Jump to content

Episode 1338 - Uke 37 - 7. aug til 13. sep 2009


Ståle

Recommended Posts

Gode Northland-nyheter i dag. Hadde håpet de ville regne med over 20 års produksjon, og det tallet ble jo overgått med god margin. Positivt! :biggrin:

 

Også nyheter rundt finansiering, noe mange sikkert etterlyser.

 

Blir interessant å se hvordan markedet reagerer.

Link to comment
Share on other sites

Grattis? Vel, jeg går jo verken inn eller ut av den på kort basis, så jeg kan ikke få skryt for noen timing akkurat. :blink:

 

Tja, det er jo dyrt å sette i gang et slikt prosjekt. Men de har jo godt med kontanter fra forrige emisjon, pluss at de selv sier at deres andre prosjekter (gull) er til salgs. Dette er selvfølgelig ikke nok, men selskapet er i dag fullstendig gjeldfritt, og jeg vil bli ganske skuffet hvis et gjeldfritt selskap gjennomfører utvanningsemisjon.

 

Som Hvisde sa på hegnar tv: "våre totale utbyggingskostnader er mindre enn prisen på en rigg, og det har jo folk fått finansiert før oss."

 

True that....

 

Men ja, det er jo klart mange vegrer seg for å putte penger i et selskap som ikke tjener penger...

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Solgte TEL i går helt på tampen, kunne like godt ta nesten 2 kroner i gevinst :rolleyes:

 

Så får vi se hva som skjer i dag, fra USA kommer følgende.

 

USA: Handelsbalanse juli kl 14:30

 

USA: Jobless claims uketall kl 14:30

 

USA: Fed legger frem sin "Beige Book"

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok gevinst i ACY i dag.

 

Videre kjøpte jeg REC etter at den var falt tilbake utover dagen.

Jeg tror den vil følge resten av markedet i en eventuell oppgang.

 

Så nå håper jeg bare at Hoffa tok feil :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvem får rett av Vidar og Hoff. Dette blir spennende. Er det magefølelse som testes

 

Denne har nok ikke Vidar sett: :biggrin:

 

Jon Einar Kristensen, varamedlem til styret i REC, har solgt 200 aksjer til kurs 44,27 kroner. Posten gikk demed for 8.854 kroner.

Ny beholdning er 1.000 aksjer

Siste notering er 44,31 kroner, opp 0,5 prosent.

 

PT

Link to comment
Share on other sites

God kveld :laugh:

 

Ikke lett å lese REC nå om dagen nei, men jeg tror på en nedgang.

Limer inn konklusjonen på en rapport jeg fikk.

 

Conclusion

• Signals currently very mixed

• ...but risk is currently on the downside

• Global demand may have turned up

• ...but still massive oversupply/inventory build‐ups as players scale up capacity to maintain market

share and cut unit cost amid global recession/credit crisis

• Prices somewhat stabilizing

• …but continued pressure on prices/margins

• REC needs to renegotiate 75% of NOK65bn backlog

• Still no REC Silicon plant III start‐up

• Maintain target price NOK35/Sell

 

Og denne har vel alle sett.

http://www.hegnar.no/analyser/article392093.ece

Link to comment
Share on other sites

Skulle visst bare ha holdt på mine YAR. DESSC er ned noen få øre under min nedsnittinskurs nå, det hadde jeg ikke trodd når den tidligere i uken lå over 10kr :rolleyes: Aksjen er herved puttet i skuffen. Det skal mye til for at jeg selger under 10kr selv om det teknisk nå ikke ser bra ut. Det går bra med supply i USA i dag, men DESSC blir jeg bare ikke klok på så det trenger ikke bety noe som helst. Heldigvis redder TEL portisen med sitt gode driv. Portisen var på ATH en liten stund i dag, med DESSC ødela det brått og brutalt :mad:

 

Blir spennende å se hvilken vei det går med REC. Spenstig aksje med store bevegelser, men å prøve å spå retningen i det korte bildet - nei takk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...