Jump to content

Episode 1286 - Onsdag 6. Mai 2009


Reppe

Recommended Posts

Tok inn shorten i GOGL på 5,95 i åpningen, og kjøpte en pos i ORK til 47,65. :blink: Det er fantastisk spennende å shorte i disse Bull tider.. :laugh:

 

Det var 5,99 jeg fikk fill på. Beklager skrivefeil. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er lenge siden jeg har vært bear'ish, men nå tror jeg vi er klar for en tur nedover.

 

Har troen på at vi snUr ganske nøyaktig på 200sma.

 

tenker meg en tur i bear i snarlig fremtid.

 

Velkommen i klubben. Har ligget med kjøp et par dager nå, men er blitt for gnien (eller redd).

 

Men vi må da få en rekyl tilbake til ca 240 igjen vil jeg tro :unsure:

 

Solgte forøvrig SEVAN-aksjene mine igår på 6,60 med 80 øre tap. Er glad for det idag.

Link to comment
Share on other sites

Hehe," godt" å høre. Tap er aldri morsomt, men det kunne jo gått så mye verre! Lett å svi seg :blink:

 

Men jeg setter "ganske" tett SL satte den på 67,4,-. Godtar litt svingninger... Lastet heller ikke veldig tungt opp i bear...

 

Hvis vi bryter gjennom 200dagers snittet kaster nok mange nye seg på, og vi fortsetter himmelferden. Hopper gjerne av med tap da... Tar den sjansen :P

 

Et annet skumment moment er jo oljeprisen. Den ligger over 55$ nå. Markert brudd over det nivået er jo også et svært godt kjøpssignal.

 

Et skikkelig spent på resten av uken. :biggrin: Morro er det uansett. Hehe

 

EDIT: Haha, og jeg må inrømme at jeg er svak. Sa i går at jeg skulle holde TEL inntil videre, men etter en prat med diverse andre ble jeg overtalt til å gå i BEAR. Så fort kan man snu!

Link to comment
Share on other sites

"alt" er hyggelig nå.

 

"pene" oljelagertall,

"pene" sysselsettingstall

 

Sorry, men jeg ser ikke det. En halv million amerikanere fikk sparket i privat sektor i USA. Nesten 400 millioner fat olje på lager (enormt mye)

 

I mine øyne er oppturen tatt ut for denne gang.

 

EDIT: Forresten Felis; Hvorfor gikk du inn i SEVAN? Folk beskriver AKSO som søppel om dagen; Hva er da sevan? Etter det jeg har fortstått har de lån og forpliktelser til langt over pipen?!

Link to comment
Share on other sites

Riktig... alt er mye hyggeligere nå enn for ett år siden og et halvt år siden. Men det er jo ikke sikkert (?)

 

Det som er HELT sikkert, er at dette er et mye bedre tidspunkt for langsiktige kjøp nå enn for både ett, to og dels tre år siden. Derfor, benytter jeg anledningen til å kjøpe enkeltaksjer på deres individuelle nedturer...

 

For min del var det BON før påske til 113,-, Aker ASA sin tur for dobling i porteføljen rett over påske 110,- og 118,-, da de var ute i hardt vær. I dag doblet jeg i REC på 57,00. Klønete utført av Q-Cells, de må ha tapt no j... på REC. Første lodd i TEL ble også gjort i dag.

 

Men dette er en "lang" portefølje denne jeg bygger opp nå når vi er soleklart under den lange trendvekstlinjen, krydrer gjerne med en OBX put etter ekstreme korte oppganger i totalmarkedet, men er vi der enda?

 

* Har livselskapene begynt å kjøpe? Nei... ikke det jeg kan se..hva skjer når de starter?

* Har utlendingene kommet på banen i Norge...nei....hva skjer når de starter?

* Finnes det andre og bedre avkastningsområder... tja...ikke i rentemarkedet kanskje, men i

obligasjonsmarkedet og eiendomsmarkedet...kanskje..kanskje ikke..

 

Det kan nok bli humpete framover, så det gjelder å sikre seg litt fortsatt... men negativ realrente etter skatt med pengene i banken begynner å bli for svakt for veldig mange snart...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...