Jump to content

CNR - CanArgo Energy Corporation


Vibbe

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Blir interessant å trade CNR diag. Inn som første kjøper og ut etter 3 minutter tror jeg er en bra strategi, også inn igjen når den evt dupper ned på 8 kroner igjen.

 

Synes det er litt rart at den går SÅ mye om dagen, men moro å tjene selvfølgelig

 

Ha en fin dag!

Link to comment
Share on other sites

Kunne ønske meg innspill om sannsynligheten for at CanArgo faktisk blir notert på AMEX.

 

Det ble altå sendt en søknad 11.februar.

 

Har jeg forstått det riktig, må selskapet oppfylle visse krav. Jeg regner med at ledelsen er sikre på at alle disse kravene er oppfyllt.

 

Men kan søknaden bli avslått? Og i så fall, av hvilken grunn? Innspill....

Link to comment
Share on other sites

Ser det er en del spekulasjon rundt oppgangen i USA på HO. "Kursmanipulasjon", skriker kritikerne (eller de som ikke får med seg oppgangen).

 

Er det kun meg som finner dette meget lite sannsynlig. Hvis man ser på omsetningen av GUSH så er jo denne så høy at én (eller én gruppe) ikke kan stå bak. Noen andre som har noen tanker rundt dette?

Link to comment
Share on other sites

Du har nok rett der ja... usannsynlig at noen vil risikere grovt regnet rundt NOK 26 000 000 for å manipulere kursen... er det noe som ikke funker i dette gamet her så er det 'bløffing'. (Det er vel ikke bare jeg som sitter å koser meg med 'Aksjekjøp og Daytrading' regner jeg med :P )

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg hadde stor tro da kjøpte dem for første gang på 3.30. Etter det har det vært litt inn og ut. Må innrømme at jeg er litt bekymret for den raske stigningstakten. Men oppgangen er heldigvis på solid volum.

 

Vi bruker trailing-stop på denne... det er helt klart. Men i en litt lenger tidshorisont er dette en klar vinner i mine øyne... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Vibbe. CNR kommer til å stige yttligere. Oppgangene skjer på stort volum, nedgangene på små. Ikke noe å være nervøse for enda i alle fall.

 

Har et personlig kursmål på 10 kroner innen 20.mars, kan jo se ut som at det går vegen. En oppgang i USA i morgen skal vi ikke se bort i fra...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk dette :lol:

 

Det kanadiske olje og gass selskapet 'Trans Globe Energy' (TGA) ble notert på AMEX sent i fjor. Likhetene med CNR er slående! Både i kursutvikling (i forkant av notering) og innhold. TGA er i likhet med CNR et lite selskap.

 

Ta en titt på http://www.trans-globe.com/ og

 

Verdt å ta en titt på videoen fra TGA's første dag på AMEX. Synes spesiellt det sjefen sier om forventet dagsproduksjon i 2004 er spennende "...our primary goal for 2004 is to exit the year at 5000 barrels pr. day, which is another giant leap for us..." :D

 

Her er TGAs 1yr. chart: http://bigcharts.marketwatch.com/quickchar...ymb=tga&x=0&y=0

Link to comment
Share on other sites

GUSH stiger i USA i kveld. 1,11 nå. :D

 

Liker ikke å si det, men: Hva var det jeg sa? 8)

 

Neida, skal ikke være så arrogant. Blir spennende å se hva GUSH slutter på, og hva CNR begynner på på mandag her hjemme.

 

Takk for informasjonen angående TGA Vibbe...

Link to comment
Share on other sites

voldsomt så den svinger for tiden ja, har all kapital inne i SUO, men tar dagposisjoner på intradag limit (NordNet), men ikke dagen for å gå overtrekk ved å holde til mandag, så håpte den skulle ligge stille til mandag :cry:

Men kan jo fortsatt skje mye før stengning i USA da (men svinger kanskje heller enda mer opp i så fall)

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Endte på 1,13$ i dag, høy omsetning.Dette tilsvarer 7,92 NOK (dollarkurs 7,01). Har lest flere steder at "historien" viser at CNR åpner ca. 50øre under sluttkursen i USA kvelden før. Må vel si meg uenig her. Tipper den åpner et sted rundt 8,00 på mandag (mest sannsynlig under, men ikke så lavt som 7,42 som "historien" tilsier).

