Jump to content

Episode 1292 - Torsdag 14. mai 2009


TorValdsen

Recommended Posts

Som en motvekt til alt Bullsnakket den siste tiden.

 

En langsiktig fundert artikkel som peker "nedover".

 

A 12 year retrospective

 

Ganske lang, men en smule interessant, spesielt for den som ikke tror på evig opptur...

Kanskje best som helgelektyre? Eller som lesning mens vi venter på en ferdig korreksjon og videre opptur?

 

Ikke mye å vektlegge for de med daytrading som hovedfokus...

Uansett ønskes god lesning

Link to comment
Share on other sites

Tok i shorten i åpningen i dag, og sitter nå med en liten pos GOGL og MHG.

 

Skal på sjøen i hele dag, så lykke til traders. :biggrin:

 

Velger å sitte utenfor GOGL i dag, og heller være litt tyngre i MHG..

Link to comment
Share on other sites

i know.... vurderer å kaste ut bjørnene nå. oslo børs ned 1,5%. jeg må selge i dag eller i morgen, da jeg ikke kan følge med neste uke.

 

Det har vært flere røde dager, så det kan godt bli opptur i morgen...

 

E : Lagt mine ut for salg på 71. får se om de forsvinner i løpet av dagen. Siste: 70,6

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig ser det ut til at børsen reagerer positivt på jobbtall fra USA

 

gheten: 637K forventet 608K

 

PT

 

 

Ja vi fikk først et raskt fall på nyheten om de elendige tallene, og deretter steg vi høyere enn før tallene kom.

 

Altså elendige tall og betydelig dårligere enn forventet, men det preller altså av. Kanskje vi heller ikke dennegangen får et fall i hovedindeksen to dager på rad. :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en ensom verden der en blir hekta på en måte. På Hegnar TV sier de i traderskolen at trading er en fulldagsjobb, der en arbeider for pengene, medan investere for lang tid er det samme som å sette penger i banken. Ingen jobb

 

Jeg har fulgt med snart i 10 år. Tidligere var det som regel 60 til 100 innlegg pr dag her

 

noen linjer fra PT

 

Du Anders er et lyspunkt i denne pitten.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig pt:

 

Alt for liten aktivitet her og alt for få meninger.

hadde gjort seg med mer folk som skrev. jeg tror ikke det mangler på folk, man ser jo hele tiden nye medlemmer registrerer seg, men det er nesten ingen som skriver noe. Det er dumt.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om jeg skal kjøpe bull nå. Børsene opp i USA etter dagens jobless claims tall, noe som indikerer at økningen i arbeidsledighet var lavere enn det som var forventet av markedet. Hvordan tror dere dette vil påvirke Oslo børs i morgen? Prisen på olje har gått ytterligere ned i dag, så det kan selvsagt gå andre veien også. Kanskje jeg skal kjøpe meg inn i bear igjen, ser de koster ei krone mindre enn det jeg solgte for i sta...

Link to comment
Share on other sites

Som en motvekt til alt Bullsnakket den siste tiden.

 

En langsiktig fundert artikkel som peker "nedover".

 

A 12 year retrospective

 

Ganske lang, men en smule interessant, spesielt for den som ikke tror på evig opptur...

Kanskje best som helgelektyre? Eller som lesning mens vi venter på en ferdig korreksjon og videre opptur?

 

Ikke mye å vektlegge for de med daytrading som hovedfokus...

Uansett ønskes god lesning

 

Interessant artikkel ser det ut til... etter bare å såvidt skummet i gjennom et par sider, registrerer jeg at observasjonene stopper omtrent medio april, altså før S&P500 steg videre til over 900, for så å falle litt tilbake igjen... i øyeblikket 894. Dvs. at den nå vel ligger omtrent i topplinjen til den nedadgående trenden.

 

Min tolkning er da at hvis det beskrevne scenariet ikke skal miste sitt fundament, har indeksen svært kort tid på seg til å falle dramatisk...

 

Spennende.. denne må jeg lese mer i :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

utrolig høy omsetning i bear derivater i dag (går)

 

veldig mange satser på nedgang, men slik det ser ut nå vil den utebli i alle fall denne uken. Sitter også selv i bear om dagen og håper på reaksjon tilbake. Mest fordi jeg tror vi har gjennomført et bear-rally de siste ukene og en reaksjon ned mot ca 240 nå virker naturlig (at vi faller ned mot tidligere støtte, som nå vil fungere som motstand)

 

På en annen side, hvis vi nå skal videre oppover vil jeg se på det som et krafig kjøpssignal. Hvis vi gjennomfører et slikt rally uten nesten noen form for reaksjon tilbake forteller det meg at markedet er ekstremt sterkt. uansett; dette ser jeg som svært usannsynlig, både sett ut i fra fundamentale forhold (økende arbeidsledighet både nasjonalt og internasjonalt, fortsatt dårlige makroøkonomiske utsikter); og tekniske signaler (1:utbrudd av positiv trend --> venter på reaksjon, 2: opptur nå foreløpig uten nedtur, 3: overkjøpt i RSI/har ikke sett 50-tallet siden 23. april 4: 240-nivået har ennå ikke blitt testet som støttenivå.)

 

På en annen side spiller jo også 200-dager glidende gjennomsnitt som et støttenivå. Bryter vi gjennom det tror jeg veien ned kan skje fort.

 

Det sterke markedet og de høye volumene viser likevel at folk er meget interesserte i å putte penger i aksjer om dagen (redd for å miste opptur / lite gevist innen banksparing ). Media viser til stor tilstrømning av fondssparere som nå kommer inn i markedet. Dette; + mulige utenlandske investorer kan fort sette en stopper for en eventuell korreksjon.

 

Nå skal vi også huske at Oslo Børs er en av de børsene som har gjort det aller sterkest gjennom dette rallyet, så jeg regner vel også med at ved en eventuell korreksjon vil vi rammes ekstra hardt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...