Jump to content

OCR - full fart oppover


Bamse

Recommended Posts

Nedgangen til OCR er flatet ut. Nå er siste sjanse til å henge seg på før stigningen. Fra tirsdag går det bare en vei - oppover. Med basis i omsetnings- og verdikurver vil stigningen bli rask og brutal. Forventer kurs over kr. 25 før helga. Her er det raske gevinster å hente for den som rekker det..... :D [/b]

Link to comment
Share on other sites

Hei Bamse (kul nick!!),

Takk for innlegget. Det høres veldig lovende ut slik som du beskriver det. Jeg vil gjerne vite mer om aksjen.

Jeg har sett litt på http://www.ocean-rig.com/ og fått litt informasjon om bedriften men det er ikke nok. Det virker på meg som om du har en del opplysninger som kanskje du kan tenke deg å dele med oss i forum. Du sier:

Med basis i omsetnings- og verdikurver vil stigningen bli rask og brutal
.

Kan du utdype dette litt mer v.h.a. noen fakta tall og evt. kurver som du referere til slik at jeg (og sikkert mange andre) kan se nærmere på. Jeg spørre fordi jeg leste en del diskusjoner på HO hvor det var delte meninger om trenden til aksjen.

Du sier også:

Forventer kurs over kr. 25 før helga. Her er det raske gevinster å hente for den som rekker det.....

Dette er helt fantastisk.... jeg sier ikke nei takk til en økning fra 17,50 til 25 kr. ila 4 dager. Men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kaster meg inn.

Har du noen tanker om fremtidig utsikter som du kan dele med oss? jeg tenker på 1-2 år langsiktig prespektiv.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Vi har en OCR topic fra før som inneholder en del informasjon... Link

 

Ta en titt før dere skaper nye topic'er, så prøver vi å holde litt orden her.

 

Vi fortsetter OCR diskusjonen i denne topic'en nå, den gamle er ivaretatt med linken...

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder OCR har de 4,3 mrd. i gjeld pr. Q303, og riggene er bokført med rundt 7,7 mrd. Såvidt jeg kan se har selskapet kontanter i størrelse rundt 500 mill. ved utgangen av Q303.

 

Driftresultatet for Q3 endte på ca. 25 mill. Annualisert gir det ca. 100 mill. Med en børspris på 1,1 mrd. ser det helt greit ut, hvis man ikke tenker på gjeldssituasjonen da...

 

Oppsiden er nok evt. drivverdige gassforekomster i Canada, eller knallgod langsiktig kontrakt for Eirik R.

 

Nå skal det sies at OCR er en av de aksjene som er mest hausset og ryktedrevet. På HO går det kontinuerlig rykter om aksjen, og ryktene har en direkte innvirkning på kursutviklingen.

 

Selv ville jeg ikke tatt i aksjen med naboens møkkagreip, mest på grunn av rykteflommen.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Litt krydder i grøten:

CA:ECA Encana Corp (TSX) 2/2/2004 2:56 PM

Last:

53.29 Change: +1.71 Open:51.70 High:53.70 Low:

51.29 Volume:1,996,216

Percent Change:

+3.32% Yield: 0.75% P/E Ratio: 9.91 52 Week Range:

44.60 to 56.00

 

Her er dagens utvikling på Encana, Canada, kl. 21.00 norsk tid. Kraftig stigning på et stort selskap. Er det bare psykologi, eller ligger det mere bak. Enhver får tenke selv. Denne stigningen vil reflekteres i kursen på OCR fra første minutt i morgen. Ikke usannsynlig med 2 kroner opp før klokken 10.30.

Link to comment
Share on other sites

Shell Canada Ltd. (CA:SHC) lost C$1.97, or 3.23 percent, to C$59.01, while EnCana Corp. (CA:ECA) slid C$1.62, or 3.05 percent, to C$51.58.

 

Encana trekker en ellers svak Toronto-børs oppover. Det vil påvirke OCR på tirsdag. Over 3 % stigning på Encana er kraftig kost på en ellers svak børs.