 

Uansett er dette gode nyheter for oss aksjonærer. Gleder meg virkelig til mandag.

Link to comment
Share on other sites

vel, du traff jo ganske bra med åpninga i dag, men selv da den duppa under 7,30 turde ikke jeg å kjøpe i dag, men det skulle en jo gjort når en kunne solgt til 7,47 i sluttauksjonen, og ikke behøvd å holde dem over natta.... Dessuten holder den bra i USA ennå, ligger på $1,08 => NOK 7,53

 

Vel, nok en god trade ut vinduet med andre ord :(

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Vel... da pumpa insiderne ut 2 - 3 millioner aksjer i går slik jeg fryktet. Glad jeg solgte meg ut, selv på usle 7.32.

 

Har sett litt på ragingbull under GUSH, og det ser ut til at nyheten blir tatt særdeles dårlig (hvilket er naturlig). Der snakker enkelte i ordelag som "kapteinen som forlater den synkende skuta først"...

 

Tror det vil grense opp mot ekstremsport å sitt i CNR over natta. Vi vet hva slags kursbevegelser amerikanerne er i stand til å sette i gang, og en slik melding som dette tror jeg amerikanerne tar enda dårligere enn naive nordmenn...

 

Vel... jeg for min del kommer til å avvente.

 

(Dette er slett ikke no baisse-innlegg... tvert imot, jeg ønsker alle som fortsatt har CNR aksjer lykke til !) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Limer inn en sak fra et annet forum idag:(Nick:Fraiser)

 

 

Da jeg leste meldingen i morges, skrev jeg en mail til J. Hammond, hvor jeg forsåvidt ikke la sjul på min skuffelse. Her er iallefall svaret jeg fikk fra Hammond;

 

Mr. xxx

 

It is never a good time for Insiders to sell stock but what we would say in

their favour is;

 

- They have been working here a long time and it is deserving that they

should realise some gains. The stock has gone up 25 times in the last 12

months.

- Due to listing on OSE and SEC there are only small windows to exercise

each year so they have to take these opportunities

- The CEO still has 2/3rds of his options left and the majority of Directors

still have half.

- The CEO has not sold any of his personal shareholding outside of options

- the holding on to the majority of the total options owned by the Directors

and Officers shows confidence and belief in the business model going forward

 

Best regards,

 

Julian Hammond

CanArgo Energy Corporation

Link to comment
Share on other sites

Tok meg friheten til å endre navnet på strengen. Etter gårsdagens hendelser synes jeg det blir litt bråkjekt å påstå at 'sky is the limit' for denne aksjen...

 

Men bevares!... den har sikkert mye å gå på fortsatt, ikke minst mtp. AMEX notering... :?

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra HO:

"Innlegg av: Nedøy (09.03.04 20:21), lest 267 ganger

Endret 09.03.04 20:36

 

CNR - Fallet i USA har ikke innvirkning på morgendagens kurs på OSE.

 

GUSH faller nå i kveld. Ligger mellom 0,85 og 0,90$ i skrivende stund. (Følg kursutviklingen her: http://realtime.bigcharts.com/chart.asp?ty...1day&symb=gush)

 

På grunn av at USA fikk meldingen om innsidesalget nå i kveld faller kursen, innsidesalget "prises inn i aksjen". Her hjemme har dette allerede skjedd (fallet i dag). Derfor skal fallet i USA ikke ha innvirkning på kursutviklingen på OSE i morgen."

 

Dette er jo egentlig sant, men det er litt naivt å tro at alle forstår det, og sitter på aksjene sine i morgen...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja. Da blir det AMEX til uka :D Gratulerer til alle som sitter med denne fortsatt :oops: .

 

Jeg tror CNR kommer til å få mye hjelp i det at den er såpass 'lik' eventyret TransGlobe Energy. Allikevel er jeg usikker på om jeg kommer til å satse på denne nå. Det virker som at aksjonærene er veldig usikre og utålmodige for tiden. Mest sannsynlig fungerer vel CNR som trader-aksje om dagen. Selv kommer jeg til å se an utviklingen fram til neste onsdag, og kanskje kjøpe noen poster... men jeg tar nok aldri sjansen på å laste max i denne igjen... :?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...