Jump to content

min lille swing breakout journal


Recommended Posts

attachicon.giftumblr_static_trainwreck_phrases.jpg

 

...en god illustrasjon på uka som gikk...fullstendig avsporing. :ohmy:

Money management og strategi gikk rett i dass :sad:

 

Her må jeg virkelig ta tak for å komme meg på sporet igjen. Mener jeg var på rett spor rundt nyttår...men skulle absolutt vri på ting for å bli enda bedre. ikke lurt. oppgitt og irritert på meg selv nå.

attachicon.gifSkjermdump fra 2014-03-09 14:34:43.png

...resultatet...

 

Strategien fremover nå er å komme meg tilbake på rette sporet der jeg var. Trade med trenden og bruke den for å få god Risk/Reward. Det har jo fungert før.

 

Hei hyggelig å se andre normenn som handler valuta og bruker price action. Har selv handlet valuta de siste 6 år, og ser på price action trading som den aller beste metoden å trade på. Holder på å åpne en blogg om temaet og vil legge ut endel handler underveis. Leser med interesse om handlene du gjør. Stå på : )

Raymond

Link to comment
Share on other sites

Hei hyggelig å se andre normenn som handler valuta og bruker price action. Har selv handlet valuta de siste 6 år, og ser på price action trading som den aller beste metoden å trade på. Holder på å åpne en blogg om temaet og vil legge ut endel handler underveis. Leser med interesse om handlene du gjør. Stå på : )

Raymond

 

 

Hei Raymond

Trivelig å høre fra deg.

Ikke så mange nordmenn som driver med valuta nei, har inntrykk av at det er flest briter og australiere.

Synes alltid det er spennende å høre fra andre tradere og håper på flere innlegg på forumet fra deg. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei å takk for det. Har sett litt etter andre som har den samme interessen, da det virker som de fleste nordmenn er mest opptatt av aksjer.

Lest gjennom tråden din å ser at du har hatt mange bra trades. Den som tror at valuta trading er en lek, vet ikke hva de snakker om, men det er absolutt mulig å lykkes om man er disiplinert nok. Har gått på mange smeller i min tid som trader å gjør det fortsatt. Har hatt dette mest som en hobby og som ekstra inntekt, men satser på å bli full time trader etter hvert.

Handler utelukkende på engulfing i sammenheng med motstand /support. Jeg går aldrig under 1 hr chart da jeg synes det fort kan bli litt missvisende i forrhold til helhets bilde. Prøver å holde alle handler med trend. Ser du har forandret en del på måten å handle på , å det er ikke noe feil i det, da jeg har gjort det samme. Handler jo om å finne et system som fungerer best for deg. Mye psykologi i dette å jeg gjør fortsatt mange feil som jeg har terpet på mange ganger for å ikke gjør igjen, men det er vel ganske naturlig.

Hadde en brukbar uke som var med 15 handler derav 3 tap og resten i profitt. Håper på en del bra oppsett i uken som kommer.

Du får ha lykke til i uken som kommer. : ) Kan hende jeg slenger på noen kommentarer underveis, så kan vi jo diskutere litt fremgangsmåte osv.

Raymond

Link to comment
Share on other sites

Ja engulfings fungerer bra. :) Lærte den metoden i youtube-videoene fra Walter Peters. Problemet mitt når det gjaldt å trade dem ble at jeg har en jobb der jeg ikke får sitte foran skjermen lenge av gangen , men mener jeg har funnet en metode der jeg kan få det til å funke. Bare 3 tap på 15 handler er jo meget bra.

Psykologien og det mentale er noe av det jeg for tiden synes er mest interessant av alt. Er nok der de fleste feiler.

 

Lykke til denne uka som kommer du også. happy.png

Link to comment
Share on other sites

:-) Hei, Sharpshoota!

 

Lenge siden sist :-) Godt det er folk her. , og at det trades på valuta. Nettopp det jeg er på jakt etter å lære noe omkring, da jeg driver og diversifiserer tradinga mi.