Link to comment
Share on other sites

Har tittet litt på OCR, og lagt merke til at de har klart å snu en negativ utvikling, samtidig som de i Q3 har kjørt for halv maskin. En av riggene var nemlig ikke i drift i mesteparten av kvartalet. Nå har begge riggene oppdrag til langt utpå året, og med den effektiviseringen vi ser i OCR, kan de komme til å vokse pent utover året.

Link to comment
Share on other sites

Nå har Bjørn på HO satt sitt nick på spill ved å spre ett rykte om at OCR har fått riggen Leiv Eiriksson inn i ett joint venture med BP/Exxon. Dette skal medføre en 2 års kontrakt for riggen i Angola, men opsjon om 2 års forlengelse. Dagraten er nevt til 230.000 dollar dagen.

 

Skal ikke si at dette er falske rykter, men det var ett nick tidligere som het Morten som skrev omtrent på samme måten som Bjørn. Han skrev også om kontrakt for en av riggene til OCR og kursen steg faktisk på disse ryktene... Dette begynner å bli 8-10 måneder siden. Etter at riggen ikke fikk den annonserte kontrakten forsvant Morten fra HO, etter ett par måneder dukket Bjørn opp. Nå skal ikke jeg påstå at Morten og Bjørn er en og samme, men skal innrømme at jeg faktisk tror det.

 

Det er egentlig intressant å se hvor langt Hegnar Online kan gå i å la aktører poste rykter på denne måten, og jeg spør meg selv om hvorfor Bjørn (som jobber i Sinvest) driver å sprer innside informasjon til markedet på denne måten? Svaret er selvsagt at han ikke er insider i det hele tatt? Men en driftig spekulant som vet å bruke mulighetene som byr seg.

 

Hvis dette joint venture samarbeidet blir annonsert om noen dager skal jeg gladelig innrømme at jeg tok feil. Hvis den ikke kommer blir Bjørn borte fra HO, om ett par måneder dukker nok Lars da opp på HO.

 

Link til innlegget på HO

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Stigningen ble ikke som annonsert på tirsdag, men kommer tydeligvis som jevnt sig hver dag. Hvilken dag som helst vil større investorer kaste seg inn, og trigge kursen raskt oppover. Med lav salgsinteresse stiger kursen hurtig.

 

Dagen i dag er ekstra spennende med henblikk på informasjonen som kommer fra Encana i ettermiddag.

 

Kan medføre større kjøpsvolum og færre selgere....

Link to comment
Share on other sites

Hurrrrrraaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

De vil ikke annonsere noe enda, men har store forventninger til området. Det ble uttalt av Encanas foredragshoder Randy Eresman i spørrerunden etter foredraget. Vi kunne høre det brede gliset hans da han sa dette.Kommentaren kom i det nest siste spørsmålet fra journalistene.

 

Nå er det bare å lene seg tilbake og nyte synet av kursstigninger framover. Når annonseringen kommer, går vi som en rakett!!!

Link to comment
Share on other sites

OCR trades på stadig høyere nivå.

 

Antar at vi avslutter over 20 kroner i dag.

 

Fram mot resultatframleggelse vil aksjen trades mer heftig, og kursen stige deretter.

 

Til dere som tenker å dagtrade aksjen, -ikke forvent å komme inn på lavere nivå igjen. Den tid ble nok avsluttet i dag. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært med OCR siden 10,90 og gikk ut behagelig etter først hauserunde omkring Weymouth. Nå var det i går en ny runde som sendte den over 19.

 

Ikke dårlig og tatt i betraktning omsatt volum på disse nivå skulle vel kursen være noenlunde sterk.

 

Men det er vel også trolig at et eventuellt gassfunn er mer eller mindre innbakt i kursen så skulle nedsiden være kraftig om det ikke skulle vise seg noen drivverdig forekomst. Da vil også faktoren omkring refinansiering dukke opp og usikkerhetsmomentene og kostnadene vil nok senke kursen.

 

Det ble nettopp konventert et lån som utvannet aksjen, dog til avtalt kurs 35 fra i høst, og den gang da var dette triggeren for å heve aksjekursen noe.

