Jump to content

Traders Pit - Epsiode 05


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Jeg lider nok litt av noia her. 8)

 

Mulig du har rett. Har kjørt ned kursen noen ganger tidligere også på veien ned fra 0,60. Tenkte muligens at de støttekjøper for å lukke fram litt volum i kjøperne slik at de kan dumpe mer til anstendige kurser? :x

 

Kursen har jeg tidligere antatt at manipuleres. F eks smalt jeg forbi ca 1 mill på kjøper på en høyere kurs. (De la sikkert uprioritert?)

 

Og kjøpere trekker seg og kommer inn i hytt og gevær. Men OSE trenger sikkert meget håndfaste ting for å ta en kikk på kursutviklingen.

 

Har i det siste sett litt på innsidehandlene. Kommer det ikke enorme innsidesalg, så kommer sikkert en korreksjon opp igjen. Eløler... :roll:

 

Har forresten noen andre hørt at Coca Cola kjøper TOM? :P Bare flipper. :wink:

Link to comment
Share on other sites

kanskje SUO endelig er begynt å bevege seg, litt økning i kjøpersiden på siste omsatte i alle fall, og +0,30 hittil i dag, hadde vært på tide med et løft der nå etterhvert.....

 

Enig. SUO er moden for løft nå. Se på trenden fra årsskiftet. Antar at denne vil fortsette fram til kurs 35-40.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig Corvus ;)

 

Hva skjer med CNR...? ASC selger store mengder aksjer, GUSH åpner nok ned og drar med seg CNR ytterligere??

 

Vil vurdere å kjøpe en overnattstrade men vil se ann hvordan GUSH åpner.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Huff... håper ikke jeg dreit meg ut nå... solgte CNR på 7.32. Blir litt for risikofyllt å sitte 100 prst. i en aksje hvor noen lemper ut 3.2 mill aksjer. Like greit å selge når man blir usikker...

Tror heller ikke amerikanerne blir særlig 'stimulert' til videre oppgang med det vi i norge 'presterte' i dag.

 

Samtidig så har jeg vanskelig for å se for meg CNR til salgs under 7.30... Men det samme mente jeg om 7.80, 7.70, 7.60, 7.50 og 7.40 :evil:

 

Leste noe om innsidesalg... noen som tror dette kan være årsaken til fallet i dag?

Link to comment
Share on other sites

ser ut som ditt salg trolig var helt greit, endte jo på $1,05 i etterhandel, som jo er ganske nøyaktig NOK 7,32 etter dagens kurs, men man vet jo ikke helt hvor denne aksjen hopper da..... det store spørsmålet er vel om det kommer noen insider melding i morgen, etter det samlede salget gjennom ASC i dag..

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli spennende å se hvordan CNR beveger seg i dagene fremover. Foreløpig har USA dratt aksjekursen oppover i tospannet, men jeg tror det fort kan snu seg til å få motsatt effekt når aksjen korrigerer.

 

På litt lengre sikt er det spennende med AMEX noteringen, symbolet GUSH er jo gjort klart i handelssystemet allerede. http://www.amex.com

 

Ellers blir det antaglig ikke så mye rom for trading i min portefølje i dag heller. Sitter fremdeles med NOI og AKVR uten planer om endringer.

 

Lykke til ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

CNR får seg nok en skikkelig trøkk i dag, innsidere har innløst opsjoner som følger, og så solgt aksjene i markedet:

 

"David Robson has on March 8th 2004, sold 1,000,000 shares at NOK 7.5964. Balance after the sale is 257,750 shares and 2,000,000 options (exercise price $0.10).

 

Russ Hammond has on March 8th 2004, sold 500,0000 shares at NOK 7.5964. Balance after the sale is 0 shares and 0 options.

 

Nils Trulsvik has on March 8th 2004, sold 250,000 shares at NOK 7.5964. Balance after the sale is 62,450 shares and 250,000 options (exercise price $0.10).

 

Vincent McDonnell has on March 8th 2004, sold 300,000 shares at NOK 7.5964. Balance after the sale is 0 shares and 300,000 options (exercise price $0.10).

 

Liz Landles has on March 8th 2004, sold 100,0000 shares at NOK 7.5964. Balance after the sale is 0 shares and 100,000 options (exercise price $0.10)."

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på hvordan dette skal takles med NHY.

NHY selger jo aksjer/verdier i det nye selskapet, og får kontanter tilbake.

Blir ikke dette teoretisk en transaksjon som ikke påvirker kursen i NHY ?

Link to comment
Share on other sites

Aksjonærene i NHY får utdelt 1 aksje i Yara for hver aksje i NHY, slik forsvinner 80% av selskapet ut av NHY umiddelbart. 20% skal NHY selge selv.

 

Den dagen NHY noteres uten Yara vil NHY 'falle' rundt 40,- pr. aksje. Men jeg tror opsjoner blir justert for dette, hvis ikke hadde det vært en 'gratis lunsj' ;)

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Sitter med 40k NOI som jeg har lastet de 2 siste dagene. snittkurs 2.97. Jeg har tro på videre oppgang og bryr meg ikke om å selge på dippene.

Daytrading har jeg ikke noe tro på. Man vil aldri klare å kjøpe på bunn og selge på topp. Det er ihvertfall min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...