Jump to content

Traders Pit - Episode 182 - Mandag


Pirelli

Recommended Posts

Rolig start i JIN, volumet har tørket helt inn de siste 30 minuttene. Selgersiden ser tung ut, men den spises fort opp når den begynner å bevege på seg.

 

Nå ser det ut som om oljeprisen styrker seg allerde i dag, så CNR casen er kanskje ikke for varm ennå? Nesten så jeg er fristet til å kjøpe en sjerv i CNR, men som Vidar sliter jeg med nattesøvnen med slike aksjer i portisen.

 

AKY er ikke omsatt i dag, det blir nok litt fart i aksjen dersom Farstad kontraktene kommer denne uken.

 

Sitter fremdeles short de NOI aksjene jeg kan selge til WSH, sender ikke inn skjemaet før jeg eventuellt har kjøpt aksjene.

Link to comment
Share on other sites

Tomra

Det er tydeligvis ingen som ser grunn til å posisjonere seg heller da.......

Utrolig at det er mulig å få TOM til "gi-bort pris" enda!

Synd man er lessa opp til randen........

Perfekt kjøpsmulighet nå!

 

Hilsen

Northern Lights

 

Ett tips hvis man er fullinvestert kan jo være å bytte noen aksjer til Warrants eller Calls, og på denne måten gire opp litt ekstra. Men husk risikoen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det må komme meldinger om konkrete ordrer før Tyskland løfter Tomra mer med det første. Virker som om Tomra har hentet ut den umiddelbare oppsiden på gode nyheter fra Tyskland. Men jeg vil tro at Tomra vil stige jevnt frem til 16. , for så å ligge sidelengs til det kommer ordrer, kanskje tidlig på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Synes TOM ser grei ut den fortsatt... litt tålmodighet så kommer den til julaften.

 

Appropos julaften, jeg er forbandet på den TIVOLI-reklamen som skal først inn når jeg velger aksjeforumet. På gammel-PC'en stanser det hele opp, må ta en refresh for å få ny reklame frem, og da kommer jeg inn. Håper den taes vekk snarest.

 

Ellers ute av GOD, ble et tap der! Får håpe det kompenseres med EDBASA som ser ut til å passere gjennom motstanden på 47.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se nå om jeg får rett etter å ha bli kalt taper av flere fordi jeg ikke tror på kontrakter før engang i 2005 og ikke over 40kr før i januar:)

 

God start på november konkuransen forøvrig:

 

OTR: 3%

TOM: 2%

GOLAR 4%

:)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se nå om jeg får rett etter å ha bli kalt taper av teknikern med flere fordi jeg ikke tror på kontrakter før engang i 2005 og ikke over 40kr før i januar:)

 

Syns ikke du skal lyve Kris. Jeg har aldri skrevet noe slikt.

 

Innleggene dine er tåpelige nok om du ikke skal lyve også.

Link to comment
Share on other sites

Teknikern.. jeg har fått reprimande og kritikk flere ganger! Særlig det med at inleggene mine er ute å kjøre. Så blir spenennde å se for min del hvem som "får rett"...

 

Men det gjelder ikke bare deg, enig i deg - skal redigere det.

Link to comment
Share on other sites

Omsider ble f{#*ede den nissen ferdig med skituren......!!!!!! Ser ikke vekk fra at flere plages litt med den. Hvem gidder oppgradere ActivX kontroller og mere til på litt eldre system?

 

Skulle legge inn futtene som ser pene ut..

 

Nasdaq:nasdaq_future_large.gif?nocache=11023417

Link to comment
Share on other sites

Ang. GOD.. Hvem gidder å selge for undr 60 øre nå?

Det er 700 000 aksjer til salgs på 0,59. Dersom man har en halv mill til overs kan det friste med 1,6% sikker avkasting på en mnd.. Eller er det noe jeg har misforstått her? Fri lunch?

Link to comment
Share on other sites

Volumet i TOM er ikke akkurat noe å skryte av. Sånn jeg ser det, er dette et svært dårlig tegn fra markedet. Den har falt på relativt stort volum de siste dagene og stiger i dag på råttent volum. Tror likevel det er for sent å selge nå. Jeg skulle nok stått opp tidligere. :oops: Det er lov å håpe markedet ser tilbudet de neste 90 minuttene og således redder oss TOM fanatikere fra den sikre uvisshet :roll:

Link to comment
Share on other sites

kris.. jeg har lest mange innlegg.. og ingen har klat deg taper.. men heller en håpløs pessimisst..

 

har du ikke tro på produktet, IKKE KJØP DET!!!

 

enkelt å greit.. og jeg antar at du sitter i tomra?

 

uansett.. ha litt tro.. og følg med de postene Tekniker`n og pluss201 og flere legger ut.. alt peker i retning av oppgang, oppgang og oppgang..

 

Tekniker`n er tydeligvis en stor aktør i dette spillet.. at t.o.m meglerne ber om hans råd!!!

 

What THE Tekniker`n says.. GOES!! capice ;)

Link to comment
Share on other sites

Pessimist, vil heller si realist.

 

Jeg ser ingen grunn til at kontraktene skal komme før engang i 2005. P-System sier selv at de skal automatisere fra midten av 2005. Hvis de har så dårlig tid, hvorfor ikke bare med en gang?

 

Meglerhusene, inkl First(som faktisk har fått rett ang utviklingen i Tomra i hele år ang Tyskland) tror på salg ett stykke uti 2005. De tror at Tomra får 35 000 automater ut av Tyskland over en periode på 3år! Altså ca 11000 i året som er 1000 i mnd hvis dette er rett.

 

Jeg mener fortsatt også det at stemingen på ett forum som regel ikke reflekterer virkeligheten.

 

Nå skal jeg ikke si noe stygt om Teknikeren. Han er både hyggelig, hjelpsom og svært flink til å hente ut informasjon. Men ta Nera for eks, det ble sagt svært mye positivt om den på HO i sin tid(av mennesker på dette forumet her) Alt virket rosenrødt.. Se hvor vi er nå, ikke såå lenge siden den stod i 11. Da den ble "omhandlet" på HO så stod den i 17.

 

Dette vil ikke skje Tomra, men det at det skrikes ut om Tomra i både 100 og 200 kan være noe høyt? Det er sjeldent at alt klaffer!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...