Jump to content

Pho - Photocure, Ny strategi Hexvix


Medisinmannen

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jeg har ikke den store troen på at Photocure har fått noe særlig salg på Cysview/Hexvix dette kvartalet heller. Ipsen virker ikke spesielt fokusert på Hexvix i sine presentasjoner og i USA virker det som det skjer lite. Det er lite presentasjoner og informasjon på netter og i trend/wikipedia er interessen stabilt lav.

 

Nå kjører BCAn en undersøkelse ang. "blue light Cystoscopy" for sine medlemmer. Det er positivt med engasjement fra den fronten.

 

https://www.inspire.com/groups/bladder-cancer-advocacy-network/discussion/blue-light-cystoscopy-access-survey/

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Det er ikke alltid like enkelt å være Photocureaksjonær og aksjonærene leter med lys og lykt etter noe positivt. Svak ledelse og styre jobber det de kan for å rette opp i gamle tabber, men når forståelsen er dårlig så er det ikke alltid de treffer blink..

 

Vi får håpe det ordner seg med skikkelig refusjon i USA, og her er en link som viser at også mindre klinikker nå investerer i BLC.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alltid like enkelt å være Photocureaksjonær og aksjonærene leter med lys og lykt etter noe positivt. Svak ledelse og styre jobber det de kan for å rette opp i gamle tabber, men når forståelsen er dårlig så er det ikke alltid de treffer blink..

 

Vi får håpe det ordner seg med skikkelig refusjon i USA, og her er en link som viser at også mindre klinikker nå investerer i BLC.

 

Yo Medisinmannen, du glemte linken!tongue.png

Link to comment
Share on other sites

Enda en klinikk som nylig har begynt med BLC. Nå er det Detroit. Dette er ikke en liten klinikk. Jeg tror Photocure nå har fått fart på USA organisasjonen hvis de får fart på organisasjonen der borte.

 

2 klinikker (og Scopes) på 3 dager er jo et fint tempo. Fortsetter de slik så blir dette gulllaugh.png

Link to comment
Share on other sites

 

2 klinikker (og Scopes) på 3 dager er jo et fint tempo. Fortsetter de slik så blir dette gulllaugh.png

 

Det ser ikke spesielt lovende ut Snøffelen. Hestdal har solgt (overført) opsjonene sine til noen andre og sitter kun igjen med noen få tusen selv. Hvis det hadde vært sannsynlig med en eller flere gode avtaler så ville han selvfølgelig ikke gjort det.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Hestdal er feil mann og han bør ut raskest mulig. Makan til ......

Link to comment
Share on other sites

 

Det ser ikke spesielt lovende ut Snøffelen. Hestdal har solgt (overført) opsjonene sine til noen andre og sitter kun igjen med noen få tusen selv. Hvis det hadde vært sannsynlig med en eller flere gode avtaler så ville han selvfølgelig ikke gjort det.

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Hestdal er feil mann og han bør ut raskest mulig. Makan til ......

Hei. Det stemmer vel ikke helt. Under punkt 4. New holding har han fortsatt over 60 k aksjer igjen og haugevis med opsjoner, der den på 37,5 k med strike 18.3 er den som er mest aktuell for øyeblikket. Forøvrig vurderer jeg å dele opp porteføljen min i NAVA og PHO, men er usikker på vekting. Hvilken vekting vil du anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Det stemmer vel ikke helt. Under punkt 4. New holding har han fortsatt over 60 k aksjer igjen og haugevis med opsjoner, der den på 37,5 k med strike 18.3 er den som er mest aktuell for øyeblikket. Forøvrig vurderer jeg å dele opp porteføljen min i NAVA og PHO, men er usikker på vekting. Hvilken vekting vil du anbefale?

 

 

Hvis Hestdal overfører til eget selskap så skal det stå. Hestdal har i realiteten kvittet seg med opsjoner rett foran storavtalene.......... Kan han gi et klarere signal til markedet? For en type som leder Photocure, han er i ferd med å rive ned og pulverisere alt Vidar Hansson har bygget opp. Det går bra så lenge eierne, styret og ledelsen er lam fra nakken og opp. De har rett og slett null interesse for selskapet annet enn sin egen posisjon og melke mest mulig ut av alle andre.

 

Hvis jeg var ny investore så ville jeg tatt 0% i Photocure og 100% i Navamedic. Hvis du er glad i ekstremrisiko og bingoselskap som aldri leverer og håper på et sjokk så gjør du det omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært alt alt alt for mild og forsiktig i min beskrivelse av Hestdal og styret, dette viser igjen hvilken person(er) vi har med å gjøre, og første signalet om dette kom da han solgte før Visonacmeldingen i 2010. Jeg begynner nå å innse at jeg har gjort en kjempetabbe og jeg håper ingen har kjøpt aksjer i Photocure på mine anbefalinger.

