Jump to content

Episode 1283 - Mandag 4. Mai 2009


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :biggrin:

 

Tenkte det var på tide og starte mandagen alt nå for jeg leser søndagens aksjetips fra HO, og i dag likte jeg det som ble skrevet, det var konkret, av og til er det litt GODAGMANNØKSESKAFT.

 

Men se på dette:

Slik kan det gå de neste 5 årene

Fortsetter denne syklusen står vi nå foran to år med kraftig oppgang, til litt over 525. Det kan bety at hovedindeksen står i 590 til 600 mot slutten av 2010.

 

Deretter kan det komme 2 - 3 år med en lang og seig nedtur - som stopper rundt 180 - 190 igjen.

 

Da er det vel bare å laste inn med mann og mus + kjerring og båt?

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig spennende tider...

 

En ting er hva Q1 og Q2 representerer av nedjusterte resultater, her ser vi jo begge deler, YARA og FOE f.eks, slår forventningene og har tilfredsstillende resultater gitt situasjonen, uten å ha gjort større strukturelle grep annet enn å tilpasse dosering av gass/brems... tenk da på de selskaper som kanskje også gjør noen fordelaktige scoop i tillegg..

 

Det sies at dette er tidenens marked for oss investorer, ja, det er det: for de som har cash nå!

 

Slik tror jeg det er for bedriftene også: De som har cash kan gjøre både to og tre "kuler" i dette markedet... Som Seadrill aksjonær, kan det jo ble en fornøyelse og få 2-3 stk Petromenarigger på billigsalg snart... AKER, FOE, YARA, NHY, TEL osv. med solid balanse nå kan også kjøpe seg rikere på gode selskaper men som sliter finansielt

 

Så i dag gjelder det samme læresetning for både bedrifter og private investorer: Den som har evne og tilgang på god finansiering, blir vinnere.

 

Det siste året og kommende år har vært/blir tidenes største omfordelings-prosess av formuer over hele verden.

Link to comment
Share on other sites

Joda, mange positive nå. Børsene har gått uvanlig sterkt, men jeg tror at oppgangen vi ser nå rett og slett er drevet av frykt. Denne gang skyldes frykten at man skal gå glipp av oppgangen.

 

For så mye annet kan det vel ikke skyldes. ¨Jeg kan ihvertfall se svært lite positivt fremover det nærmeste året, men tror tvertimot at problemene i verdensøkonomien vil vedvare med resesjon ennå mange måneder fremover.

 

Etterhvert vil man ta dette innover seg og nedgangen kommer tilbake. Imidlertid skal vi kanskje ikke under 200 igjen, og kanskje skal vi videre oppover til nesten 300 før fallet inntreffer for fullt igjen.

 

Hilsen Snåsamannen som kjøper bjørner på mandag hvis oppgangen fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin::laugh::biggrin:

 

Hui hvor det går, det blir 3 smil i dag og jeg traff ganske så perfekt i NAUR, bare synd jeg kjøpte så lite, men en skal ikke klage på en oppgang på nesten 1 krone :laugh: I TEL har jeg over 1 krone, tror jeg vil sitte over res. i morgen for å prøve å få ett par kroner til.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med gevinst Hoff@. HAr du tenkt å selge NAUR? Det er jo nesten ikke aksjer til salgs der nå. Totalt 4 børsposter til "skyhøye" priser. Ville i alle fall ventet litt utover dagen med å selge. Utrolig populær aksje om dagen. Måtte det vare :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med gevinst Hoff@. HAr du tenkt å selge NAUR? Det er jo nesten ikke aksjer til salgs der nå. Totalt 4 børsposter til "skyhøye" priser. Ville i alle fall ventet litt utover dagen med å selge. Utrolig populær aksje om dagen. Måtte det vare :biggrin:

 

Det blir ikke gevinst før en selger :laugh: Men naur blir vel liggende en stund.

Link to comment
Share on other sites

En utrolig sterk OSE i dag og resten av verden også, lurer på hvor lenge det er før investors begynner å tenke på torsdagen, da skal stresstestene ut i USA.

Link to comment
Share on other sites

Endelig tid for litt trading igjen etter en hard eksamensuke. :biggrin:

 

Sitter fremdeles i TEL, men satte en liten short i GOGL på 5,7 :blink:

 

Gikk ut av shorten igjen med 10 øre i tap. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Har på følelsen av at det kunne vært lurt å sikre gevinst i TEL nå, rundt 44,- blank virker som om kan være en naturlig topp i dag, men så har jeg vel egentlig bestemt at jeg skal sitte over tallene så da gjør jeg vel det. Oj der mens jeg skriver var 44 et faktum :smile:

 

Sist jeg satt over tallene var i PROD og da tenkte jeg det samme og jeg angret "bittert" i ettertid. Får se om historien gjentar seg :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Denne dagen har på mange måter styrket min tro på TA.

 

Anaytikerene har snakket om "lite motstand" ved brudd gjennom motstand på børsen. Den ble jo "brutt" sist uke.

 

Og man kan jo trygt si at børsen har gått bra siste dagene....

 

Gratulerer med oppgang alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk dag ja!

Jeg har vært for opptatt til å følge med noe særlig, men ser i etterkant at min urealiserte gevinst i GOGL nå er over en krone per aksje :cool:

 

Men, jeg tror ikke vi stanser helt enda, og blir sittende. Den kommer nok en kortvarig reaksjon nedover snart, så jeg sikrer meg med en trailing SL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...