Jump to content

Episode 1271 - Onsdag 15. April 2009


Pirelli

Recommended Posts

Jada, skal si det ble blest rundt Røkke igjen. Nå som han nærmest var totalt friskmeldt og folkehelt har mediene og politikere rasert imaget til mannen. Og som vanlig er det ikke grenser for dekning, dette er hovedsaken overalt i øyeblikket.

 

Moro lell... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jada, skal si det ble blest rundt Røkke igjen. Nå som han nærmest var totalt friskmeldt og folkehelt har mediene og politikere rasert imaget til mannen. Og som vanlig er det ikke grenser for dekning, dette er hovedsaken overalt i øyeblikket.

 

Moro lell... ;-)

Joda, men det er da litt fortjent også. Slu rev den fyren. Han har muligens ikke gjort noe ulovlig, men han har da holdt sine medaksjonærer litt for narr (igjen?). Jeg begynner å lure litt når det etterhvert har blitt såpass mange saker... Norway Seafood, mulig samarbeid med russisk mafia, ((båtsertfikatet)) og nå dette. Har sikkert glemt noe i farta også. Mener ikke å svartmale fyren, kan være at han fremdeles er en knakandes god kar, men jeg ville i alle fall vært noe forsiktig dersom jeg skulle inngå en eller annen større overenskommelse med fyren. Dollartegnene lyser fra øynene på mannen.

Link to comment
Share on other sites

Leste fra Hegnar nå:

 

Allerede i romjulen 2006 ble regjeringen advart mot å inngå løse avtaler med Kjell Inge Røkke, men til ingen nytte. Sentrale kilder bekrefter overfor Aftenposten at Stoltenberg-regjeringen drøftet en mulig aksjeinvestering i daværende Aker Kværner med to av Norges mest sentrale konsernsjefer; Statoils Helge Lund og Norsk Hydros Eivind Reiten. Ifølge avisen fremsto rådene til dels som advarsler.

 

Blant rådene regjeringen fikk var at man aldri inngår en avtale med Kjell Inge Røkke under tidspress. Et annet råd var at man måtte sørge for en god aksjonæravtale, slik at den statlige aksjeposten kan gi en tilstrekkelig innflytelse og håndteres med god «governance».

 

Link: http://www.hegnar.no/bors/article370199.ece

 

Følte bare den traff temaet ganske godt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

NAUR går veldig bra nå. stort volum, pluss at den nettopp har gjennomført en omvendt hode- skulder. Kanskje du skal kjøpe? Litt egenreklame her. :biggrin:

 

 

I tillegg spør jeg igjen: Er det noen flere enn meg som ser en nesten gjennomført hode-skulder-formasjon i telenor-aksjen som begynde ca 30. oktober. Kan denne formasjonen bli gjeldende, og hvordan kan kursen påvirkes? (hva blir målet?) ca 20,-?

Link to comment
Share on other sites

Akkumulerte NAUR ned fra kr 19 og solgte ut "på bunn"

 

Det var ikke lurt

 

NAUR går veldig bra nå. stort volum, pluss at den nettopp har gjennomført en omvendt hode- skulder. Kanskje du skal kjøpe?

 

 

PT som ikke gir opp ..

Link to comment
Share on other sites

Ute av bear igjen, jeg forstår ikke markedet lenger :sad:

 

Tenker at massene nå beveger seg fra rentepapirer til aksjemarkedet og at vi er inne i en bull-tid. Risikofri real rente er tilnærmet null, og avkastningen i markedet er nok litt mer forlokkende.

Link to comment
Share on other sites

kjøpte Bear på snitt 97,23 forstår ikke meg helt på OSE nå, den virker alt for høy i forhold til resten av verden, er det bare meg som mener det? :ohmy:

 

Slett ikke bare du som er litt forundret. De to siste dagene har OSE gjort det veldig mye skarpere enn de aller fleste børser uten at dette skyldes økning i oljeprisen.

 

Satt vel nesten en måned med bjørner, men klarte heldigvis å kvitte meg med dem for en uke siden med kun et lite tap.

 

Og det var jommen godt ser det ut til. Kanskje på tide å kjøpe på nytt, men jeg er veldig i villrede. Selv om jeg sitter long i noen aksjer er det faktisk nesten så jeg kunne ønsket meg en ny washout for så å kunne gå inn med litt større styrke nå. Foreløpig sitter jeg på gjerdet, men det er litt vondt å sitte her. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

OSE har vært sterk ja, men mon tro om ikke alt går oppover etter hvert?

 

Foreløpig synes det å være en klar trend i at selskapene leverer bedre enn forventet. Jeg tenker da på Wells Fargo, Johnson & Johnson, Goldman Sachs samt Intel, og Acergy her hjemme.

 

Er det mulig at analytikerne har priset inn dommedag og fandens oldemor samtidig, mens det i virkeligheten kun er en liten smådjevel i resultatene rundt omkring?

 

Når det er sagt, så er guidingene relativt svake, så noen fasit har jeg ikke :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...