 

Den tidligere sjefen i Photocure hadde integritet og var handlekraftig, det ble hans bane.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært alt alt alt for mild og forsiktig i min beskrivelse av Hestdal og styret, dette viser igjen hvilken person(er) vi har med å gjøre, og første signalet om dette kom da han solgte før Visonacmeldingen i 2010. Jeg begynner nå å innse at jeg har gjort en kjempetabbe og jeg håper ingen har kjøpt aksjer i Photocure på mine anbefalinger.

 

Den tidligere sjefen i Photocure hadde integritet og var handlekraftig, det ble hans bane.

Ja, jeg solgte mye i PHO i dag på denne meldinga her. Man kan si mye om PHO, men et mindre aksjonær-vennlig selskap skal man lete lenge etter. Pengebingen er jo fylt opp hos PHO, så de trenger oss ikke. Synd for dette var et selskap med et vannvittig potensiale og begrenset nedside som planen var å sitte i til jeg ble gammel. Potensialet er der fremdeles, men det begynner å haste...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje var det riktig av Hestdal å overføre rettighetene. Det er ikke alle som kan putte 645 000 inn i aksjer. Hvis Hestdal ikke har privatøkonomi til det så var alternativet å selge aksjene i markedet og det ville blitt virkelig ille!

 

dry.png

 

Er litt usikker på hvor negativt dagens happening var. Regner jo med at opsjonene måtte løses inn før nyttår uansett, og da er jo dagens dato sikkert like god som noen.

Og skulle Hestdal kjøpt alle aksjene måtte han jo som du sier "punget ut med" 645 000 kroner. Ikke sikkert han har den summen på labben, og bra at han lot differansen gå til aksjekjøp.

 

Litt mindre bra at de to tuppene ikke klarte å tenke samme tanke...

 

Men jeg mener at om Hestdal hadde innløst opsjonene, og beholdt alle aksjene selv så ville det vært megabull. Privatøkonomisk er jo det ekvivalent med et innsidekjøp av toppsjefen, og da for en betydelig sum. Hestdal økte tross alt sin aksjebeholdning i dag med 3500 aksjer og har nå 66 373 aksjer, og i tillegg en solid mulighet i alle opsjonene.

 

Så at dagens transaksjoner var veldig negative er jeg ikke helt med på. Og at aksjekursen gikk ned med 5% er vel å vente når det proklameres at over 40 000 aksjer skal dumpes i markedet. Alle vet jo at det vil skje, så om ingen var interessert ville kursen gått mye lenger ned.

 

Jeg tror vi er på bunn nå, selv om jeg også før Q3 trodde at vi ikke ville være under 40 kroner igjen, ever.

 

Men jeg synes også dagens transaksjon signaliserer at det er noen måneder til det skjer noe.... urgh, men det visste vi vel kanskje. Hadde vel egentlig håpet at Visonac hadde rykket mye nærmere.

Link to comment
Share on other sites

Uansett årsak så burde Photocure ikke holde på med et opsjonsprogram som er skrudd sammen på en slik latterlig måte. Målene de får er totalt meningsløs. Her sitter eierne i år etter år og taper penger og ledelsen håver inn uten resultater å vise til. Ingen bindingstid eller noe som stiller krav til jobben de gjør. Med andre ord, totalt meningsløst. Jeg er rett og slett usikker på motivene til styret og ledelsen i Photocure. Det er svært få pasienter som får tilgang til produktene osv.

 

Innerst inne så vet jeg du mener akkurat det samme som meg Snøffelen, men du er mer diplomatisk enn meg... :)

Link to comment
Share on other sites

Uansett årsak så burde Photocure ikke holde på med et opsjonsprogram som er skrudd sammen på en slik latterlig måte. Målene de får er totalt meningsløs. Her sitter eierne i år etter år og taper penger og ledelsen håver inn uten resultater å vise til. Ingen bindingstid eller noe som stiller krav til jobben de gjør. Med andre ord, totalt meningsløst. Jeg er rett og slett usikker på motivene til styret og ledelsen i Photocure. Det er svært få pasienter som får tilgang til produktene osv.

 

Innerst inne så vet jeg du mener akkurat det samme som meg Snøffelen, men du er mer diplomatisk enn meg... :)

 

Vi er stuck med opsjonsprogrammet, men prinsipielt er jeg mot opsjoner, punktum.