 

Har en konto hvor jeg konsekvent trader VIXfutures, en hvor jeg konsekvent trader Indexser. Er på jakt etter å bygge opp tilsvarende for trading av valutakryss. Er helt i startgropa når det gjelder trading av valuta, men ønsker lære, og det fort :-)

 

Benytter for tiden en kombinasjon av teknisk analyse og egenutviklede algoritmer for trading av VIX og ulike Indexer. Antar jeg kommer til å gjøre det samme i forhold til Valuta....... I forbindelse med trading av Index og VIX, har jeg endt opp med å måtte forholde meg til valutaene Nkr, USDollar og BritiskePund.

Ser kontobeløp svinger i ulike retninger ettersom valutakryssene svinger , noen ganger i takt , og noen ganger i utakt med mine tradingresultater.

Dette har fått meg til å tenke at dette kan analyseres og benyttes som en eller annen form for "edge" i tradingsammenheng, og da gjerne som et positivt tillegg til det jeg allerede trader VIX og Index.

 

Er relativt "blank" på Valutatrading, så........ har du noen tips på hvor en lekmann kan lese seg opp på dette i grove trekk på nettet?

 

I tilfelle du sitter på de gode svarene......På forhånd takk :-)

Link to comment
Share on other sites

:-) Hei, Sharpshoota!

 

Lenge siden sist :-) Godt det er folk her. , og at det trades på valuta. Nettopp det jeg er på jakt etter å lære noe omkring, da jeg driver og diversifiserer tradinga mi.

 

Har en konto hvor jeg konsekvent trader VIXfutures, en hvor jeg konsekvent trader Indexser. Er på jakt etter å bygge opp tilsvarende for trading av valutakryss. Er helt i startgropa når det gjelder trading av valuta, men ønsker lære, og det fort :-)

 

Benytter for tiden en kombinasjon av teknisk analyse og egenutviklede algoritmer for trading av VIX og ulike Indexer. Antar jeg kommer til å gjøre det samme i forhold til Valuta....... I forbindelse med trading av Index og VIX, har jeg endt opp med å måtte forholde meg til valutaene Nkr, USDollar og BritiskePund.

Ser kontobeløp svinger i ulike retninger ettersom valutakryssene svinger , noen ganger i takt , og noen ganger i utakt med mine tradingresultater.

Dette har fått meg til å tenke at dette kan analyseres og benyttes som en eller annen form for "edge" i tradingsammenheng, og da gjerne som et positivt tillegg til det jeg allerede trader VIX og Index.

 

Er relativt "blank" på Valutatrading, så........ har du noen tips på hvor en lekmann kan lese seg opp på dette i grove trekk på nettet?

 

I tilfelle du sitter på de gode svarene......På forhånd takk :-)

Heisann!

Så kult å høre fra den karen igjen smile.png

Angrer egentlig på at jeg ikke startet med valuta før...kastet bort mye verdifull tid og penger på å "gamble" med aksjer.

Finnes jo så mye på nettet om forex at utfordringen ligger i å skille verdifull info ut fra det som ikke er så bra.

 

En helt grunnleggende innføring finner du f.eks. her :

http://www.babypips.com/school/ ...sikkert mye der du har vært borti før.

 

Har lest veldig mye på forumene men det blir altfor mye unyttig der. Ei veldig god bok å annbefale når det gjelder såkalt price-action forex trading er Walter Peters sin "Naked trading", den er lettlest...noe Al Brooks sine bøker desverre ikke er.

 

Men man finner mange bra videoer på youtube også, jeg ser mye på videoene til "The traders guild aka LJ forex group" , Chris Capre , TradingCanuck (Rob Jessup) og Walter Peters.

Veldig mange som holder seg til det mest grunnleggende som support-ressistance + supply-demand eller chandlesticks.

