Jump to content

Episode 1337 - Uke 35 - 24 til 30 August 2009


Ståle

Recommended Posts

Enkelte aksjer er notert på flere markedsplasser. Hvordan regnes den totale markedsverdien til slike selskap?

Hvordan fungerer emisjoner, utbytter osv for slike selskaper?

 

 

Kortversjonen:

Markedsverdien av hele selskapet = (antall utestående aksjer børs A X markedskurs A) + (antall utestående aksjer børs B X markedskurs B) + (antall utestående aksjer børs C X markedskurs C) + osv for alle børser aksjene er notert på... omregnet til en felles valuta.

 

Utbytte fordeles likt forutsatt lik pålydende pr aksje, uavhengig av børs. Emisjoner kan variere, de kan være rettet mot definert(e) investorgruppe® eller tilgjengelige for alle, på alle børser...

Link to comment
Share on other sites

Hello.

Lenge siden nå (blitt mye fjellheim i sommer) :biggrin:

 

Prøver meg på en liten short i SDRL på 109,54.

 

Håper det blir litt aktivitet her utover høsten.

 

Lykke til traders!

Link to comment
Share on other sites

Short i SDRL.

 

Modig gjort, i og med at selskapet er i en sterk oppadgående trend, brutt motstand på 100-102 og ikke møter mye motstand før 125ish og har Q2 gjennomgang på torsdag.

 

Nå er den 109.90 ser jeg, med RSI på 73. Og RSI over 70 er det eneste som jeg kan se som kan forsvare shortingen.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Måtte ut en tur, og ble i mellomtiden stoppet ut.. :blink:

 

Dividende yield er anslått til 2,5%, noe som gjør prisingen høy..

 

Markedet ble litt bull nå etter tallene..

 

Prøver meg på en ny short i GOGL på 6,78 :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Måtte ut en tur, og ble i mellomtiden stoppet ut.. :blink:

 

Dividende yield er anslått til 2,5%, noe som gjør prisingen høy..

 

Markedet ble litt bull nå etter tallene..

 

Prøver meg på en ny short i GOGL på 6,78 :biggrin:

 

Tok en liten bjørne pos på 47,45 da det ble lite respons på de gode makrotallene.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært en smygtitter her på forumet, og lest og tatt til meg så mye informasjon om aksjer og aksjetrading i en liten stund, har jeg endelig startet smått med litt handel selv. Så skal prøve å bidra med litt til dette forumet, og ta til meg ny informasjon.

 

Så kjøpte en posisjon i Sevan på morningen idag til 8,18. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Satt med solid pluss i Faktor og vurderte seriøst å selge meg ut i går, hadde dessverre ikke guts til det, da jeg tenkte grådig som så ofte før, og var redd for å miste ytterligere oppgang om det ble gode tall..

 

Solgte meg ut i dag med en liten pluss, men var ikke mye beroligende for selskapet at de snakker om at de vil få likviditetsproblemer i andre halvår, og ingen positive utsikter med tanke på økt omsetning heller, så egentlig ganske så forundret over at det i dag var utrolig høy omsetning (til Faktor å være) med over 5 mill. aksjer omsatt, og det samtidig som kursen holdt seg over det den har vært frem til den for en to ukers tid siden begynte å stige ut fra forventninger om positivt resultat, ikke forstår jeg..

 

nytta også dagens oppgang i REC til å trade den litt, slik at jeg omtrent kom meg i "break even" med inngangen min forrige uke, og var så heldig og satt ute da den sank nedover, før jeg kjøpte meg inn igjen på 41,91 (skulle egentlig til å annulere ordren da den gikk gjennom, fikk det for meg at den kunne dukke noe lengre ned, slik den gjorde, men får tro den snart får den rekylen den bør fra disse lave nivåene)

Link to comment
Share on other sites

Satt med solid pluss i Faktor og vurderte seriøst å selge meg ut i går, hadde dessverre ikke guts til det, da jeg tenkte grådig som så ofte før, og var redd for å miste ytterligere oppgang om det ble gode tall..

 

Solgte meg ut i dag med en liten pluss, men var ikke mye beroligende for selskapet at de snakker om at de vil få likviditetsproblemer i andre halvår, og ingen positive utsikter med tanke på økt omsetning heller, så egentlig ganske så forundret over at det i dag var utrolig høy omsetning (til Faktor å være) med over 5 mill. aksjer omsatt, og det samtidig som kursen holdt seg over det den har vært frem til den for en to ukers tid siden begynte å stige ut fra forventninger om positivt resultat, ikke forstår jeg..

 

nytta også dagens oppgang i REC til å trade den litt, slik at jeg omtrent kom meg i "break even" med inngangen min forrige uke, og var så heldig og satt ute da den sank nedover, før jeg kjøpte meg inn igjen på 41,91 (skulle egentlig til å annulere ordren da den gikk gjennom, fikk det for meg at den kunne dukke noe lengre ned, slik den gjorde, men får tro den snart får den rekylen den bør fra disse lave nivåene)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Skulle til å legge inn en ordre på REC i dag halvtimen før børsslutt på 42, men nettbanken min "kræsja" slik at det ikke lot seg gjøre. Mulig jeg får den litt billigere i morgen, satser på det. Rec ligger i en nedadgående trend, men jeg tror den i løpet av få dager vil omsettes på ca 45 nivået, før den evt. dupper litt ned igjen. På 45 selger jeg meg ut igjen. Så får vi se om teorien holder... :biggrin: En annen aksje jeg mener er gunstig for kortsiktig trading er STB. Skal nok snart opp til 33-34.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...