Link to comment
Share on other sites

Vi har god grunn til å være fornøyd med Hestdal. Hver eneste gang han holder en kvartalspresentasjon så stuper kursen. Hvis den ikke går nok ned så passer han på å selge opsjonene sine eller noe annet som sender kursen lengre ned. Alle smiler og er fornøyd og Michelet koser seg med tittelen årets styrekvinne hun fikk for noen år siden. Hadde de brydd seg litt så ville alt vært annerledes.

 

Jeg er i ferd med å endre synet på Photocure og vurderer nå å gå fra hold til å redusere.

Link to comment
Share on other sites

Vi har god grunn til å være fornøyd med Hestdal. Hver eneste gang han holder en kvartalspresentasjon så stuper kursen. Hvis den ikke går nok ned så passer han på å selge opsjonene sine eller noe annet som sender kursen lengre ned. Alle smiler og er fornøyd og Michelet koser seg med tittelen årets styrekvinne hun fikk for noen år siden. Hadde de brydd seg litt så ville alt vært annerledes.

 

Jeg er i ferd med å endre synet på Photocure og vurderer nå å gå fra hold til å redusere.

Problemet med gårdagens melding er hvordan/hvorfor dette ble gjort. Hestdal har kanskje gjort det riktig, han reinvesterte gevinsten han fikk i aksjer, de to jentene gjorde det ikke. Dette er snakk om småbeløp og det kunne blitt løst med f.eks. en bonus hvis de gikk med på å nulle ut opsjonene. Dette kunne Hestdal ha arrangert tror jeg. Er man et aksje-selskap er det visse uskrevne regler som bør følges i dette spillet og akkurat nå synes jeg ikke PHO spiller på lag med aksjonærene. Det bekymrer meg. Dette virker veldig amatør-messig...

Link to comment
Share on other sites

Dette viser hvordan selskapet Photocure tenker. Egen vinning har førsteprioritet. Pasienter og aksjonærer kommer i andre rekke. De aller fleste selskaper vet hvordan grådighet fungerer og bruker opsjonsprogram som et incentiv til å få de ansatte til å levere resultater. I Photocure så får de ansatte opsjoner uavhengig av resultat og ingen styring på når de kan selge.

 

Jeg er svært skuffet over styret og ledelsen i Photocure som svikter på det aller meste og er i ferd med å ødelegge det fundamentet Hansson har bygget opp. Årsaken til dette er beslutningsvegring, usikkerhet, uskikkethet og navlebeskuelse. Photocure trenger et skikkelig styre som får på plass en skikkelig ledelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fortsatt troa på Photocure og teknologien. Cevira er fortsatt et supert produkt, Visonac like så. Og gode avtaler burde vært mulig å få til.

Jeg begynner derimot å stille meg mer tvilende til at Hestdal er rett mann på toppen. Han hadde vært en utmerket CSO (Chief Scientific Officer), og ønsker han absolutt ikke ut av selskapet. Men det synes mer og mer klart at en ny CEO må på plass. Lurer virkelig på hvordan de andre større aksjonærene ser på situasjonen nå.

Usannsynlig klønete håndtering av opsjonene har sendt kursen ned nær 10%. Og mye kunne vært unngått om Hestdal hadde sagt klart i fra til de 2 damene at de ikke trenger ekstra penger til juleshopping nå, men at differansen mellom opsjonskurs og markedspris skulle vært brukt til aksjekjøp. Det burde han skjønt!

 

Det har jo vært 1 til 1 samtaler med de større aksjonærene i det siste, og lurer virkelig på de tenker nå.

 

Det er forbannet at Hestdal ennå ikke klarer å synliggjøre verdiene. Bare forventingen om avtale burde ha sendt kursen mye høyere enn den er nå.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Fin link, men det hjelper så lite. Jeg vil ha Hestdal helt ut av selskapet. En Hestdal trakkene rundt i gangene når han har vært med fra starten og 8 år som CEO trenger ikke å være bra. Det finnes ikke eiere som tar tak i selskapet og tupper ut det svake styret og Hestdal. Hva har Photocure fått til de siste 8 årene? Det ser ut som Cevira blir et lite nisjeprodukt, Visonac like så og Lumacan har stått i stampe i tre år. Hexvix i Europa er en fiasko og ingenting skjer i USA. For å virkelig vise hva Hestdal har fått til så avslutter jeg med Allumera.

 

Åtte år sier alt, Hestdal MÅ ut.

 

For meg har drømmen om gevinst endret seg til å blir drømmen om å få solgt seg ut. Det er rett og slett nitrist og jeg tror jeg lurer meg selv hvis jeg fortsatt hatt troen.

 

Dette er enklere enn vi tror Snøffelen. Hvis styret og ledelsen hadde vært litt optimistisk på vegne av Cevira og selskapet så ville de handlet aksjer og ikke solgt. Hestdal viser nå at han ikke er til å stole på, noe han egentlig aldri har vært.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...