Jump to content

CNR - et godt år i vente


Guest

Recommended Posts

Det begynner å bli en pisket stemning rundt CNR, sist gang jeg så så mange kommentarer rundt selskapet var tidlig i Januar. Sist melding kom midt i Januar, og da med tanke på at CNR er veldig god til å holde sine aksjonærer oppdatert, kan vi vente antageligvis en melding ved slutten av Januar, og jeg tror nok den blir positiv, ved å legge den sammen med Q4 resultatet og svar fra MK72, kan vi vente en meget god start på året for CNR, og aksjonærene. Det er enda ikke bestemt hva som skal skje med M11, men de vil vel få det klargjort snarest mulig, og jeg tviler på at dette vil være noe vi vil være misfornøyd med. Når det gjelder resten så har CNR planlagt mange prosjekter for -04, og med tanke på at aksjeprisen er rundt 4.00 NOK ved en produksjon av ca. 3.300 fat per dag, og hvis vi bare sammeligner med det enorme resultatet CNR har fulgt mulighet til å rekke innen -04, så tviler jeg sterkt på at dette vil være et dårlig år og jeg vil absolutt ikke se bort ifra mangedobling. Jeg har bemerket meg andre som har sagt at det er tvilsomt mange andre aksjer på OSE som har potentialet likt CNR, og det bare beviser at folk som har satt seg inn i selskapet vil holde den en stund. Det er også positivt den økte kvaliteten på CNR kommentarer på HO, og det tyder på at flere og flere seriøse aksjonærer har sett potentialet. Det har for så vidt ikke vært noen prosjekt CNR ikke har fullført, og med tanke på alle de nye prosjektene (6 nye brønner i bare Ninotsminda, + planer for Kazakhstan og Ukraina i fremtiden) med MK72 og M11 i spissen så ser dette meget lyst ut for CNR.

Link to comment
Share on other sites

Følger opp gjest sitt innlegg med en skrivebordsanalyse av CNR basert på historiske tall og annet som CNR har kommunisert til markedet. Håper gjesten som skrev det første innlegget registrerer seg med nick og fortsetter og delta i diskusjonen her på forumet. Et lite tips, innlegg med litt luft i form av avsnitt er mye lettere å lese :)

 

Om selskapet

Utvinner, produserer og raffinerer olje og gass i Georgia, Ukraina og Dagestan. Arbeider med å posisjonere seg i el-kraftmarkedet i Georgia.

 

Prising

Aksjekurs 4,12 priser selskapet til 435 mill. For de som kjøpte CNR rundt årsskiftet har dette vært et eventyr (se 3 års graf). Selskapet har såvidt jeg kan se aldrig levert positivt resultat så noen P/E går det ikke an å regne ut. Men selskapet klarte positivt EBITDA resultat i Q303 med ca. $314.000,- eller ca. NOK 2 mill. Egenkapitalen er oppgitt til ca. $60 mill. i Q303 rapporten.

pplot.php?paper=CNR&exchange=OSE&from=20000123&to=20040123&period=&ema_percentage=&height=250&width=500&bollinger_period=&bollinger_std=&envelope_period=&envelope_shift=&lrc_period=&lrc_date=&tc_period=&tc_date=&tc_unbroken=&tc_regress=&ama_align=

 

Fremtiden

Selskapet selv venter økt produksjon og dermed lavere kostnad per barrel, noe som vil øke både omsetning og resultatgrad. Til sammenligning produserte CNR mer bare i Q3 enn hele 2002 til sammen. Utover i 2004 er det planlagt oppstart av mange nye brønner. Selskapet deltar også i leiteaktivitet i kjerneområdene. For full oversikt over selskapets planer, les Q3 presentasjonen.

 

Konklusjon

Basert på den informasjonen jeg har lest ser det ut til at CanArgo kan øke sine inntekter betraktelig fremover. Prises noe høyt for øyeblikket hvis man kun ser på Q3 tallene, men hvis selskapets visjon for fremtiden ikke krever emisjoner eller store låneopptak kan det se ut som potensialet i aksjen er veldig stort. Selskapet opererer i regioner som har vært og sikkert kommer til å være politisk ustabile, men slik er det med veldig mange energi relaterte operasjoner for tiden. F.eks. Angola og andre Afrikanske land. Dette er en aksje som er verdt å se to ganger på.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

For de som legger vekt på TA, vedlegges den siste jeg har:

Har steget 1548% siden bunnen 10. mars 2003 på 0.25. CanArgo Energy Corp. ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. Aksjen har støtte ved ca 2.50 kr. Gjennomsnittlig forskjell mellom laveste og høyeste kurs i løpet av en måned er 60%. Risikoen er derfor høy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noe å tenke på når det lages useriøse tulleinnlegg

på enkelte forum.(HO)

 

 

 

Oslo Børs:

Sender CanArgo-sak til Kredittilsynet

 

Pressetalsmann Tor Arne Olsen ved Oslo Børs bekrefter at saken vil bli oversendt til Kredittilsynet.

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 04.02.2004 11:49

 

Pressetalsmann Tor Arne Olsen ved Oslo Børs bekrefter overfor iMarkedet at den angivelige meldingen var bakgrunn for børspausen.

 

- Vi vet fra før at det er mye tull og tøys på chat-sider. Mer og mer, faktisk. Vi misliker det sterkt, sier Olsen.

 

- Vil dere gjøre noe i forhold til denne saken?

 

- Vi bekrefter nå at saken vil bli oversendt til Kredittilsynet, sier Olsen til nettstedet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...