Jump to content

626 Mandag 11. September 2006


Hoff@

Recommended Posts

Ukens tall/begivenheter

Mandag

Kl. 1000 - Inflasjon (KPI) Norge

Kl. 1030 - PPI Storbritt

Kl. 1400 og senere: Flere taler i fra repr i FED USA

Tirsdag:

Kl. 0930 - Inflasjon m.m Sverige

Kl. 1030 - Inflajson m.m Storbritt.

Kl. 1100 - Riksbanksjef taler - Sverige

Kl. 1430 - Handelsbalanse - USA

Onsdag:

Ingen spesielle tall/begivenheter

Torsdag:

Kl. 0930 - Ledighet- Sverige

Kl. 1430 - Detaljsalg - USA

Fredag:

Kl. 1100 - Kjerneinflasjon - Euroland

Kl. 1430 - FPI - USA

kl. 1515 - Industriprod USA

Kl. 1545 - Uni of Michigan

Link to comment
Share on other sites

Valgte å gå ut av tomra på 41.6 på fredag, ser fornuftig ut foreløpig. Antar at dette er en dårlig pris, men synes den virker noe svak på kort sikt. Håper på å få tjent noen smålapper. Hvis ikke så finnes det andre fortjenestemuligheter på ose også... En fin dag å sitte i cash iallefall (jada thomas, enda bedre å sitte short)

 

aewyn: har du 11000 kr i aksjeporteføljen din? I så fall vil jeg påstå det er i minste laget for kortsiktig trading. Har selv rundt 30k, men synes også det er altfor lite til noe annet enn mellomlang tidshorisont ( >et par uker ). Kurtasjen blir prosentvis for høy.

Link to comment
Share on other sites

 

aewyn: har du 11000 kr i aksjeporteføljen din? I så fall vil jeg påstå det er i minste laget for kortsiktig trading. Har selv rundt 30k, men synes også det er altfor lite til noe annet enn mellomlang tidshorisont ( >et par uker ). Kurtasjen blir prosentvis for høy.

 

hehe, det er det jeg driver å finner ut "the hard way" nå.

 

i tilegg så har disse 11000 nå blitt ca 10200 :(

Link to comment
Share on other sites

En kamerat av meg startet med 10 000. Brukte først mitt tips på kjøp av Gresvig 12 kroner. Solgte denne på 25 og kjøpte Kværner (mitt tips), 2,52 kroner (før alt det som skjedde i 2004). Han endte opp på 80 000 kroner. Solgt alt nå, og investert alle pengene i Arkitekt tegninger til huset sitt.

....men det var den gang da....aewn.

 

Det blir ikke mange pengene med så lite investert, så jeg ville nok heller hatt pengene på bok, og heller skygge trade litt. Høres ganske kjedelig ut, men ingenting er mer kjedelig enn å se 10 000 kroner forsvinne.

 

Enig med deg Vidar, prøver på litt PAN i overkant av 5,60 (har en kjøpsordre under dette også, hvis støtten forsvinner i et vips).

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer, er dette bare en liten korrigering, eller kan det være starten på noe større. Dette er første gang jeg ikke sitter tunglastet slik at jeg har mulighet til å kjøpe på dipp.

 

Men tør jeg. Nei

 

Mine aksjer Tom og Ork faller lite.

 

 

Til AEWN..

 

Går utifra at du betaler 9 kr i kurtasje. Da kan en lære seg med virkelige penger. Men det går an å lære seg ved "Å late som om" F.eks opprette en portefølje i NA24 eller lignende.

 

PT

 

Savner tips fra HALU

Link to comment
Share on other sites

Å trade med kr 10 000 må jo være for å lære, ikke for å tjene penger. Man skal treffe utrolig godt før det blir noe særlig ut av det.

 

ja

det er for å lære, men jeg ser at det er meningsløst med 10k og wintrade :rolleyes:

 

Så jeg kan enten komme meg ut nå, eller legge TOM aksjene i skuffen. Jeg trenger sannsynligvis ikke pengene før utpå våren en gang når lånekasse pengene begynner å skrumpe inn for alvor.

 

Ja, skygge trading på aksjespillet er vel egentlig noe jeg burde sjekke først, dessuten så kommer jeg ikke til å ha tid til å følge med ordentlig det neste året. Men hadde vært kjekt å truffet på et godt langsiktig kjøp.

 

:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Å trade med kr 10 000 må jo være for å lære, ikke for å tjene penger. Man skal treffe utrolig godt før det blir noe særlig ut av det.

 

Hei

 

Jeg har ingen tro på såkalt kortsiktig trading... Hva vet dere som markedet ikke vet?

 

Dersom en MÅ trade, har 10000 kr. til disposisjon, er villig til å ta litt ekstra risiko, ja så anbefaler jeg å handle Warrants... Dette gir økt gearing og muligheter for å "skyte gullfuglen".

 

Mvh,

 

Optimist

Link to comment
Share on other sites

Dette ble jammen litt av en børsdag.

Oljeprisen faller noe som medfører fall i olje- og oljeservice. Typisk for OSE så medfører det at alle(?) sektorer stuper.

 

Jeg må innrømme at dagens fall gir meg assosiasjoner til korreksjonen tidligere i år...

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig å gjøre store penger ut av småpenger, det er jeg et levende bevis på :laugh:

 

Inn med 50K i TAD til kurs 2,50 og ut på hhv 18 og 21...!!!! :ohmy:

Hvor disse gikk etterpå skal jeg fortelle en ann gang.. :tongue:

 

steike!

 

Hva slags prosess var du gjennom da du plukket ut TAD?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...