 

Du kan jo gjøre en veldig forsiktig start som meg og skaffe deg en gratis demo-konto. De er gratis og fungerer stort sett som en live-konto. Da kan man teste ut ting mens man lærer. happy.png kobler man den til myfxbook.com kan man hente ut statistikk fra tradinga der....den er også gratis.

Bare å spørre i vei etterhvert så blir det litt liv her på forumet også. smile.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det va en fin trade : )

Takker happy.png

En av mine største utfordringer er å få tia til å strekke til...men det får heller bare være at det blir litt mindre aktivitet av og til.

Forrige uke hadde jeg altfor mange posisjoner i markedet på samme tid, ikke rart resultatet ble dårlig.

Har du noe maks antall på posisjoner åpne i forskjellige valutakryss på samme tid ?

På live-trading begrenser jeg meg til maks 2 trades i forskjellige kryss samtidig. Men har ikke hadd noe maks når jeg demotrader...sikkert mye derfor resultatene svinger såpass mye til tider. blush.pngsmile.png

Link to comment
Share on other sites

Takker :happy:

En av mine største utfordringer er å få tia til å strekke til...men det får heller bare være at det blir litt mindre aktivitet av og til.

Forrige uke hadde jeg altfor mange posisjoner i markedet på samme tid, ikke rart resultatet ble dårlig.

Har du noe maks antall på posisjoner åpne i forskjellige valutakryss på samme tid ?

På live-trading begrenser jeg meg til maks 2 trades i forskjellige kryss samtidig. Men har ikke hadd noe maks når jeg demotrader...sikkert mye derfor resultatene svinger såpass mye til tider. :blush::smile:

Hei

Jeg har maks 5 åpne posisjoner inne samtidig, selv om det er ganske sjeldent. Strekker total risiko på konto til ca 10 %. Litt mye men det går greit. Er ganske nøye på hvilke handler jeg går inn på, å gjør det bare om jeg er ganske sikker på oppsettet i forhold til risk ratioen. Så stop loss er veldig viktig for meg. Prøver alltid å handle med hoved trend, men kan gå inn med små handler på retrace om oppsettet ser veldig bra ut. Har funnet ut at jeg ikke skal satse på 70 80% avkastning på handlene jeg gjør , for da må jeg vanligvis sitte med handelen over flere døgn. Går for alt fra 12 å opp til 30 % avkastning. Da selger jeg meg ut å ser etter nye oppsett. Det er ingen viits å være grådig i dette gamet. Er mye ute å reise i jobben, så det blir ikke så mye tid til valuta handel med meg . Denne uka har det kun blitt to handler siden jeg kom hjem i går. Den første endte på 10,8 % avkastning å var egentlig en grei handel. Nå sitter jeg inne med en sell handel på usd/chf. Legger også ut handlene på bloggen min : sundets.blogg.no

Tror det handler om å være tålmodig. Har holdt på mye med back testing bare for å kvesse måten å handle på. Nå går jeg fort gjennom de vanligste valuta kryssene på 4 hr 1 hr å ser det med gang om det er muligheter. Er det noe som skurrer litt, så venter jeg litt lengre for å være helt sikker. Har tatt meg selv på å bli litt slurvete av å til. Da må jeg ta frem et ark med mine handels regler. Ingen handel før alt er ok. Hehe.. Oki det va litt om hvordan jeg gjør det. Fortsatt god trading å god påske

 

Raymond

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ble ei meget rolig uke... Delvis fordi fxcm gjorde endringer på tradestation web-platformen som gjorde det vanskelig å komme inn der fra chrome....når jeg omsider fant ut at det var det som var problemet og fikk switchet til firefox så var det bare torsdag og fredag igjen.

...så da ble det bare til at jeg prøvde et par små 1-lot trades på live kontoen, men ikke helt i sync med markedet så ut på SL...

Synes platformen er god, men det blir velig fort rotete og uoversiktlig. særlig nå etter de nye endringene. unsure.png

Får heller se hva man får til neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...