Jump to content

Den beste traderstrategen - R.Prechter


Recommended Posts

Har du tatt en titt på Robert Prechters Elliott wave teori. Han traff perfekt på finanskrisen og han spår en ny som skal bli enda større enn den forrige. Det kan være en god ting å ta en titt på www.elliottwave.com De spår at den nye krisen allerede har startet. Vel, jeg tror det kommer til å vare noen år og at det er greit å ha en shortposisjon i et lengre tidsperspektiv. Tror det kan bli stort.

 

Jeg bruker også et tradingsystem som er bygget på insidedager. Ta en titt på www.kontraksjonsmetoden.com Det er ikke så vanskelig og den gjør det lett å tjene penger på aksjemarkedet. Det er ikke de store gevinstene, men har tjent på den hver bidige måned til nå. mange bekker små... Lekkert!

 

Ha en fin sommer alle sammen :-)

Link to comment
Share on other sites

Heisann! hyggelig at du skriver smile.png

 

At metoden gjør det enkelt å tjene penger på aksjer tror jeg nok ikke er så enkelt.

Husk at det er 50/50 sjanse for treff eller bom hver gang. ...og rekkefølgen på treff /bom - fordelingen er helt tilfeldig.

Noe som er meget avgjørende her er også "human factors" noe de jobber veldig mye med i flyindustrien. Det er nok derfor de proffe forvalterne i snitt gjør det bedre enn de som forvalter for egen lomme. Det står alltid en å følger med på at forvalteren faktisk følger de reglene som har blitt fastslått.

Mange som handler for egen lomme blir i tvil så fort systemet de benytter seg av gir en rekke med bom/tap...og går bort fra metoden.

 

Litt skeptisk skal man være. wink.png

 

Lykke til videre og god sommer til deg også.

Link to comment
Share on other sites

Heisann! hyggelig at du skriver smile.png

 

At metoden gjør det enkelt å tjene penger på aksjer tror jeg nok ikke er så enkelt.

Husk at det er 50/50 sjanse for treff eller bom hver gang. ...og rekkefølgen på treff /bom - fordelingen er helt tilfeldig.

Noe som er meget avgjørende her er også "human factors" noe de jobber veldig mye med i flyindustrien. Det er nok derfor de proffe forvalterne i snitt gjør det bedre enn de som forvalter for egen lomme. Det står alltid en å følger med på at forvalteren faktisk følger de reglene som har blitt fastslått.

Mange som handler for egen lomme blir i tvil så fort systemet de benytter seg av gir en rekke med bom/tap...og går bort fra metoden.

 

Litt skeptisk skal man være. wink.png

 

Lykke til videre og god sommer til deg også.

Link to comment
Share on other sites

Fint at du svarte, Sharpshoota :-)

 

I og med at du skriver at mange som handler for egen lomme blir i tvil så fort systemet de benytter seg av gir en rekke med bom/tap vil gå bort fra metoden, beviser at du har vært i markedet før. Jeg er helt enig i at det er lett å gi seg etter noen tap.

 

Det jeg vil fram til er at det ikke er 50/50 prosent sjanse for vinn/tap.

 

1) Elliott wave er matematiske mønstre som kvantifiserer menneskelige følelser for å finne ut hvor en flokk mest sannsynlig vil gå. Du går forbi 50/50 prosent vinn /tap med den metoden, men den krever øvelse og tar tid å lære. Det er en egen vitenskap som kalles sosionomi, og de slår markedet gang på gang.

 

2) Kontraksjonsmetoden er i forskjell til Elliott Wave nok ingen egen vitenskap :-). Jeg ser at det kommer fra ett enkelt candlestickmønster som gjentar seg gang på gang og er lett å identifisere. Det bare virker, men du må også godta at du får noen tap her også. Den banker 50/50 ratioen sønder og sammen over tid.

 

Jeg vil gjerne oppfordre lesere av tråden til å gjøre en ting. Gå inn på Elliottwave.com og registrer deg. Det er gratis. Det vil du finne ei bok om candlestickmønstre som er skrevet av Steve Nison. Boka er også fullstendig gratis og er noe av det beste jeg har lest. (Ei tjukk lefse av ei ebok, men han forklarer bra og den er godt illustrert).

 

Sharpshoota, jeg tror vi kan diskutere strategier i lang tid :-).

 

Til Mr. Livermore himself. Var det du som shortet markedet på 30 tallet? Jeg tror du kan gjøre det om igjen fordi med den ustabile situasjonen verden er i nå, kan vel kanskje markedet få seg noen smeller igjen. Hva tror du?

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Sjekk bruken av kontraksjonsmetoden på SP500 de to siste månedene. Å implementere innsidedager/kontraksjonsdager i tradingen er slett ikke dumt :) Det er ikke så vanskelig når markedet er såpass volatilt som nå. Om markedet går opp eller ned... Profitten er der! Det er faktisk ikke så vanskelig. Ha en fortsatt fin sommer. Leste i avisa i dag at at solen er på vei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I følge R.Prechter er i snart i en kraftig bølge 3 ned. Dvs. knall og fall i august/september "time will show". Har lastet opp med flere bearderivater og satser kun nedover med kontraksjonsmetoden. Tror det kan bli en fin høst for oss som er i bearmodus. Bearderivater for langsiktig trading og kontraksjonsmetoden for daytrading. Håper forresten at august blir varmere enn juli! Good luck everybody...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...