Jump to content

Episode 1296 - Onsdag 20. mai 2009


Hoff@

Recommended Posts

Hver dag er det aksjer som går opp 10, 20 og 30% og din magefølelse svikter. Skjønner din frustrasjon.

 

Ser ikke ut til at Tandberg "tar av" heller. Liten omsetning og mange selgere. Jeg tør ikke ta i dem som har steget mye. Kanskje DNO er et langsiktig bet.

 

Hvordan er det med SKDP eller noe slikt

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Sitter fremdeles short i GOGL, da jeg er overbevist om at denne skal tungt ned når bdi snur. FFA er ned i dag også.. Capesize Q3 ligger på USD 26000 i dag. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter her sykemeldt med brekt kravebein og litt dop men klarer ikke å få fart på investeringene, kanskje det er på tide og skifte fokus?

 

Uffda Hoff@! Har du veltet på sykkelen?

 

Ellers er også jeg frustrert. Satset på bjørner for en tid siden (68,2) som jeg sliter med. Det virker som sagt som om OSE er vaksinert mot nedgang uansett hvor dårlige tall som dukker opp spesielt i USA :mad:

Link to comment
Share on other sites

Uffda Hoff@! Har du veltet på sykkelen?

 

Ellers er også jeg frustrert. Satset på bjørner for en tid siden (68,2) som jeg sliter med. Det virker som sagt som om OSE er vaksinert mot nedgang uansett hvor dårlige tall som dukker opp spesielt i USA :mad:

 

Ja jeg var innblandet i ett smell i 64 km/t på lørdag, men er glad at det gikk bra, 1 brekt kravebein + 1 finger, jeg skal opp med sykelen nå, det blir minst 2 nye hjul til 15k pr stk, men slik er det når en vil leke med det store :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg var innblandet i ett smell i 64 km/t på lørdag, men er glad at det gikk bra, 1 brekt kravebein + 1 finger, jeg skal opp med sykelen nå, det blir minst 2 nye hjul til 15k pr stk, men slik er det når en vil leke med det store :laugh:

 

OK. Bra det ikke gikk enda værre. Du kan jo trøste deg med at du nå er i samme klasse som Lance A. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag sikra jeg meg en svært liten gevinst på dnbnor, ser meg selv heldig der, solgte bokstavelig talt helt på topp.

Dagene fremover tror jeg at jeg blir aksjer i seadrill og det norske, og så har jeg planlagt å kjøpe en post i opera noen dager før de slipper q1, må finne riktig inngang ;D.

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer et spørsmål til dere alle:

 

Er oppgangen for hovedindeksen idag korrigert for det faktum at STL faller 4,5 % pga. utbytte?

 

I følge Oslo Børs skal slike forhold justeres når børsen har nok informasjon til å gjøre utbyttejustering, og senest ved børsstart dagen etter endringen/utbyttet.

 

Indeksene er derfor før børsstart i dag justert for STL-utbytte, siden beløpet har vært kjent i lang tid og det faktum at STL har så høy vekt/betydning for indeksene hvor STL inngår.

Link to comment
Share on other sites

I følge Oslo Børs skal slike forhold justeres når børsen har nok informasjon til å gjøre utbyttejustering, og senest ved børsstart dagen etter endringen/utbyttet.

 

Indeksene er derfor før børsstart i dag justert for STL-utbytte, siden beløpet har vært kjent i lang tid og det faktum at STL har så høy vekt/betydning for indeksene hvor STL inngår.

 

Takk skal du ha RiskyTrader. Reegnet vel med at det måtte være slik, men godt at du bekrefter det.

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Oslo Børs har vært veldig sterk siden påske/bunnen i mars, sammenliknet med de fleste andre børser. Det kan virke som om at denne ekstra styrken eliminerer ut den ekstra svakheten Oslo Børs har hatt siste 8-9 mnd.

 

Ser en på den amerikanske volatilitetsindeksen (VIX, også kalt fryktindeksen), ser man tydelig en jevn nedadgående trend ...fra nivåer rundt 80 på det verste og ned i underkant av 30 i øyeblikket... Nivå 20 er normalt og VIX-indeksen trender tydelig den veien mot 20.

 

Etter nå å ha god 6-sifret gevinst i summen av samtlige av mine long posisjoner kjøpt siste halvår, er det nå på tide å vurdere "tiltak" for å sikre mesteparten av dette.

 

Det er vanskelig å forstå at dette bare kan fortsette i samme retning i samme tempo, så mine dilemmaer i øyeblikket er rettet rundt hvorvidt den kommende korreksjonen (for den vil komme) vil bli liten eller stor, og hvordan jeg skal være forberedt på den.

 

Det blir nok en kombinasjon av stopp loss rundt 5% nedgang i enkeltaksjene og langt out of the money obx-putter (som katastrofeforsikring/over-night-hedge).

 

Å tømme aksjene ut nå uten videre gjør jeg ikke...med den oljeprisen kan det gå to-sifret % til før noe skjer, men en vet jo ikke..

 

Let the profits run :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...