Jump to content

Finns det noen billige aksjer på OSE nå?


Recommended Posts

Hvis dere tror som meg at korreksjonen er kortvarig bør det vel finnes noen gode kjøpsmuligheter nå.

 

Mine favoritter:

 

AKVR - under 134,-

STB - Skal kjøpe denne, men håper kursen faller under 45,- Nå er den 46,30-

INM - under 2,20-

 

Noen flere?

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Pirelli der, nedgangen blir ikke langvarig, men vi må vel kanskje vente til midten av neste uke før det snur igjen.

 

Gode kjøpsmuligheter.... :?

FRO: Ser ut til å fortsette ned i USA,åpner den på mellom 190,- og 195,- imorgen anser jeg det som et meget godt kjøp, mellom 195,- 200,- er heller ikke så galt.

INM og AKVR der er jeg enig med Pirelli.

BEL: Hvis den fortsetter ned til rundt en 10,-til 12,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det finnes billig aksjer for de langsiktige, jeg har følgt med et par aksjer og alt tilsier at disse vil gjør det bra på langt sikt.

Disse er

Q-FREE (QFR): Bedriften har fått en del spennenede kontrakter i 2003, og den har kvalifisert seg til å send bud på ETC system (Elektronisk Toll System). QFR vik konkurere med 2 andre bedrifter om denne kontrakten.

Du kan lese mer her: http://www.q-free.com/

Jeg vurderer sterkt å kjøpe aksjer her, så all kommentarer både positive eller negative er velkommen.

 

GoodTech (GOD): , På langt sikt denne er bedrifte å satse på tror jeg. utvikling i bedriften har vært veldig positiv og det er ingenting som tilsier at trenden skal ikke fortsette. Q4 resultatet kommer den 12.02.2004 og vi få bekreftet/avkreftet påstanden min.

Jeg ser at SAILORBOY er inne i GOD med lav inngang, kanskje han har noe å dele med oss. Jeg er inne i GOD og håper på GOD avkastning...

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

Ja Carlos, GOD er på bedringens vei, fra være bortimot konkurs for en stund siden, har nye ledelsen med Live i spissen fått kvitta seg med en del "daukjøtt".

Teknologien deres, skal i følge de som påstår å ha greie på sånt, være blant det ypperste på markedet.

Det som kan være litt negativt, er kundegruppen her til lands, stort sett består av det offentilge.

Jeg sitter long her, og regner med å høste en pen gevinst iløpet av 1 - 2 år.

Som en liten kuriositet, kan jeg jo nevne at kursen

08.04.1998 var 378,79 vet ikke om det korrigert for 10:1 spleis(15.10.2002) og div. emisjoner i denne kursen.

 

Kalenderen til GOD ser slik ut i år (sakset fra OSE).

 

12.02.2004

Resultat 4 kvartal

 

29.04.2004

Resultat 1 kvartal

 

24.08.2004

Resultat 2 kvartal

 

26.10.2004

Resultat 3 kvartal

 

 

 

 

:D Happy trading folks. :D

Link to comment
Share on other sites

Godt spørsmål :)

 

Jeg hadde faktisk ikke ventet ett så brutalt fall på STB, fristende å se hvor langt ned den skal før jeg tar inntreden igjen. Fundamentalt sett er STB helt greit priset, og jeg forventer at ett eventuellt oppkjøp prises inn i løpet av første halvår.

 

Jeg er ganske tungt vektet i AKVR, og det har jeg tenkt å forbli. Derfor tror jeg venter med STB foreløpig. Aksjen finner jo ikke støttenivåer for 38,-

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Tar du utfordningen....

 

å lage en enkel analyse av Q-Free (QFR). Det skal liksom ligge enormt muigheter utfra det jeg kan ser, men vil gjerne høre hva andre i forumet har å si. Tenk at man oppdager slike aksjer før andre....og kom inn tidlig med billig inngang.....

 

Jeg har sakset litt fra min tidligere innlegg:

 

Q-FREE (QFR): Bedriften har fått en del spennenede kontrakter i 2003, og den har kvalifisert seg til å send bud på ETC system (Elektronisk Toll System). QFR vik konkurere med 2 andre bedrifter om denne kontrakten.

Du kan lese mer her: http://www.q-free.com/

Her er TA fra investtech: http://no.biz.yahoo.com/040121/60/19nva.html

Jeg vurderer sterkt å kjøpe aksjer her, så all kommentarer både positive eller negative er velkommen.

 

Er det uintressant så du kan gjerne sier ifra uten å bruke allverdenstid på argumentene dine. Ærlig svar trenger ikke mange argumenter.

R/Carlos.

Link to comment
Share on other sites

Heisan...

 

Jeg snuste litt på denne sist sommer og ser jo nå at det hadde vært lønnsomt med noen poster der.

 

Selv vet jeg lite og ingenting om selskapet mer enn de linkene du har lagt frem. - Og jeg vil bare støtte opp om spørsmålet ditt. Har noen informasjon å bidra med her?

 

Til det siste; alle aksjer er interessante, og det er viktig at vi får både gode og dårlige muligheter vurdert. Det er dette som er forumets hensikt. Så for all del, kom frem med info her alle som har noe.

Link to comment
Share on other sites

Bra Pirelli, jeg tenkte meg at en av "Core personell" i forumet vil brette opp armene og ta utfordringen. :D

 

Jeg tror at hvis vi er flere som diskutere "for og imot" da blir det lettere for den enkelte å ta beslutning. Selvfølgelig det er risk at man blir påvirket av andres argumenter men slik ha det alltid vært.......

 

Takk Pirelli og gleder meg til å se resultatet. 8)

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en definert portefølje på ca. 500k, men vurderer å utvide med ca. 200k til, får utbytte fra AS'et mitt i feb/mars. Har virkelig lyst til å vekte meg tyngere opp i AKVR...

 

Ikke noen hemmlighet dette, bare spør så kan jeg fortelle deg hva samboern min heter også :lol:

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Pirelli

 

Den hamstringen av AKVR høres fornuftig ut.

 

Jeg ser frem til det og føler det betryggende i med at vi forhåpentligvis nå er sikret en solid oppfølging av dine analyser omkring Aker Kværner videre.

 

Gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...