Jump to content

Aksjeramboen Christian Fredrik Aarnes


Livermore

Recommended Posts

Dere har vel sikkert lest om "aksjeramboen" som i følge finansavisen fikk ubegrenset kreditt basert på forfalskede regnskaper. Han kjøpte visstnok oljederivater for 1 mrd. kroner før han ble pågrepet rundt 24. august. Oljeprisen har jo gått en del siden da. Kanskje det ble noen kroner i kassa likevel?

Link to comment
Share on other sites

Du tenker på Christian Fredrik Aarnes.....

 

Politiet har utvidet siktelsen mot den 26 år gamle bedragerimistenkte investoren som skal ha handlet aksjer for enorme summer, men uten egenkapital. Han kjøpte også oljederivater for én milliard kroner, årsaken var at han ville bli styrtrik.

 

.....det tviler jeg faktisk på, spørs om det er i nærheten av å dekke de minst 200 milionene han skylder.....

 

Det fryktes at 26 år gammel aksje-Rambo hittil kan ha tapt så mye som 200 millioner kroner. Tapene kan være enorme for 30-40 meglerhus

 

 

Krever nok mye guts for å gjøre noe sånt og følgene deretter blir jo selvfølgelig fatale. Vil tippe det blir noen år bak lås og slå der ja. Det kunne gått bra lenge men før eller siden snur jo flaxen og med bare lånte middler så hadde han meget liten sannsynlighet for å komme ut i pluss på lengre sikt.

Men morro med litt action i finans-Norge også da.

Link to comment
Share on other sites

Best å få kjenne på risikoen først som sist. Synes synd på de som blir lurt til å tro at langsiktig sparing i aksjer=lav risiko. Som Spetalen sa: Man skal være i aksjemarkedet periodevis og i enkeltaksjer. Er forøvrig helt enig med Spetalen angående oljefondet og dets aksjeandel på 60% óg. Livsfarlig gambling...

Link to comment
Share on other sites

...... Er forøvrig helt enig med Spetalen angående oljefondet og dets aksjeandel på 60% óg. Livsfarlig gambling...

 

 

ja det har jeg tenkt endel på og endel ting slår meg f.eks ... Hva med den høye andelen aksjer som er eksponert mot USD , på lang sikt er muligens ikke det noe bra bet.

Hvorfor er ikke mer plassert i gull ??

Skulle det gå skikkelig til hellsike nå så vil jo veldig mye av pengene gå tapt. 60% er mye, heldigvis ble dette akkumuleringen gjort etter 2007 mener jeg å huske så snittprisene ble kanskje ikke så ille.

 

Men litt vanskelig å uttale seg noe videre enn det uten at jeg vet strategien deres bedre, har fått inntrykk av at de holder av penger til de gangene markedet har fallt endel for å kjøpe mye da....om det stemmer er det isåfall ikke så dumt. Slyngstad & Co burde jo kunne dette grundig siden de jobber med det på heltid og det leies inn dyre konsulenter hele tiden.

Fondet fikk jo også skryt av Soros da han gjestet landet. Men de burde lært av Buffet og brukt samme strategi siden det er ultralangsiktig investeringer det er snakk om.

Men akkurat Spetalen burde nok ikke kaste stein, fondet hans gikk det jo ikke bra så med.

Edited by sharpshoota
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Warren AS klarer ikke å tilbakebetale lån. Nå vil flere aksjonærer selge selskapet

 

 

....heller ikke Warren har klart å skape nok avkastning i børsklimaet vi har hadd...

Kjenner ikke godt til saken, men mener å ha lest at det er bank-satsingen som har sørget for dette. Ikke forvaltningen til Warren..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Ruinert og lykkelig

Da alt raknet, satt den danske it-gründeren Asger Jensby (63) med papirverdier for flere milliarder kroner og som eier i 16 selskaper. Familien hadde nettopp flyttet inn i en av Norges mest omtalte luksusboliger på konas hjemsted ved Kongsvinger.

 

Den mye omtalte kollapsen i IT Factory forårsaket av svindeldømte Stein Bagger (44), førte Jensby ut i depresjoner, skriver Dagens Næringsliv.

 

Nå leier han svigerforeldrens hus og låner deres gamle Peugeot 307 og nyter sin nye hverdag som familiefar, bedriftsleder og fotballtopp med maks månedsinntekt på 16.000 kroner

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Innsidetiltalte Fred A. Ingebrigtsen la i retten igår frem en 92 sider lang powerpoint-presentasjon av hele sitt liv.

 

Fred A. Ingebrigtsen grunnla finansrådgivningsselskapet Acta og ble en av Norges rikeste menn.

 

I dag sitter Ingebrigtsen som hovedtiltalt i det som betegnes som norgeshistoriens største innsidesak, og lever nå på attføring fra Nav, skriver Dagens Næringsliv.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Den gjeldstyngende investoren Christian Fredrik Aarnes (27) møtte til skiftesamling i Oslo tingrett igår, for hans selskap Rock Solid (RS) Capital Management, som ble tvangsoppløst tidligere denne måneden.

 

27-åringen skylder nær 55 millioner til flere kreditorer, etter at han gjennom sitt heleide selskap handlet aksjer på kreditt i et vanvittig tempo og for flere titall millioner kroner verden rundt gjennom 2011, skriver Dagens Næringsliv

 

 

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2364054.ece

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chinese 'Nick Leeson' rogue trader sentenced to death after £10m fund scam

 

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2126204/Chinese-Nick-Leeson-rogue-trader-Wang-Caipang-sentenced-death-10m-fund-scam.html#ixzz1rcMkMSIl

 

Unauthorised trading: Chinese woman Wang Caipang speculated in gold trading - blowing more than £10m

Link to comment
Share on other sites

BlueGold Capital, an oil-focused fund that made headlines in 2008 by calling the peak of the market, is liquidating after four years of trading—the last of which put it at the bottom of commodity hedge fund rankings.

 

http://www.hedgeworld.com/open_news/read_newsletter_aa.cgi?section=dail&story=dail20429.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Valutaspekulant Trygve Bøe satset i fjor 900 millioner kroner på at at sveitsiske franc skulle falle mot norske kroner.

 

Veddemålene ble gjort gjennom bankene Fokus Bank, Handelsbanken og DNB, skriver avisen dn torsdag.

 

Og franc falt - men det var etter at Fokus Bank hadde stengt Bøes valutaposisjoner. Nå saksøker han banken for 50 millioner kroner.

 

Spekulanten tapte 63 millioner kroner etter at den sveitsiske valutaen hadde nådd historiske høyder.

 

– De kastet meg ut på topp og derfor ble tapet så stort. Jeg er aldri i mitt liv blitt behandlet så jævlig. Banken sparket meg ut på hue og ræva. Fokus Bank fikk fullstendig panikk og da bør den holde seg unna valutahandel, sa Bøe i retten onsdag.

 

Han mener han kunne ha sikret seg fet gevinst dersom banken hadde vært mer medgjørlig.

 

– Hadde Fokus Bank hatt tålmodighet og ventet med å stenge posisjonene til de forfalt, ville jeg hatt en bra gevinst. Jeg tilbød banken mer sikkerhet i eiendom, men de ga meg aldri noe svar. De oppførte seg som gærninger i Fokus Bank og påførte meg store tap helt ubegrunnet. Denne saken skal forfølges til jeg dør, sa Bøe.

 

http://www.hegnar.no/okonomi/article695725.ece

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...