Jump to content

Episode 1339 - Uke 38 - 14. aug til 20. sep 2009


Ståle

Recommended Posts

Da ble det knepen seier til de rødgrønne, selv om borgerlig igjen fikk flest stemmer.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-20...hp?artid=594733

 

Beklager litt nedetid de to siste dagene.

 

Etter min oppfatning, er valgresultatet ikke hva jeg ønsket. På den annen side og om 4 år, Jens kan i stadig mindre grad gjennom de neste 4 år skylde på andre, tidligere regjeringer om hvorfor ting og tang ikke er som de skal.

 

I mellomtiden håper jeg Høyre bruker tiden godt til å øke oppslutningen, bytte leder og framstå som et mye sterkere parti om 4 år.

 

Sponheim... vel vel... noen har fortsatt ikke lært at man stiller ikke ustraffet ultimatum til det norske folk... Jaglands 36,9% burde jo ha lært dem noe...

 

Ellers kan man jo bare glede seg som long-sitter siste børsdag, til og med ORK begynner å bevege seg den retningen jeg kjøpte dem for...

 

Good luck :-)

Link to comment
Share on other sites

Selv er jeg godt fornøyd med resultatet. Svekket SV og styrket AP. Kunne ikke blitt bedre det, dog min oppfaning av resultatet er vel heller et unntak heller enn normalen?

 

Så får vi endelig håpe at Lofoten-saken vil få en endret kurs fremover. Er redd SV stikker ultimatum der. :sad:

 

Hvem får finansministerposten? Holder selv en knapp på Kristin.

 

 

 

 

Flott markedsdag. Ellers var det synd at markedet slo meg. Alltid kjipt å bli slått under oppurer.

 

Ligger forresten noen short i markedet om dagen ( i mer enn timer / få dager ) ? I så fall i hva?

Link to comment
Share on other sites

Hva slags regjering var det egentlig du så for deg R T? Sentrum med FRP som skammel, eller ren Høyre + FRP? De gjorde jo begge et brakvalg, men endte likevel langt unna 85 mandater.

 

Jeg hadde trodd at dersom borgelig side hadde vunnet mandatfordelingen, så ville Sponheim tatt til fornuft og svelget garantien sin.... (selv om det ønsket ikke ikke veldig sannsynlig eller realistisk at skulle skje...). At Sponheim skulle tape så mye at sperregrensen røyk, hadde jeg likevel nesten ikke trodd, snakk om strategisk skivebom av sauebonden..

 

Nei, jeg trodde egentlig at rødgrønt ville vinne (i allfall regjerningsspørsmålet), om 4 år må borgelig side framstå med et klarere regjeringsalternativ FØR valget.... Dette her ble jo bare rot... "som man reder ligger man"...

Link to comment
Share on other sites

Sevan aksjene mine har virkelig fått seg ett fint lite løft siden jeg kjøpte de :smile: Har hatt ett bra og økende volum den siste tiden, og teknisk sett er den også ganske sterk. Holder nok disse en stund til, for Sevan skal videre opp!

Flott utvikling på SEVAN de siste dagene; -gratulerer med den!

Jeg er nok ikke like overbevist som deg om selskapets rosenrøde fremtid, men godt mulig du har rett, selv om det kan være skjær i sjøen på mellomlang sikt.

Gudene skal vite at det ikke ville være første gang jeg tok feil :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, på mellomlang sikt vil jeg også tro at kursen til Sevan vil stagnere litt. Men på lang sikt har jeg stor tro på dette selskap. Noen av grunnen til det er:

 

- Deres sylindrisk FPSO´er er begynt å bli akseptert. Har vist seg at de har en veldig bra "Oppetid" og gode i arktiske områder.

- Flere studiekontrakter er delt ut. Blant annet StatoilHydro som ønsker en brolink løsning mellom FPSO og frønnhodeplattform.

- To ledige FPSO´er som er klare til å få kontrakt.

- Mulig oppkjøpskandidat ?

++

 

Uansett skal det hverfall bli morsomt og følge utvikling i denne aksjen litt fremover! :smile:

 

Forresten, gratulerer med fin oppgang i Rec Vidar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...