Jump to content

Episode 1250 - torsdag 12. Mars 2009


AndersBB

Recommended Posts

I dag må det da gå ned. Tilnærmet stillestående i USA etter et skikkelig bear-rally og onsdagskveldens stupende oljepris burde tilsi en blodrød dag i Oslo. Men vi får se, overraskelser dukker jo opp hele tiden.

 

EDIT: Forresten: Stem gjerne på avstemningen min: trykk her Deltakelsen har vært heller laber hittil. :ph34r:

 

jeg registerer også at Pitene på mandag ble feildatert av meg. Så det nå.. My bad :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Ikke spør meg. Det hele virker ganske kaotisk. jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten.

 

men det kan i ettertid generelt se ut som om Tel har tatt seg litt vann over hodet investeringsmessig de siste kvartalene.

 

Jeg regner forøvrig med at dette var dråpen som førte til at dette nå blir en større politisk sak. Nå må næringsdepartementet virkelig komme på banen her. Endelig en sjanse for regjerningen å vise styrke og handlekraft. De har slitt med det i det siste...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte tel litt for tidligpå 33,45 Var ned i 32,55 men. Det er jo bare å kjøpe mer om den ramler ned til et lavere trinn

 

Er litt sur på Nordnet. Har ført penger over på SB

 

Skal prøve skandiabanken. Der er alt enklere og oppdaterer seg automatisk. For meg Jo enklere jo bedre. Så kan en ha sann ordredybde tilgjengelig på Nordnet.

 

Vel BB Det er visst bare oss her på pitten

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra HO. Er Tandy den mest seriøse her. Er det vår Tandy

 

Innlegg av: tandy (12.03.09 11:21 ), lest 140 ganger

RE^1: TELENOR SE HER

Min megler sier selg, det blir verre

Til info er jeg min egen megler :-)

Innlegg av: Gjest (12.03.09 11:25 ), lest 113 ganger

RE^1: TELENOR SE HER

Shortindekningsutspill som bestilt fra norsk finansmediemafia. Store oppslag gjør susen...

Innlegg av: Gjest (12.03.09 11:29 ), lest 96 ganger

RE^1: TELENOR SE HER

Til dere som kritierer Telenors satsing i Russland.

 

Har dere allerede glemt hvor ENORMT mye penger de har tjent på sitt engasjement?

 

Det de blir utsatt for nå er et lite ransforsøk fra oligarken Mikhail Fridman. Han kommer dog til å mislykkes, da russisk høyesterett vil avvise søksmålet. Dette fordi en dom vil medføre en enorm flukt fra russisk næringsliv. Dette er politisk uønsket, og derfor vil høyesterett bli diktert fra høyeste hold i denne saken.

 

Dog er Russland ikke et blivende sted på sikt. Derfor satses det nå knallhardt i India.

 

Telenor er uten tvil den aksjen på OSB med størst potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke alltid stille her nei Anders, går litt opp og ned. Skal se om jeg kan få laget en graf over aktivitetsnivået, så kan dere kjøre en TA. Hehe.

 

Det er flere hundre personer innom forumet hver dag, så det er nok en del som bare leser. Hvis noen har forslag til forbedringer, og tips som kan øke aktiviteten så tar jeg gjerne imot dem. :)

 

Fikset forøvrig på datoene.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke alltid stille her nei Anders, går litt opp og ned. Skal se om jeg kan få laget en graf over aktivitetsnivået, så kan dere kjøre en TA. Hehe.

 

Det er flere hundre personer innom forumet hver dag, så det er nok en del som bare leser. Hvis noen har forslag til forbedringer, og tips som kan øke aktiviteten så tar jeg gjerne imot dem. :)

 

Fikset forøvrig på datoene.

synes du skal få opp et system for gullmedlemskapet igjen. Jeg kunne godt tenkt meg å betale litt for å slippe reklamen.

 

Ellers må jeg si at jeg likte den forrige nyhetssaken fra e24 bedre enn denn fra Google news. Var mer oversiktlig når en fikk en liste fremfor en slik nyhetskarusell som er nå.

 

Ellers synes jeg du skal få opp RSSen skikkelig. Slik at en kan bli varslet når noen har skrevet et nytt innlegg. Skjønner at det er litt jobb. Og må programmeres litt for tilpassing, men synes det absolutt er noe å ta tak i. Jeg kunne godt tenkt meg å få melding når noen har skrevet noe her. Da kommer jeg fortere tilbake.

 

I tillegg er det flere her, meg inkludert, som stadig spør om steder med grafer på olje osv. Og det finnes jo noen grafer i toppen her. Hva med å lage en side her inne som innholder alt slikt på et sted, i en mer oversiktlig form?

 

Hva med enda flere nyheter? Jeg laget meg en egen RSS feed som samler feeder fra norske og utenlandske økonminyhetssider. Slik at jeg kan få oppdaterte nyheter fra flere steder. Hva med å legge inn noe slik her også?

 

Poenget mitt er altså det at for å skape mer trafikk, så tror jeg du skal prøve å lage noe mer. Gi brukere mulighet til å finne mer enn bare diskusjon her. Ingenting hadde vært bedre enn om dette var startsiden for mange. Det ville nok gitt økt forumaktivitet også.

 

Bare noen synspunkter, setter pris på kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

Ingenting hadde vært bedre enn om dette var startsiden for mange.

 

Jeg tror dette er et veldig godt poeng. Hvis aksjeforumet blir et produkt som folk kan bruke til mer enn bare chat vil nok interessen øke betydelig.

 

 

 

Finner det forøvrig rart at folk ikke vil skrive, det er jo et forum.Jeg forstår at folk her ønsker at praten skal være seriøs og "on-topic" , men det betyr vel ikke de som ikke kan så mye skal føle seg uvelkomne? personlig kan jeg nesten ingenting, men forsøker å være aktiv likevel.

 

Er det forresten noen som sitter i TEL i dag?

 

 

 

 

 

(Ja, meg)

 

Fillærn... :dry:

 

PT: Tips? Nei, egentlig ikke. Nå har nok ikke jeg så store forventninger til megleren min heller... Tror neppe det er så mange aktive tradere som benytter seg av SKB sine løsninger. Men det fungerer greit for småsparere som meg. Jeg vet ikke hva ditt behov er jeg?

Link to comment
Share on other sites

solgte tel nå på 33,65 0,2 i forteneste. en halv times lønn. Sitat Hoff og co. Men der er det ukeslønn, månedslønn osv.

 

PT

 

edit:Er glad jeg ikke turte å sitte i TEL når toget gikk. Kjøpte altså i dag.

 

edit2: Det er jo trykt å sitte i bear/bull derivater. Da unngår en PW og andre kjempesmeller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...