Jump to content

Episode 1252 - Mandag 16. Mars 2009


AndersBB

Recommended Posts

Ikke mye å si på det.. Sitter long i REC og kommer til å sitte noen uker til.

 

 

 

Ellers har jeg ikke mer kapital enn til en børspost i REC, så jeg venter til sommeren.. forhåpentligvis får jeg spart meg opp nok når jeg får jobbet litt til å kunne daytrade mer.

 

 

 

Jørgen.

Link to comment
Share on other sites

hvordan vil den styrkede kronekursen spille inn på den norske eksportnæringen? er det noen som har lyst til å si litt om dette?

 

Vil det føre til at norske tjenester blir dyrere og mindre interessante for utenlanske kjøpere? Har jeg forstått det rett? Eller er det omvendt? Fillærn, klarer aldri den logikken der... :(

Link to comment
Share on other sites

hvordan vil den styrkede kronekursen spille inn på den norske eksportnæringen? er det noen som har lyst til å si litt om dette?

 

Vil det føre til at norske tjenester blir dyrere og mindre interessante for utenlanske kjøpere? Har jeg forstått det rett? Eller er det omvendt? Fillærn, klarer aldri den logikken der... :(

 

En styrket kronekurs vil jo føre til at varene og tjenestene vi eksporterer blir dyrere for de som kjøper de, altså kan vi se en nedgang i eksporten, på en annen side blir det billigere for oss å importere fra utlandet. Så det stemmer at norske varer og tjenester vil bli mindre interessante for utenlandske kjøpere, siden de blir dyrere. Håper jeg fikk svart ordentlig på spørsmålet ditt :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...