Jump to content

ALGETA - Algeta ASA


iGekko

Recommended Posts

Litt Bakgrunn:

Algeta ASA er et farmasøytisk firma basert på verdensledende ekspertise innenfor nukleærmedisin og onkologi. Selskapet utvikler innovative legemidler for behandling av kreftsykdommer.

 

Algeta inngikk i fjor høst et samarbeid med Bayer som sikrer utvikling og global kommersialisering av Alpharadin, selskapets hovedprodukt. Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) i Oslo og Akershus har kåret legemiddelselskapet Algeta til vinner av NHOs nyskapingspris i 2010.

 

Alpharadin er legemiddel som skal behandle kreft som har spredt seg til skjelettet. Algetas gjennombrudd kan føre til at tidligere dødsdømte kreftpasienter, med spredning til benbygningen, nå kan behandles.

 

Ser Enormt potensital for Algeta:

http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=66852

 

"Analytiker Thomas Nielsen i Pareto har stor tro på Algeta i tiden fremover. Bakgrunnen er at konkurrenten Dendreon har fått godkjent sitt legemiddel Provenge av de amerikanske helsemyndighetene. I likhet med Algetas legemiddel Alpharadin benyttes Provenge til å behandle prostatakreft hos menn. Provenge og Alpharadin har flere likhetstrekk, og på bakgrunn av prisen Dendreon vil forlange for Provenge ser Pareto-analytikeren poensialet for langt høyere kurs i Algeta. " Stocklink.

Dagens kule

"Farmasiselskapet Algeta får en solid opptur etter at det amerikanske biotekselskapet Dendreon fikk FDA-godkjenning på kreftmedisinen Provenge og prisen på produktet blir på 93.000 dollar per pasient".

 

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1889381.ece

 

Link to comment
Share on other sites

Plenty oppside i Algeta (DnbNor Markets)

"I lys av den nye informasjonen har vi revidert prognosene for Algeta. Etter vår mening vil Algeta kunne bruke samme kost/nytte analyse for Alpharadin som Dendreon har gjort med Provenge, skriver analytiker Espen T. Jørgensen i DnB Nor Markets. "

 

.....

 

"Basert på vårt nye prisestimat er det fortsatt plenty med oppside i Algeta. Vår sannsynlighetsvektede DCF er nå 244 kroner, og dermed er det 74 prosent oppside fra vårt kursmål til vår DCF-verdi. I tillegg er det betydelig oppsidepotensiale i prisestimatet, i forbindelse med bryst og lungekreft-segmentet samt for Thorium-plattformen. Dermed kan aksjen gå så høyt som 400-600 kroner på lang sikt, skriver analytikeren. "

 

Ler mer her:

http://www.stocklink.no/Article.aspx?id=66929

 

....En aksje jeg har som favoritt og som jeg vekter meg opp med (langsiktige investeringsprofil)...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei,

 

Har noen faatt noen nyheter? De hadde jo en meget stor oppgang i vaares etter at de fullforte fase III med legemiddelet alpharadin.

 

De forsket videre paa dette mot bryst kreft. De var paa fase IIa og hadde testet det paa noen pasiente. Hadde vell testet det paa rundt tyve pasienter og faatt ganske bra resultater tilbake.

 

De skulle jobbe med rapporten for aa faa lisensen til aa selge stoffet. Det ble regnet paa at de kunne ha en inntekt paa ca. 15 mrd aarlig hvis de fikk godkjenningen (noen som var veldig sannsynlig). Selve soknaden kunne vel ta opp til 12 maaneder.

 

Selve legemiddelet er for pasienter som har prostatakreft som er utviklet til skjelettet, og som hevet livskvaliteten til disse pasientene.

 

Correct me if i'm wrong!

 

Ps. ENGELSK TASTATUR!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei

 

Har tradet ALG og GOL ganske mye de siste året med vekslende hell, men har noen og 20 % avkastning inkludert kurtasje og er storfornøyd med det. Men nå har de begge blitt flyttet opp sammen med de mest omsatte aksjene, og da blir det umulig for meg å trade som før. Det er øretrillere og utrolig volatilt til tider, og i disse datatradetider kan en begynne å lure.

Nei, vil sitte langsiktig om jeg går inn igjen, solgte GOL i dag med 4,5 i gevinst, holdt meg unna ALG i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...