 

Jeg vil mene at det ligger stor usikkerhet fortsatt omkring både dagens oppdrag for ER og de fremtidige. Er det ikke slik at bare en brønn til i dypvannsområdet skal settes i gang i år? Og den kontrakten har foreløpig Maraton?

 

Blir det slik at ER seiler mot Cuba om fire fem uker så ser det tynnt ut videre for OCR.

 

LE vil nok hale i land en kontrakt i Angola, og det er jo positivt.

Link to comment
Share on other sites

OCR ser ut til å bli en spekulasjonsaksje i uka som kommer. Kursen er i ferd med å bygge seg opp. Ikke usannsynlig med et psykologisk trigget rally på torsdagen. Antar at vi er et stykke opp på 20-tallet innen da. Trykket øker for hver krone aksjen stiger.

 

Som tidligere sagt tror jeg dagtrading blir vanskelig også neste uke. Det vil i hovedsak gå oppover.

 

Jiiiihaaaaa.........dette er spenning på topplan. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg at det er spenning på topplan.

 

Likevel vil jeg bare antyde at det er lov å ta gevinst også, i alle fall slik at innsatsen berges, og resten forblir spenning.

 

Fallhøyden blir større for hver dag aksjen stiger på forventninger.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg også solgt alle mine OCR og kjøpt meg opp i SIN. Jeg er sikker på at jeg har gjort det rette, selv om det er spennende hvor mange som "må" selge seg ut det første dagene etter innbetaling. Har fulgt med strengene av Bjørn på HO.Viss ikke han blir informert fra innsiden, eller jobber der selv så må han være synsk. Når det gjelder funn av olje/gass så må det bli ren netto som jeg ser det. Jeg har også hatt mine "følere" ute når det gjelder det to nye riggene til SIN,

og jeg kan ikke forstå annet enn at dette må bli en suksess. Har registrert masse negativt om B.Skeie på det forskjellige strengene og har bare en ting å si om det, dere kjenner ikke B.Skeie. Og husk denne gangen VIL Bjarne lykkes, han er nesten 100% sikker denne gang og det vil jeg være med på.

 

Gekko :)

Link to comment
Share on other sites

Hva det har med OCR å gjøre er usakt. - Men området som artikkelen referer til er godt kjent som et solid felt med store naturgassforekomster.

 

Uten å være helt sikker tror jeg havområdet kalles Deep Pauke. Hvorfor er ikke godt å si når gjennomsnittsdybden ligger rundt 45 - 50 meter.

 

Artikkelen viser til en boring på 55 meters dyp. Noe litt vel grundt for gode Erik Raude. Vet ikke hva minstedybden den kan operere i, men 55m høres ikke riktig ut. Tror heller det er flere 100 meter.

 

Jeg har vanskeig for å tro at OCR overhode har vært innvolver eller tenkt på noe her. - Skulle forresten likt å se skipperen som ville seile den inn mot så grunnt farvann.

 

Teknisk info Erik Raude er på: http://www.ocean-rig.no/ mange fine bilder også.

 

Dimensjoner:

 

Overall length: 85.50 m (278 ft)

Overall breadth: 78.56 m (257 ft)

Length of main deck: 66.56 m (218 ft)

Breadth of deck: 38.25 m (125.5 ft)

Height to main deck: 45.0 m (148 ft)

Height to upper deck: 105 m (344.5 ft)

Pontoon length: 16 m (52.5 ft)

Pontoon breadth: 12.25 m (40 ft)

Pontoon height : 119.38 m (391 ft)

Link to comment
Share on other sites

Ja så kom endelig en anbefaling av SIN, det har jeg ventet på lenge. Se klippet under:

 

 

Aksjemegler Arne Wessel-Berg i Norse Securities er en av ekspertene som stiller opp i ØR for å gi leserne investeringsråd. Denne gang trekker han frem fem aksjer han har tro på i tiden som kommer.

 

 

Favorittene:

 

* Sinvest

* PSI Group

* Software Innovation

* Green Reefers

* P4

 

I tillegg så ser det ut til at funnet i Weymouth bir bekreftet, i skrivende stund stiger En Cana betydelig.

