med org.nr 965 242 171. Kontorer på Skøyen, Øvre Ole Bulls Plass i Bergen, og noen byer til.

 

Gir tilgang til en 10x warrant mot store norske selskaper som går i markedet om et par uker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...