Jump to content

Episode 1289 - Mandag 11. Mai 2009


EHL

Recommended Posts

Er det noen som har noen meninger om hvordan uken kan bli?

 

Oslo børs snur nå ned, er det på tide å ta gevinst å gå inn i bear? Eller bør man holde an litt til? Statoil "skuffer", og oljeprisen har snudd. Selv har jeg sittet på gjerdet siden torsdag. Ganske røde amerikanske futter...

 

Mindre omsetning enn under jubeldagene i forrige uke registrerer jeg også.

 

Finner dere andre en annen trend enn meg? Jeg vet jeg ser nedover :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også usikker på veien videre denne uken.

Mulig det er den ventede reaksjonen tilbake som har startet, men jeg er ikke sikker.

Jeg har vært nær ved å trykke på salgsknappen i dag, men har foreløpig klart å holde meg unna.

 

Dersom futtene skulle snu nesa oppover er vi fort i blått igjen...

Link to comment
Share on other sites

Store krefter ser ut til å mene at veien videre går nedover. Og det gir mening i mine øyne.

 

Det eneste som for meg taler mot nedgang nå er det fantastiske drivet børsen har hatt siste ukene. Alt negativt har prellet av og kursene har klartret videre. Denne trenden er ennå ikke brutt. Selv med en nedgang på nesten 2$/barrel (brent) reagerer børsen kun med en mindre korreksjon.

 

Det vil nok komme en korreksjon. Spørsmålet er bare hvor lenge pengesterke og godtroende investorer vil holde kursene oppe.

 

Hvorfor er det så stille her i dag? Har alle tatt gevinst og er ute av markdet nå?

Link to comment
Share on other sites

Satt en liten short i GOGL igjen på 6,12.

Brant meg litt på en short i DNO denne helgen :blink::blink::blink:

 

Tapte nesten alt jeg var i pluss etter forrige uke. :mad:

 

Min viktigste leveregel er : Se fremover!

 

Lykke til alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Personlig hverken grøsser eller gruer jeg meg når jeg ser det går nedover. Dette enda jeg sitter long o noen papirer. Imidlertid gikk jeg i forrige uke inn i bjørner på 68,2 slik at jeg godt kan da imot den forventede nedgangen i første omgang. Jeg har vært undrende til rallyet vi har hatt den senere tid og sitter vel med bjørnene ihvertfall til jeg er i pluss. :dry:

 

For meg kan OSE godt synke ned til 220 før jeg går tyngre inn i longposisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er utrolig usikker nå. Har stor tro på nedtur, og føler stor trang til å posisjonere meg dithen.

 

Tar sjansen; og kjøper noen veldig få bjørner. Får heller se an kjøpet (øke/minske beholdning) utover uken. Ingen storinvestering ennå med andre ord.

 

Edit1: Idiotbjørnene hoppet en krone akkurat da jeg trykket på kjøpsknappen. -.-

 

Edit2: Fikk noen på 67... Ønsker egentlig ikke å gi så mye... =/

Link to comment
Share on other sites

Ser at Hovedinndeksen fikk seg en skikkelig trøkk nå helt på tampen.(277.08 i skrivende stund) Bra for oss som sitter på Bear aksjer :) Solgte meg ut av Bull i dag, men sov helt til 13:00, så "mista" nesten 3% i forholdt til om jeg hadde solgt i går eller da børsen åpna i dag tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Dagens konsolidering hvor størstedelen av fredagens oppgang nå er borte, trengte vi som er long.

Kurven trenger noen "hakk" ned innimellom for å få nytt fotfeste til en potensiell ny oppgang.

Skulle det mot formodning ikke skje etter de sterke kjøpesignalene som er gitt i indeksene på kort, mellomlang og lang sikt, så gjelder det å ha definert og aktivert stopp loss i en eller annen form.

 

Mitt hovedsyn er at toppen kortsiktig ikke er tatt ut, men jeg er også forberedt på det motsatte. Hvis dette "motsatte" intreffer, er min "bekymring" mest knyttet til når/hvor lavt skal man før jeg skal kjøpe mer.

 

Hvis det mest sannsynlige etter mitt syn inntreffer, er jeg blant de "uheldige" som ikke er +100% investert.

 

I mellomtiden gleder det meg at hovedinvesteringen min i Aker ASA også holder stand, at de aller fleste investeringene mine er langt i + og at eksempelvis investeringen i RCL kjøpt på NOK 39,00 fortsatt er laaaangt over 100% i pluss på et par måneder.

 

Fyren som offentlig spådde på Hegnar Online at RCL kunne gå i NOK 7,00 (en dollar) da den lå på lave 40-tallet...da til 0,2X bokført verdi... Lurer på hva han sier i dag, 100-lappen høyere pr aksje? Hvem er det disse folkene er nyttige idioter for eller er det så galt at de tror på utsagnene sine??

 

Lykke til i mulighetenes marked...JA...mulighetene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...