Vi går spennende dager i møte vi som er OCR/SIN aksjonærer. Jeg er tungt lastet i SIN, og skal være med på emisjonen også.

Så dette må vel bli bra?

Link to comment
Share on other sites

Gekko..

 

Vi har en egen tråd for SIN her en plass. Så kanskje admin legger innlegget dit. Forøvrig er porteføljen du nevner behørig kommentert under Markedskommentarer.

 

SIN må vi følge opp.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det er vel enda en stund til eventuellt funn vil bli bkreftet. At Encana stiger er en ting, men jeg skulle tro at Weymouth feltet neppe har noe utslag på kurs og verdi for selskapet som sådant.

 

Forøvrig denne fra dagens iM:

 

http://www.imarkedet.no/index.php?file=sho..._object_forside

 

Ikke godt å si hva som bygger seg opp.

Link to comment
Share on other sites

--------------------------------------------------------------------------------

 

Saturday, February 14, 2004 Back The Halifax Herald Limited

 

--------------------------------------------------------------------------------

Foreign-crewed rig gets OK to drill

Agency says Marathon can import vessel from U.S. to work offshore

By Judy Myrden / Business Reporter

 

A big win came Friday for a Houston-based oil and gas company operating off Nova Scotia.

 

Marathon Oil will not have to use an oil rig crewed with Canadians.

 

A federal tribunal, the Canadian Transport Agency, ruled Marathon can import a foreign-crewed rig from the U.S. to drill this spring at a natural gas exploratory well about 350 kilometres southeast of Halifax.

 

The Norwegian owners of the world's largest oil rig, crewed mainly with Canadians, objected to the agency and tried to get the work by getting its vessel reflagged Canadian.

 

Late Friday afternoon, the agency released a brief decision ruling in Marathon's favour and said it will issue detailed reasons for its determination soon.

 

"In the present case, the agency concludes that there is no Canadian ship or non-duty-paid ship suitable and available to provide the service or perform the activity described in the application," a three-member panel ruled.

 

Doug Hollett, Marathon Oil Canada vice-president, said the verdict is a good decision for the company and Nova Scotia.

 

"We are glad to be able to move forward," said Mr. Hollett, who works in the Halifax office. "It's important for us and important for Nova Scotia because it is the only deepwater well to be drilled offshore Nova Scotia this year."

 

Mr. Hollett said this decision gives the company the green light to drill the Crimson well, located near a gas discovery made by Marathon a few years ago.

 

Ocean Rig's chairman, Geir Aune, reached in Stavangar, Norway, would not discuss the decision or say whether the company plans to appeal.

 

"I cannot comment on the matter," he said Friday.

 

Ocean Rig argued it should be given preference because its crew is Canadian and it was retrofitted in Halifax for about $250 million. In its bid to win the lucrative drilling contract, Ocean Rig was seeking Ottawa's approval to have the Eirik Raude, a Bahamian-registered vessel, reflagged Canadian.

 

That process is still ongoing, and Mr. Aune would not comment on whether it will continue its application.

 

Marathon claimed using the Raude would cost an extra $10 million and that the rig is technically unsuitable.

 

A group representing more than 500 companies operating in the offshore was pleased a decision had been reached. "The potential of a delay or cancellation of drilling the well was of great concern to the industry," said Paul McEachern, managing director of the Offshore/Onshore Technologies Association of Nova Scotia. He said the association was not taking sides but wanted clarity on the issue.

 

"If the decision dragged on, it would keep jobs in Ottawa but kill some in Halifax," he said.

 

Mr. McEachern said several local suppliers had won tentative contracts with Marathon for supplying helicopters and supply boats. OTANS had intervened in the dispute, urging Ottawa to make a speedy decision.

 

The matter started after Ocean Rig learned on Dec. 2 that Marathon's broker had received permission from the agency to bring in the Deepwater Pathfinder, owned by Transocean of Houston.

 

On Dec. 12, Ocean Rig ASA filed an objection, saying it would have the drilling rig Eirik Raude Canadian-flagged and available in mid-May.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Back

--------------------------------------------------------------------------------

 

Copyright © 2004 The Halifax Herald Limited

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...