Jump to content

Episode 1349 - Uke 48 - 23. November - 29. November


AndersBB

Recommended Posts

Ny uke, med lite selskapsfokus. Makroresultater vil likevel bli offentliggjort. Kan nevne:

 

Mandag:

Existing Home Sales

byconsensus_butt.gifdjstar.gif10:00 AM ET

Tirsdag:

GDP

byconsensus_butt.gifstar.gif8:30 AM ET

Onsdag:

Durable Goods Orders

byconsensus_butt.gifstar.gif8:30 AM ET

Personal Income and Outlays

byconsensus_butt.gifstar.gif8:30 AM ET

Jobless Claims

byconsensus_butt.gifdjstar.gif8:30 AM ET

Consumer Sentiment

byconsensus_butt.gifdjstar.gif9:55 AM ET

New Home Sales

byconsensus_butt.gifdjstar.gif10:00 AM ET

EIA Petroleum Status Report

djstar.gif10:30 AM ET

 

Håper det blir en innbringende uke for alle! Det har i alle fall jeg planer om. Får også se om jeg selger litt denne uken. Har begynt å se nedover, heller enn oppover... Er spesielt interessert i BNP og jobbless claims.....Vi får se smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Seadrill resuslts 2009:February 27, 2009 - Preliminary results 2008May 29, 2009 - 1 quarter results 2009August 28, 2008 - 2 quarter results 2009November 27, 2009 - 3 quarter results 2009This information is subject of the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act)This announcement was originally distributed by Hugin. The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

Jeg bare fulgte Oslo Børs sin finanskalender... Men du har sikkert rett tongue.gif

 

Har ingen formening om retningen Lunde. Det eneste jeg er bekymret for er at børsen har gått for mye i forhold til realøkonomien på generell basis. Dow over 10 000 med over 10 % arbeidsledige vitner om at mange ikke innser realitetene i økonomien. Vi må enten begynne å se en positiv utvikling i realøkonomien, eller en avkjøling i aksjemarkedet for å få balansert forholdet. På grunnlag av dette begynner jeg å føle litt ubehag i å sitte i utsatte posisjoner. I tillegg begynner gevinsten i papirene mine å bli betydelig. Som sagt, jobless claims og BNP blir spennende. happy.gif

 

 

Hva tror du selv Lunde?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Seadrill framskyndte 3kvartals talla til 5 Nov.. Ligger ute på Seadrill sine hjemmesider ;)

 

Nei er litt spent på denne uken egentlig. Volumet var vel høyere på de dagene med oppgang enn nedgang sist uke så det er jo positivt.

Er ikke så mye høyere enn den forrige toppen på OSE ennå så viss det snur nå så er vel det ett dårlig tegn.

Får håpe makro talla fra US er positive så dilter vel OSE etter ;)

Link to comment
Share on other sites

Det freser på børsen, i alle fall for meg! tongue.gif

 

Nesten ikke mulig å få tak i NAUR-aksjer i dag, men skal du ha noen må du betale dyrt! laugh.gif

 

Har hoppet til 7,40,- første halvtimen. Morro å se hvordan selgerne presser prisen oppover.

 

Håper det fortsetter. Også PGS gjør det meget sterkt i dag.

(NAUR + 5 % PGS +4%)

Link to comment
Share on other sites

Holder du deg unna NAS for tiden FrankS?

 

Må vel komme en rekyl oppover igjen eller er alle skremt vekk pga emisjonen?

 

Har holdt meg unna NAS siden den gikk ned fra 150. Kjøpte på en lavere pris etter nedgang fra 170, men solgte til litt lavere når den viste negative tendenser. Antok da at den kunne gå ned til 135, og nå ser det ut som den når det glatt. Så var heldig og beholdt mesteparten av oppgangen egentlig.

 

Slik jeg har sett emisjoner i sommer så legger de lokk på prisen, og det gir veldig dårlig jordsmonn for kursutvikling. Etter litt trading, så går gjerne kursen ganske bra ned. Etter emisjonen så kan den nok utvikle seg videre. Så bestemte meg der og da for å la den være ut ifra hva jeg har sett av emisjoner tidligere.

 

Kan ikke utelukke at den går videre ned fra 135 heller. NAS har gått veldig mye opp, nesten loddrett om man ser kursutviklingen for siste par årene, så en emisjon kan tvinge den ned til mer "rolige" nivåer. Bryter den 135, er vel ca. 123 neste, men der burde den være trygg til etter emisjonen, om stortåa mi har rett denne gangen hihi :wink:

 

NAS så jo veldig positiv ut en stund, men emisjoner tar knekken på det meste :mellow: Har imidlertid veldig trua på NAS når det er på plass. Er jo bare positive nyheter i selskapet. Utenlandsturer er jo det nye, og kan overta mye trafikk for Finnair osv.

 

Har bare ikke så lyst til å bruke sparepengene mine til å sponse nye fly til Kjos. Er sikkert mange andre med mer penger som vil det.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

tror jeg velger å sitte med NAS og heller kjøpe litt til viss den dipper ned.. Virker som den har roet seg litt rundt nivået den ligger på nå.

 

Men takk for bra info FrankS..

 

Fatter ikke hvorfor jeg solgte SDRL på 137.. Men det var den tålmodigheten da.. Går opp nesten 2% på ex utbytte dagen.. det er vel ikke så værst!

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Nok en herlig dag på OB... bare å sitte long, all the way...

 

Skulle aller helst ønsket 50% høyere volum eller mer for å støtte signifikansen i oppgangen... I mangel av dette gjelder det å være på allerten med stopp loss tett på...

 

Good luck, før vi går inn i de månedene som vanligvis er jubelmåneder på Oslo Børs...

Link to comment
Share on other sites

Oi. De tallene (466k) var skikkelig overraskende. Lyver tallene, eller er de så gode som det ser ut som?

 

Nå ble jeg virkelig overrasket. Både norske ledigheten og amerikansk søkning om førstegangstrygd synker kraftig. Hvor går nå veien videre for markedet?

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Vidar. Jeg tror også det skal dippe en eller annen gang før jul. Men nå har det jo vært omtrent helt flatt siste 6 tradingdager! Enten så smeller det ned, eller så skyter det opp. Vi er jo i en sterk bullish trend langsiktig sett, men også mot toppen av den kortsiktige trenden. Klarer ikke å gjøre opp noen formening om hvor markedet skal de nærmeste dagene, men heller mest mot at det skal ned.

 

Sitter fortsatt i bearposisjoner. Går det ikke ned får det bare ryke på stop-loss.... dry.gif

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...